Mijn films worden te traag afgespeeld

Pagina: 1
Acties:

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb de computer van mij ouders ter reparatie (you know... :) ) en deze heeft een heel raar probleem. Als je een filmpje afspeelt doet hij dat wel, maar op ongeveer driekwart van de snelheid. Iedereen klinkt dus een stuk slomer en lager. Zowel beeld als geluid is vertraagd.

Als ik de filmpjes via het netwerk op mijn eigen computer afspeel is er niks aan de hand. De filmpjes zijn dus in orde.

Wat er de laatste tijd aan is gebeurd:
- Windows (incl. SP1 en SP2) opnieuw geïnstalleerd (waarna dit probleem zich opeens voordeed, daarvoor nog niet)
- Windows Media Player 10 geïnstalleerd
- K-Lite Codec Pack geïnstalleerd
- De nieuwste drivers van alle hardware gedownload en geïnstalleerd

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb niet zo'n zin in weer een reïnstall...
Alvast bedankt voor de reacties!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Anoniem: 164046

Hallo,

Als ik het goed begrijp speel je die films af met windows media player ?
Ik zou die films eens proberen afspelen met een andere player bv PowerDVD, BS player ofzo.
Verder : heb je soms in de instellingen van MP10 zitten prutsen ? :9 Mss dat je per ongeluk een instelling hebt liggen veranderen...
Of misschien iets met de afspeelsnelheid (alhoewel ik niet weet of dat er is in MP10, werk namelijk met PowerDVD ;) )

Jochen

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Afspeelsnelheid is er zeker in mediaplayer, voor en na je navigatiebalkje in main window (maar ik kan het niet minder als 1 ??)

Als je formateerd, en een CD met SP2 ingebouwd erop zet, heb je het dan nog, mij lijkt dat daar iets fout is gegaan

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb het met meerdere spelers geprobeerd, overal hetzelfde resultaat. Als je onder "statistieken" kijkt, zie je dat het aantal fps (geloof ik) 15 bedraagt ipv 25. Veranderen kan ik het echter niet.

Ik zal misschien toch moeten reïnstallen :'(

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De meeste spelers zijn gebaseerd op directshow filters. Ze gebruiken allemaal diezelfde directshowfilters die op jouw pc staan en zullen dus allemaal hetzelfde probleem hebben.

Probeer eens VLC mediaplayer. Deze heeft de codecs ingebouwd en zal hopelijk wel goed werken.

Het zou wellicht ook aan de geluidskaart(-drivers) kunnen liggen, filmpjes synchroniseren namelijk het beeld op basis van het geluid.

[ Voor 21% gewijzigd door Slogra op 29-12-2005 21:52 ]

Anoniem: 69437

Als het dus aan de codecs ligt: alle codecs deinstalleren en dan alleen ffdshow, Quicktime alternative en Real alternative installeren. Codec packs geven vaker problemen.

ffdshow: meuktracker: ffdshow 2005-11-29
Quicktime alternative: meuktracker: QuickTime Alternative 1.54 & 1.66
Real alternative: meuktracker: Real Alternative 1.46
Pagina: 1