Advies Nieuwe Router

Pagina: 1
Acties:

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
Ik heb een nieuwe router nodig. Wireless is niet een must, budget 40-70 euro.

Ik gebruik veel bittorrent, meestal zo'n 20-30 tegelijk en dan klapt me huidige router(s) eruit na een uurtje of 2, soms nog sneller. Dan heeft de router weer reboot nodig om weer te kunnen draaien.

Heb dus een router nodig die zwaar genoeg is om veel connecties tegelijk te maken. Hier 30 torrents, andere pc ook dag en nacht nieuwsgroepen en af en toe een torrentje.

Welke router is hiervoor geschikt. De Vigor lijkt me wel beste oplossing maar welk model? En het ligt helaas een beetje boven me budget :(

Ik hoor van vrienden ook goeie dingen van US Robotics en D-Link. Ik heb de WRT54GSv1 en v4 allebei getest en werd overbelast door me torrents. Ook de ingebouwde router wordt overbelast van de standaard bbned copperjet 816-2p modem/router.

Verwijderd

Met dat budget van 40-70 euro zou ik gewoon even wachten tot het volgende salarisstrookje en gewoon de Vigor aanschaffen. Het scheelt je zoveel frustraties etc.

Heb hier in een ander topic ook al een vergelijking maakt.. maar als je dan toch al dat maandje door zou sparen... neem een ZyXEL. (Ik ben er mijn hart aan verloren qua hardware onder Cisco kwaliteit). Kost bijna hetzelfde, maar gaat NOG minder over z'n nek dan een Vigor.