Toon posts:

MSN wil niet inloggen, net als beveilgde sites*

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dames/Heren,

Sinds enkele dagen kan ik op mijn eigen pc niet meer inloggen op msn.
Ook kan ik niet meer in hotmail inbox komen.

Op andere pc-s kan ik wel gewoon inloggen e.d.

Ik las al dat er meer mensen problemen mee hebben de laatste tijd, helaas kon ik in andere
topics niet zo gauw een werkende oplossing vinden.

Ik heb de virusscanner er al doorheen laten lopen en ook ad-aware, deze vonden beide niks.
Ook heb ik msn er al afgehaald en opnieuw gedownload en geinstalleerd.

Wanneer ik dus de foutmelding krijg bij het inloggen kan ik kiezen om het probleem op te
lossen. Daarbij geeft hij aan in het rijtje van IP, Standaard-gateway etc. bij Key-Poorten een
uitroepteken.

Daaronder staat:

Kan geen verbinding maken met de service. De oorzaak hiervan is mogelijk verkeerde
van proxy- of firewallinstellingen. Controleer je proxy en firewallsintellingen. De proxy-instellingen
vind je in MSN Messenger-opties. Raadpleeg de fabrikant voor de instellingen van de firewall.

Bij de proxy-instellingen staat niks ingevuld, en die firewall is ook één groot raadsel.
Er stond altijd een aarbol rechtsonder in het scherm, alleen staat die er ook niet meer.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? :?

Vriendelijke groet,

Fokke

Verwijderd

Zou je me kunnen vertellen welke cipher strength je hebt staan in de about box van internet explorer ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik je heel graag vertellen, alleen hoe vindt ik dat :9 Ben niet bepaald een expert op t
gebied van pc's ...

Verwijderd

kan je wel met een ander account inloggen via je pc op hotmail of msn of msn messenger?

Al eens geprobeerd je virusscanner voor 5 min. uit te zetten en dan in te loggen?

Of geprobeerd je windows firewall uit te zetten en in te loggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:35:
Dat zou ik je heel graag vertellen, alleen hoe vindt ik dat :9 Ben niet bepaald een expert op t
gebied van pc's ...
Internet explorer opstarten
je klikt rechts boven op help > info
en daar staat het
edit: in de NL versie heet het codeer sterkte:

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 18:37 ]

Verwijderd

^^ ontzettende nerds :P

Al eens geprobeerd in te loggen via Windows Messenger (die standaard dus op je computer staat als je windows installeerd). Kom je dan wel ingelogd?

En kom je ingelogd als je via www.hotmail.nl je mail probeert in te loggen?

Goh, nu kan je toch wel tijdje bezig blijven en die dingen die ik heb gezegd hoef niet zo ingewikkeld te zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, Codeersterkte ? is 128 bits

Dat met het uitzetten van de virusscanner zou ik kunnen proberen, alleen daarvoor heeft het nooit
problemen gegeven.

Windows firewall heb ik er niet opzitten naar mijn weten

Inloggen met een ander adres wil ook niet.

Verwijderd

We zullen zien, als zijn codeer sterkte 0 is dan kan hij geen enkele beveiligde verbinding meer maken (bv. https).

[edit]
Dat is dus niet het probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 18:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
inloggen via hotmail.com lukt ook niet zoals ik al zei. En ik heb t verder geprobeerd met
messenger 7.5 en 8 .. werken geen van beide.

Verwijderd

Kun je nog wel op de site van bv. ABN, Rabo of de postbank inloggen ? of een andere webmail provider ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net even op Postbank geprobeerd. Deze werkt idd ook niet. Net als Web-Messenger.

Verder kan ik op alle normale sites komen, Outlook werkt ook

Verwijderd

Dan ben ik bang dat je geen beveiligde verbindingen meer kunt opzetten.

Hoe zit het met Ad & Spyware ?

offtopic:
Maar nu eerst even een pizza maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah daar lijkt het wel op inderdaad ... alleen hoe kan dat zomaar :?

Ad-aware kan niets vinden

... en eet smakelijk ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 19:05 ]

• moeftie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-08 19:15
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:44:
... En ik heb t verder geprobeerd met
messenger 7.5 en 8 .. werken geen van beide.
Je hebt niet toevallig een virus geïnstalleerd, in plaats van messenger 8.0 bèta?
Webwereld: Nieuw virus verkleedt zich als bèta MSN 8

Verwijderd

Topicstarter
nee dat kan niet het probleem zijn, omdat ik dat pas geprobeerd heb nadat ik het probleem kreeg.

Verwijderd

hoe kom je op internet? Zit je via een router? Daar kan ook een firewall inzitten die je zit te schoppen. Oplossing is dan gewoon die router resetten of wellicht als je alleen een modem hebt, dat je die reset :)

edit: gewoon stroomstekkertje van modem / router 5 tellen eruit halen en weer in steken, start deze op nieuw op :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx alleen heb ik dat al geprobeerd ... gereset en ook al opnieuw opgestart.

Verwijderd

Wat heb je nog meer met je internet opties gedaan?
(Onder Tools (kom ff niet op de ned. versie daarvan, iig naast Help knopje) en dan Internet Opties).

Daar heb je ook een tabblaadje Beveiliging (Security) staan... hoe staan daar je instellingen?
Bij mij staat alles op Custom (Handmatig?) en dan alles op gemiddeld, dus niet al te strakke beveiliging, maar ook niet alles open.

Het kan zo zijn dat met het installeren van een programma perongeluk de instellingen van je internet zijn veranderd... of windows doet zo maar iets raars, het kan zo maar gebeuren ;)

Edit:
Ik zat dus zelf even te klieren met mn internet instellingen onder beveiliging en kreeg daarbij ff een melding... Of ik wel aandurfde gegevens naar een beveiligde website te sturen. Misschien is dat veranderd bij jou en heb je wellicht perongeluk op een verkeerd knopje gedrukt. Speel een beetje met die opties, kijk wat er gebeurd en kijkof je dan wel komt ingelogd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 19:48 ]

Verwijderd

Ik heb dit ook eens gehad, wat je kan doen is op je pc een nieuw profiel aan maken.

Dan doet hij het vast weer, het heeft met je profiel te maken. Daarom kan je wel via iemand anders op msn komen.

Verwijderd

Topicstarter
tina, ben druk in de weer vanalles te proberen maar brengt weinig verandering

t bone, wat bedoel je precies met nieuw profiel? nieuwe account op pc of nieuw hotmail account?

Verwijderd

nieuw account op de pc maken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor de moeite!

Ik heb net de virusscanner verwijderd (Symantec) en het is weer klaar :9

Groetjes

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

En installeer nu eens opnieuw je virusscanner :)
Mijn ouders gebruiken msn vollop samen met norton en hebben nooit problemen hiermee.
En msn is de laatste tijd toch al brak en ligt er regelmatig uit.
Denk eerder dat het heeft te maken met het uitvoeren van scripts welke door norton niet toegelaten worden als je dat aangevinkt hebt.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik die virusscanner hier niet op cd. K vindt het ook vreemd omdat ik er verder nooit
problemen mee heb gehad.

Greetz

Verwijderd

^^ kan ineens gebeuren hoor, volgens mij ook een keer ruzie gehad met Norton en de rest, het had handiger geweest als je gewoon met de instellingen van Norton kliert dan dan je heel Norton eraf gooid (Of Symantec, hoe je het ook wil noemen, bedoel ik het zelfde mee ;) )

Maar jeej! Lag het toch aan de virusscanner :) Heb er ook vaak genoeg problemen mee, maar Norton is toch een van de weinige waar ik weinig problemen mee heb ;)

Verwijderd

Topicstarter
heej

Jah k had al wat zitten zoeken in virusscanner qua instellingen, maar niet echt iets kunnen vinden.

Maargoed et werkt allemaal weer, daar gaat et om :*)

ps. tina mooie pix in je album 8) later !

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit past beter in Software Algemeen - vragen over MSN horen namelijk niet in Windows Operating Systems, daarnaast pas ik je topic titel nog iets aan want "MSN probleem" zegt natuuroijk wel heel erg weinig over je eigenlijke probleem ;)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
* sanfranjake aait ele en doet trapje over de schutting :)
WOS > SA

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Start Uitvoeren, Typ alle onderstaande commando's stuk voor stuk (allemaal voor de zekerheid, misschien doet ie het ook wel bij 1tje maar ik zou ze ff allemaal doen):

regsvr32 softpub.dll
regsvr32 wintrust.dll
regsvr32 initpki.dll
regsvr32 dssenh.dll
regsvr32 rsaenh.dll
regsvr32 gpkcsp.dll
regsvr32 sccbase.dll
regsvr32 slbcsp.dll
regsvr32 cryptdlg.dll

Dat je niet in kan loggen komt omdat je https verbindingen gebruikt en die instellingen daarvan zijn momenteel overstuur dus vandaar geen MSN, Postbank, hotmail e.d.

Succes :)
Pagina: 1