Toon posts:

[js] Text van option naar veld kopieeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
edit:
Iets te snel op de submitknop gedrukt, Crisp kun jij wellicht de titel aanpassen voor de search?

Ik heb een popup met 2 velden:
- een dropdownmenuutje
- een textfield

Het dropdrownmenu wordt samengesteld met de titel van een pagina uit een database.
De value van een <option> vh dropdownmenu is de pagina_id, omdat deze later in een link wordt opgenomen.

In de textfield kan een omschrijving vd pagina worden ingevoerd. Nu zou het mooi zijn dat wanneer een pagina uit de dropdown geselecteerd wordt, automatisch de pagina_titel van die pagina in de textfield komt te staan.

Door de tag onclick="document.form.pagina_omschrijving.value=this.value" op te nemen in de <select> tag, wordt de value vd dropdown netjes gekopieerd.

Ik heb alleen geen idee hoe ik de titel van een pagina in het textfield krijg wanneer die geselecteerd wordt. Heb het op diverse maniere, als een hidden field en (heel ranzig) javascript naar php pompen, maar helaas geen resultaat.

Vandaar deze post, hopelijk kan iemand mij op weg helpen. Hieronder de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<tr>
    <td>Selecteer een pagina</td>
    <td>
<?
    $query = "SELECT  hoofdpagina_titel, hoofdpagina_id FROM hoofdpaginas ORDER BY hoofdpagina_titel ASC";
    $results = mysql_query($query) or die(mysql_error());
?>

<select name="pagina_id" onclick="document.form.pagina_omschrijving.value=this.value">
        <option value="" selected>---- Selecteer een pagina ----</option>

<?
        while ($results_array = mysql_fetch_array($results))
        {
?>
            <option value="<? print $results_array['hoofdpagina_id']?>"><? print $results_array['hoofdpagina_titel']?></option>
        <?
        } // end while
        ?>
        </select>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td>Omschrijving van de pagina</td>
    <td><input type="text" name="pagina_omschrijving" size="20"></td>
</tr>

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 15:48 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:02

crisp

Devver

Pixelated

ipv this.value this.text gebruiken; de mooiste crossbrowser manier is overigens deze:
HTML:
1
onchange="this.form.elements['pagina_omschrijving'].value = this.options[this.selectedIndex].text"

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:02:
ipv this.value this.text gebruiken; de mooiste crossbrowser manier is overigens deze:
HTML:
1
onchange="this.form.elements['pagina_omschrijving'].value = this.options[this.selectedIndex].text"
Crisp,

Ten eerste bedankt voor het wijzigen van de titel
Ten tweede bedankt voor je oplossing. this.text was bij mij nog niet bekend, maar zal ik niet snel meer vergeten... ;)
Het was de tag waar ik naar opzoek was, thx!