Toon posts:

Harde schijf geeft sirene

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een probleem met me harde schijf. Ik had hem In een mooi extern hoesje gestopt, alleen heb ik hem eruitgehaalt, omdat hij een raar geluid maakte. Ik toen de stroom erop gezet, zonder de behuizing, alleen nu geeft hij 4 keer achter elkaar een sirene gevolgd door een zoemend geluid. Weet iemand wat dit kan zijn?

De computer vind de schijf niet als ik hem op de PC aansluit.

Ik wist niet eens dat schijven geluid konden maken :|

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Misschien even het type en merk even vermelden.

Zit er geen handleiding bij, ik neem aan dat het op een externe disk daat?

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

misschien een beveiliging omdat je de behuizing hebt openliggen?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:23
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:53:
Ik wist niet eens dat schijven geluid konden maken :|
Dat kunnen ze normaal ook niet, tenzij ze kapot zijn. Als je schijf nog in de garantie zit RMA op aanvragen.

Die schijf kun je 99% zeker afschrijven.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit heb ik ook eens met een Maxtor gehad, het betekende voor mij dat de schijfstervende was.
Het tooltje van Maxtor voor het controleren van de schijf gaf wel eens waar geen fout code, dus volgens de software was de schijf nog goed. Toch heb ik de schijf RMA gestuurd naar Maxtor met een begeleidend schrijven, na ander halfe week had ik een nieuwe schijf met de zelfde capaciteit alleen een nieuwer type.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
HEt was idd ook een maxtor. Ik stuur hem wel naar de RMA. Hij was wel net nieuw |:( .
Zou hij stuk kunnen gaan doordat hij niet genoeg koeling kreeg in die externe behuizing?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
normaal niet of je moet hem gaan isoleren

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:27:
HEt was idd ook een maxtor. Ik stuur hem wel naar de RMA. Hij was wel net nieuw |:( .
Zou hij stuk kunnen gaan doordat hij niet genoeg koeling kreeg in die externe behuizing?
Dat ligt er aan welke Maxtor schijf praten we hierover? Welke serie Diamondmax 8, 9, 10 of 11 of is het een Maxline. Overigens als de schijf net nieuw is moet je hem niet naar Maxtor zelf terug sturen, maar naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Het eerste jaar garantie afhandeling dient, normaal gesproken, door de leverancier gedaan te worden.

Welke externe behuizing heb je gebruikt, want oververhitting kan best de boosdoener zijn. Niet alle schijfen en externe behuizingen zijn te combineren. De eene schijf wordt warmer dan de ander en de eene behuizing heeft betere koeling dan de ander.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 30-12-2005 12:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1