Fout tijdens partition magic, wat nu

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:31
Beetje lastig te catagoriseren aangezien het ook met OS etc te maken heeft maar goed ik probeer het ff in algemeen:). Er is tijdens het resizen met partition magic (8.0) iets fout gegaan, wat is niet precies duidelijk. De schijf zou van 400 mb naar 9 gb gaan terwijl er 20 gb vrije ruimte was.
Als nu de pc opstart komt de melding dat pc laatste keer niet goed is afgesloten en wat je wilt doen (veilige modus of normaal enz). Bij beide opties start de pc echter niet door, in een flits een blauw scherm en dan restart de pc.

Jammer genoeg is het probleem ontstaan op een laptop zonder diskettedrive heb echter (mbv ander topic hier:)) diskette 1 via nero gebrand als bootable cd en heb die ff in deze pc getest en daar is mee te booten. De vraag is echter wat dan. Ik zag vervolgens alleen een commandline met a:/ en verder geen instructies ofzo wat te doen. In de readme van partitionmagic staat dat partitionmagic zelf zou starten ofzo maar dat lijkt niet het geval te zijn. Iemand enig idee hoe dit probleem is te repareren (zonder dat de files op c verloren gaan).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 10:37

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Het ziet er naar uit dat ws je FAT verneukt is of iets dergelijks...

Maak even een bootable windows XP CD, stop die er in, run de setup, verwijer even alle eventueel aanwezige partities, geef de gewenste grootte aan, geef het bestandssysteem aan en formateren die hap.

Op deze manier ben je wel alle data kwijt!!

HENG HENG

• sdk1985
Spacecowboy schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:39:
Het ziet er naar uit dat ws je FAT verneukt is of iets dergelijks...

Maak even een bootable windows XP CD, stop die er in, run de setup, verwijer even alle eventueel aanwezige partities, geef de gewenste grootte aan, geef het bestandssysteem aan en formateren die hap.

Op deze manier ben je wel alle data kwijt!!
ja dat snap ik daarom staat er onder mijn stukje tekst "zonder dat de files op c verloren gaan";). Heb ff een iets subtielere oplossing nodig. Die D kan in princiepe wel ff verdwijnen heeft iemand dan een idee?

Verwijderd

Misschien dat de repair functie van een windows xp install cd uitkomst kan bieden.
Maar als eerste lijkt het me verstandiger om idd een bootable windows xp of knoppix te branden om een backup te maken.
Een bootable windows xp maak je met BartPE http://www.nu2.nu/pebuilder/.

• sdk1985
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:46:
Misschien dat de repair functie van een windows xp install cd uitkomst kan bieden.
Maar als eerste lijkt het me verstandiger om idd een bootable windows xp of knoppix te branden om een backup te maken.
Een bootable windows xp maak je met BartPE http://www.nu2.nu/pebuilder/.
Ik heb een bootable windowsdisk (1 van winkel, 1 zelf gemaakt ooit met sp2 ofzo). Kan je dan bij je brander komen ofzo als je daarmee opstart? edit: ik zie dat die bart's pe wat geavanveerder is dat een standaard windows cd. Even kijken of ik dat voor elkaar krijg.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 29-12-2005 16:52 ]

Verwijderd

Als je 1maal bent opgestart met een bootable xp/knoppix dan kun je natuurlijk ook je bestanden via het netwerk backuppen. Dat is waarschijnlijk het makkelijkste.

Verwijderd

Op de knoppix cd staat ook het brandprogramma K3b, heb ik zelf ook al vaker gebruikt bij backups, werkt prima.

• sdk1985
Zocht ff op peer2peer naar een nieuwere versie van partitionmagic en kwam programmas tegen als fattableeditor enzo. Is dit toevallig simpel zelf hiermee te repareren? Keek op deze pc ff naar PTEDIT32.EXE van partitionmagic zelf (in de rescueme map) daar kun je wat getalletjes veranderen maar daar heb ik natuurlijk geen verstand van. Bestaan hier gebruiksvriendelijkere programma's voor? (Of is misschien via die windows opstart/bart PE partition magic zelf te starten)? Zou graag weten of er nog wat alternatieven zijn dan een hele backup en daarna een windowsreinstall . (wel bedankt al voor de vele tips).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:08:
Op de knoppix cd staat ook het brandprogramma K3b, heb ik zelf ook al vaker gebruikt bij backups, werkt prima.
Werkt in ieder geval beter dan Nero :X

Maar wat je kunt doen is booten met knoppix inderdaad, maar ook even extra HD eraan hangen, XP installen en dan een partition-manager er op los laten en kijken of het terug gezet kan worden. Denk ik overigens niet ;(

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 17:26 . Reden: knoppiX ]

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Ik zeg niets :X
spoiler:
Ene Hiren heeft ooit een CD gemaakt voor eigen gebruik die erg goed bruikbaar is in dit soort gevallen.

8)

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

gewoon eerst een backup maken....
en dan kun je een aantal dingen proberen (
- PTEDIT32.EXE,
- windows repair
- Met partion magic proberen de partitie weer terug te resizen
...
...iemand?
Als vervolgens blijkt dat het allemaal niet gaat werken DAN kun je dus een re-install doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 17:34 ]

• sdk1985
Zarc.oh schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:25:
Ik zeg niets :X
spoiler:
Ene Hiren heeft ooit een CD gemaakt voor eigen gebruik die erg goed bruikbaar is in dit soort gevallen.

8)
Kijk dat ziet er wel goed uit,
All in one Dos Bootable CD which has all these utilities

Partition Tools
Partition Magic Pro 8.05
Best software to partition hard drive
Nu hopen dat hij een beetje opschiet in bittorent want vind alleen maar torrent mirrors (btw 7.0 met keyboard patch maar pakken lijkt me?).

• sdk1985
hmm 5kbps dat gaat nog ff duren;). Ondertussen lees ik op de symantec site bij de 8.0 faq:
Is there a way to use a bootable CD as the PartitionMagic rescue disk?
There is no need to make a bootable PartitionMagic CD. The PartitionMagic 8.0 program CD is already bootable and allows you to run PartitionMagic from it.
Dat is dus echt niet waar...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
SdK2004 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:44:
hmm 5kbps dat gaat nog ff duren;).
Voor Hiren's Bootdisk?

Hint: Gebruik Bittorrent. Dit topic gaf mij aanleiding om em ook maar even te downloaden, en Hiren's bootdisk heb ik zojuist gestart en komt met 80 kbyte/s binnen.... nu al op 7% en ik ben net 1 minuut bezig! :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• sdk1985
Ok deze is ook eindelijk klaar. Gek genoeg staan er geen brandinstructies in de readme's. Op de site (http://thanki.tk ) staat wel hoe je een image brand maar lijkt mij dat je bij nero toch moet kiezen voor bootable cd aangezien bij "BootCD on USB Pen Disk" wel autoexe.bat etc bij moeten worden gezet, of is dat echt niet nodig (staat dus geen autoexe.bat in de iso file).

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 30-12-2005 22:44 ]

Pagina: 1