Toon posts:

Cuv-nt hp pavilion award bios upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey ho hallo!

Ik heb hier een fileservertje draaien een oud hp pavilion bakje (weet niet meer precies welke) met:
- 850mhz
- 20gb hdd
- 256mb geheugen

Dit waren volgens mij zo'n beetje de standaard specs.
ik heb dus een 200gig schijf erbij gekocht om erin te hangen alleen nou herkent die bak em niet, dus ik d8 ff me bios upgraden. Ik heb dit forum afgezocht alle links in google zijn paars en ook op de site van award word ik niet echt wijs (heb zo'n form ingevuld en ik zou binnen 24 uur reactie krijgen...).

Heeft iemand ervaring met het upgraden van zo'n beetje of weet iemand een link naar de bios die ik erop kan flashen?

Nog even wat informatie over de bios:
AwardBIOS Core version: 6.0
Bios Revision: 2.00 07/26/00

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 08:30
Je hebt die tooltjes van de fabrikant van je harddisk die de vertaling naar je bios toe maken voor grote schijven, misschien heb je daar wat aan.
Wat voor Pavilion is het precies? Zie hier voor waar je van HP moet kijken :)

[ Voor 46% gewijzigd door 0siris op 29-12-2005 18:41 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
k heb een hp pavilion 8750 blijkbaar ;)

kan je me mischien iets meer informatie geven over die programmatjes?

ik heb het even opgezocht, maar die van maxtor zijn alleen voor windows en dat runt niet op die bak, dus dat kan ook al niet ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 19:13 ]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-05 09:01
Hier staat wel een BIOS update:

http://h10025.www1.hp.com...lc=en&product=57520&os=19

Als je tenminste de NL-versie van de 8750 hebt.. zo te zien heeft elk land z'n eigen mobo/BIOS in die 8750-reeks :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het al gefixed, ik heb de bios niet geupdate. Een kameraad zei dat et niet boeide dat me bios de hdd niet goed zou zien. ik heb nu gewoon een 20gig hdd als master en daarnaast de 200gig en nu runt het gewoon als een zonnetje ! :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 08:30
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:45:...en dat runt niet op die bak, dus dat kan ook al niet ;)
Mocht je Linux draaien: dan maakt het allemaal niet uit, dat gaat gewoon goed :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is dus het geval :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?
OEM PC: indien je een OEM PC hebt (Compaq/HP/Dell/Aldi/Medion/etc), dan moet je logischerwijs op de supportsite van de OEM fabrikant wezen.
Sja, www.hp.nl dus :) Je had ook andere oplossingen kunnen vinden in Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?
Linux: als je Linux gebruikt, dan zijn er andere manieren om de BIOS limiet om te zeilen. Linux kan namelijk alle hardware direct benaderen zonder dat de BIOS aan te pas komt. Zie hiervoor onder andere de Linux Large Disk HOWTO.
Of je de volgende keer iets beter in de FAQ's wilt kijken ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.