Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Antivirus wilt zichzelf uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werd gisteren getroffen door een masse trojans en spyware. Echter heb ik met veel moeite tot nu toe het meeste kunnen verwijderen en zit ik enkel nog met het probleem dat als ik men PC opnieuw opstart met Norton Internet Security 2006 zichzelf wilt uitschakelen. Ik krijg dan een schermpje te zien van wilt u Norton Internet Security 2006 uitschakelen voor 5 minuten, 10, minuten, permanent. Natuurlijk wil ik dit niet want dan zouden de trojans/virussen weer volop hun gang kunnen gaan. Ik heb wel veel last gehad met de worm W32.Looksky.A@mm volgens mij heeft het hier iets mee te maken dat mijn NIS bij het opstarten zichzelf wilt uitschakelen. Als ik dan annuleren klik om hem dus niet uit te schakelen blijft dit venster er steeds opnieuw opkomen. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Dank bij voorbaat.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Kijk eens bij je services of toevallig je firewall en automatische updates services op disabled staan..
Zoja dan heb je waarschijnlijk last van het beagle virus, die schakelt nml ook je AV uit..

Die is ook behoorlijk actief momenteel: http://www.virusalert.nl

[ Voor 18% gewijzigd door Occy74 op 29-12-2005 17:47 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Firrewall en automatische updates staan allemaal gestart bij men services dus dat zal het ook niet zijn.

Verwijderd

Opstarten in veilige modus en dan een volledige scan zou het probleem horen op te lossen.
Alhoewel ikzelf er een andere virusscanner zou opzetten en daarmee scannen.

Verwijderd

Topicstarter
Was ik dus ookal vanplan ik heb er nu een andere opgezet en ga eens proberen in veilige modus een vollledige scan te doen en hoop dan men systeem proper te krijgen.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

schijf aan een veilige bak prikken en doorlichten kan ook

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
PC is nu aan het scannen in veilige modus hopelijk vind hij iets.

Verwijderd

Topicstarter
In veilige modus kan ik met Norton een scan doen, heb ook met paar andere tools gescant niets gevonden. Heb zonet ook gezien als ik men PC gewoon opstart en die meldingen komen erop van NIS uitschakelen dat ze na enige tijd stoppen maar ik kan NIS nietmeer opstarten deze reageert gwn niet.
Iemand help?

• iH8

iH8

al je meuk backuppen en reinstallen? als je toch eenmaal zover bent...

en zie m'n bovenstaande tip ook even in...

[ Voor 45% gewijzigd door iH8 op 29-12-2005 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ondertussen heb ik Norton van men PC verwijderd en nu krijg ik natuurlijk die meldingen nietmeer. Maar nu zou ik men Norton terug op men PC willen installeren maar dit wil blijkbaar nietmeer lukken. Telekens als ik hem wil installeren zegt hij dat de computer opnieuw moet worden opgestart om met de installatie te beginnen. Volgens mij zit er ergens een virus of bestand op men PC dat deze installatie tegen gaat. Of weet iemand mss wat dat zou kunnen zijn?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11 20:46
Yeah, doe eens een online virusscan ergens. Bij Panda, of zo...

• iH8

iH8

offtopic:
waar heb jij die athlon xp op ddr2 gescoord?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je :p? Is het trouwens mogelijk bij Panda online virusscan na de scan de bestanden te verwijderen de hij heeft gevonden? Want ik zit nog niet in de helft met men scan en heb al 1 virus en 10 spyware files gevonden.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:39:
Hoe bedoel je :p? Is het trouwens mogelijk bij Panda online virusscan na de scan de bestanden te verwijderen de hij heeft gevonden? Want ik zit nog niet in de helft met men scan en heb al 1 virus en 10 spyware files gevonden.
En Norton vond niks zoals je zei.. Weet je zeker dat je Norton er weer op terug wilt? >:)

Systeem Specs

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

zijn genoeg alternatieven (zelfs gratis)
zijn ook genoeg andere draadjes over :-)
;)

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
wat ook kan is een 30 dagen trail van een scanner... die goed uit een test komt.
www.virus.gr hier staan wel enkele testen van scanners....

of een andere goede online scanner www.kaspersky.com

Grutte Pier fansels

Pagina: 1