Toon posts:

[js] STM31.js

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De FAQs doorgelezen hebbend, en natuurlijk ook een GOTsearch gedaan, heb ik geen antwoord op mijn vraag gevonden. Ook Googlen leverde geen duidelijk antwoord.

Ben geen professional op het gebied van webdesign (zit wel al en jaartje of 18 in ICT dus het is ook weer niet helemaal vreemd voor me) en voldoe dus niet aan het nivo waar de FAQ en Beleid van spreken.

Javascripts "leen" (of download ze als freeware) ik voorlopig dan ook liever dan dat ik ze probeer te maken. Als voorbeeld lees ik dan door de website sources die ze gebruiken.

De vraag is voor de meesten hier waarschijnlijk erg simpel:

Zeer veel websites gebruiken het javascript STM31.js. Als dit hem open met een editor, wordt ik er ook niet direct wijzer van, maar het is een script dat naar het schijnt in combinatie met een navigatie menu script gebruikt dient te worden.

:? Kan iemand mij vertellen wat dit script dat blijkbaar gemeengoed is onder websitebouwers precies doet?

Alvast dank!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:49

crisp

Devver

Pixelated

Een of ander ranzig DHTML menu script (en zeker geen gemeengoed)

Mijn advies: verdiep je gewoon zelf in javascript. 95% van wat je op het web vind aan scripts is pure bagger en verschillende scripts copy/pasten in een pagina zonder zelf *iets* te weten van javascript is vragen om problemen...

[ Voor 58% gewijzigd door crisp op 29-12-2005 17:37 ]

Intentionally left blank

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21

tombo_inc

uhuh

zo'n script naam zegt me niks. je kan natuurlijk ieder script de naam geven die jij wil. zou je misscien kunnen zeggen waar je het vandaan hebt? en eventueel een linkje plaatsen zodat wij het kunnen bekijken. :)

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Crisp,

't was inderdaad van Sothink.

Ben nog niet "JAVA-ervaren" genoeg om te zien of het inderdaad bagger is
maar zit inderdaad lang genoeg in IT om te weten dat zomaar inkopieren vragen
om problemen is.

Als het niet zo groot was had ik het wel ingekopieerd in deze post.

Ik haal het script er wel uit en puzzel zelf verder. (wilde enkel weten, in de
veronderstelling dat het een algemeen gebruikt script was) wat het precies deed,
want er zat geen kruimel comment of of uitleg in het script.

Ik was bezig met een menu (ja, ja, ook een freeware menuscript), dat ik als in te
kopieren html tekst had gedownload. Om te voorkomen dat ik die hele lap script in
elke pagina moest inkopieren had ik er een js bestandje van gemaakt, maar daaraan
refereren levert nog niet het gewenste resultaat op. En vroeg me dus af of dat stm31.js
script, dat ik regelmatig tegenkwam, er iets mee te maken had. Gewoon ingekopieerd
in de home.html file werkt-ie prima, maar dan enkel voor die pagina. Ik zocht dus een
methode om OF met een externe js file te werken, OF een andere methode waarbij ik
dat bewuste script (navigatiemenu dus) voor elke pagina op de website kon laten werken.

Zoals al gezegd, en in de spirit van dit forum, ploeter ik eerst zelf nog wat verder.
Kom ik er echt niet uit, post ik wel een gerichte vraag met een linkje naar de
bewuste html code. Als er nog goede raad te geven is, is dat natuurlijk altijd welkom . . .

cu

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:31
Ik denk dat je beter een andere aanpak kan gebruiken:
1. Maak een goede HTML pagina. Lees eens wat over semantiek e.d.
2. Leer hoe je het menu en de rest van de pagina kan opmaken met CSS.
3. Kijk vervolgens wat je dan nog niet voor elkaar krijgt en bedenk eens hoe je daar JavaScript voor kan gebruiken.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:54:
Ben nog niet "JAVA-ervaren" genoeg om te zien of het inderdaad bagger is
Java != JavaScript. Kijk of er document.layers of document.all wordt gebruikt (in plaats van te controleren op de aanwezigheid van de benodigde functies zoals document.getElementById).
Ik was bezig met een menu (ja, ja, ook een freeware menuscript), dat ik als in te
kopieren html tekst had gedownload. Om te voorkomen dat ik die hele lap script in
elke pagina moest inkopieren had ik er een js bestandje van gemaakt, maar daaraan
refereren levert nog niet het gewenste resultaat op.
Als je nou even gaat kijken op A List Apart en dan zoekt naar Suckerfish Dropdowns of Sliding Doors of CSS vind je misschien al wat je zoekt zonder JS-meuk :).

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 30-12-2005 01:10 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

true
[...]

Als je nou even gaat kijken op A List Apart en dan zoekt naar Suckerfish Dropdowns of Sliding Doors of CSS vind je misschien al wat je zoekt zonder JS-meuk :).
Mwa, ALA is niet zaligmakend. Suckerfish is leuk, maar vereist nog steeds speciale behandeling voor IE. Daarbij vind ik CSS-only menu's niet erg userfriendly omdat submenu's ook subiet verdwijnen bij een mouseout...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Typo guys.

Inderdaad, Java != JavaScript, Java is een programmeertaal, maar ik bedoelde dus gewoon Javascript.

Heb ook even op ALA gekeken, maar zie daar zo 1-2-3- geen oplossingen.

Het werken met het externe js bestandje (menu) werkt wel, maar om de een of andere
reden wil de pagina niet mooi centreren in het frame, ondanks een correct "<center> gebruik".

Ik had de structuur van een andere site "geleend" (door tijdgebrek wilde ik snel een werkende
site hebben die qua looks al voldoet aan wat ik zoek), dus die site naar mijn pc toegehaald met Teleport Pro. Na wat aanpassingen gemaakt te hebben in de content (tekst, plaatjes, etc) wil de content in de twee frames zich niet gedragen als in de andere site. Header gedeelte (1e frame) centreert mooi midden op het scherm, maar het body gedeelte blijft zich geheel links aligneren, het lijkt wel of de tabel waarin dit zit (kolom voor menu en kolom voor tekst) zich niets aantrekt van de frame config die wel werkt voor de header html.

;) Kortom, we ploeteren nog even verder (op deze manier, als het nog lang duurt, had ik dan toch beter van scratch kunnen beginnen)

Verwijderd

Topicstarter
"De inkt was nog niet droog" van mijn laatste post
en het foutje was opgelost.

Toch een simpel </table> statement teveel . . ..

Normaal gesproken werk ik met ultradev, maar nu
even met een hele simpele versie van Arachnophilia,
een hele basic html editor, en die waarschuwt daar
niet voor.

Volgende keer begin ik gewoon weer vanaf scratch !

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 15:11

Bosmonster

*zucht*

Yoozer schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 01:08:
[...]

Kijk of er document.layers of document.all wordt gebruikt (in plaats van te controleren op de aanwezigheid van de benodigde functies zoals document.getElementById).
document.layers? anno 2006? :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bosmonster schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:14:
[...]

document.layers? anno 2006? :P
Yoozer bedoelt juist dat als een script nog werkt met document.layers je het net zo goed meteen weg kan gooien ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1