Toon posts:

Google hidden divs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben nu bezig een website van me bij google onder de aandacht te krijgen. Ik had eerst een pagina met een flash file die meteen doorlinkte naar de pagina waarin de echte content stond. In deze flash file pagina had ik dan allemaal nuttige tekst staan, keywords, description, links naar andere pagina's die op hetzelfde neerkwamen, <h1>'s en nog wat zooi meer. Nu heb ik de pagina helemaal opnieuw gemaakt (de begin pagina dus) en ik had gelezen dat google je wel eens kon kicken als je zo's flash doorway page had gemaakt. Dus ik een andere manier gezocht en een gevonden, namelijk een <div> met een aantal waarden namelijk: <div style=" width:0px; height:0px; visibility:hidden; display:none;" > en daar dus allemaal tekst en klets in die de pagina hoog in de zoekmachine moet krijgen.

Het probleem is alleen ik weet niet of dit ten eerste "legaal" is en of google in deze div gaat snuffelen.
de vorige keer dat ik zoiets gedaan heb toen met een header.location code werkte het niet meer dus deze keer vraag ik het eerst voordat ik de hele ranking om zeep help.

Kan iemand mij hiermee helpen door de vragen te beantwoorden en anders wat andere voorbeelden geven die ik zeker zou kunnen gebruiken?

Alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 16:04 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
legaal is het wel, maar google vind van niet, dwz, je krijgt er geen boete voor, maar als google 't ziet (wat ze standaard niet doen) dan schoppen ze je uit de resultaten

btw is display: none genoeg hoor ;)
width, height en visibilty doen er niet meer toe als display op none staat

[ Voor 17% gewijzigd door BasieP op 29-12-2005 16:07 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
BasieP schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:07:
legaal is het wel, maar google vind van niet, dwz, je krijgt er geen boete voor, maar als google 't ziet (wat ze standaard niet doen) dan schoppen ze je uit de resultaten
En terecht. Een site moet hoog op het lijstje komen te staan door genuine content, niet door van die dirty tricks. :Z

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
LB06 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:18:
[...]

En terecht. Een site moet hoog op het lijstje komen te staan door genuine content, niet door van die dirty tricks. :Z
mee eensch, echter veel (flash) sites zijn nou eenmaal lastig te doorzoeken voor een bot, zodoende zijn zulke 'tricks' vrij vaak nodig om zelfs maar in de search DB te komen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 12:35

mace

Sapere Aude

Flashintro's zijn toch zoooo 2002, dump die dan gewoon :+

Verwijderd

Als je legaal in de smaak wil vallen heb je een goede page met veel backlinks en veel keywords, die op een relevante manier in de site zitten. Dus niet onderaan gedumpt.

Verwijderd

Topicstarter
En als je een flash menu hebt doorzoekt hij ook alleen de begin pagina, dus het genuine content gaat niet overal op.

De site waar ik het over heb heeft dus een flash intro (op verzoek van de klant, van mij hoeft het niet maarja) de content is echt heel erg goed daarom heb ik een aantal links naar pagina's die de normale bezoeker ook krijgt tte zien geplaatst in het optimalisatie gebeuren.

Maar wordt deze div wel gepakt door de zoekmachine's (voornamelijk google) of wordt dit divje genegeerd?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 08:36

Whuzz

Dodgeball!

MaCe1337 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:26:
Flashintro's zijn toch zoooo 2002 1998, dump die dan gewoon :+

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

Je kan dmv link-elementen allerlei links opnemen in je flash-pagina:
HTML:
1
<link rel="index" title="Site Index" href="http://link_naar_je_echte_index.html">

verder kan je ook een sitemap maken.
Op google zelf staat nog veel meer waardevolle informatie over pageranking en do's and dont's

Intentionally left blank

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hidden elementen werken niet voor Google. Je kunt misschien wel gebruik maken van de noscript-tag. Deze heb ik eens gebruikt toen ik gebruikt maakte van een javascript menu, en google pakte perfect de links die in dit gedeelte stonden.

Verwijderd

Topicstarter
Een algemener vraagje over webpromotie, als je in de index.php een header redirect hebt staan waarbij hij verwijst naar een frameset (dont ask |:( ik heb hem niet gemaakt) en ik wil daar wat keywords opgeven, herkent google deze gewoon als ik dit onder deheader.location doe of moet ik dit in het frameset doen?

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 18:55
Je kunt ook gewoon alle spiders doorverwijzen naar een prachtige relevante pagina zonder opmaak, terwijl je je bezoekers flash voorschotelt. (Vindt google ook niet ok als ze het zien trouwens)

Verder is het bij google vooral zaak om backlinks te krijgen van relevante sites met zo hoog mogelijke PR.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Verwijderd

Yoow,

Ben nu al een tijdje aan het klooien met mn website.

Heb onderandere deze meta tags in mn head geplaatst:

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOARCHIVE">
<META NAME="GOOGLEBOT" CONTENT="NOARCHIVE">
<META NAME="author" CONTENT="">
<META NAME="GOOGLEBOT" CONTENT="NOSNIPPET"/>

Geen idee of dit slim is maar goed.

Verder heb ik sindskort een hidden div (display:none) gebruikt onderin m'n pagina met daarin de code van nedstat.

Nu is mijn vraag: loop ik nu risico dat mijn website niet meer wordt opgenomen door Google? Kan ik die div voor de zekerheid beter weghalen?

Wat denken jullie?
Pagina: 1