Toon posts:

Kubuntu, multimedia, wat ophalen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Kubuntu 5.10 voor PPC op mijn Mac mini geinstalleerd. Echter weet ik uit mijn PC/Ubuntu x86 tijd. Dat je voor MP3,WMA,MPG enz. Losse codec plugins moet downloaden.

Ik heb de universe en restricted sources aan gezet. Maar ik weet niet precies wat ik op moet halen. Iemand hier op GOT zei me dat ik moest zoeken op Lame. Maar ik vind geen enkel package. Ik heb wel alle Gstreamer plugins gedownload, maar nog steeds niks.

Wat moet ik precies ophalen? Met Google kom ik overal en nergens.

Verwijderd

Denk dat je het onder PPC niet aan de gang krijgt omdat je w32codecs nodig hebt en deze zijn er alleen voor x86... Naar mijn weten dan ;)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
ffmpeg/xvid/mpg123 etc, allemaal codec(packs), gok dat er vast wel wat in de repos van ppc ubuntu staan, je zult hoogstens bepaalde win32 x86 codecs niet kunnen gebruiken op de ppc versie

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06-2025
weet niet of het ook voor (k)ubuntu geldt, maar onder fedora core moest ik xmms-mp3/bmp-mp3 packages downloaden om het werkend te krijgen. (en gstreamer-plugins geloof ik)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein