Toon posts:

Dvd station werkt niet meer na uitschakelen/inschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe XP (media center editie) installatie gedaan op m'n nieuwe sata harde schijf. Toen ik na deze installatie in de verkenner keek, merkte ik dat windows de dvd-rom speler en de dvd brander D: en E: had toegewezen.

Heb er toen even niets aan gedaan, eerst wat dingen geinstalleerd van wat dvd's en cd's. Vanmorgen wat partities gaan verdelen met partition magic, en omdat ik de D en E drive wilde toekennen aan mn partities heb ik de 2 dvd drives uitgeschakeld in apparaatbeheer.

Toen ik klaar was met de partities maken wilde ik de drives weer inschakelen. Dit gaf echter wat problemen, want als ik er na opnieuw opgestart te hebben een dvdtje in deed, kon de dvd brander (de slave drive) er niets van lezen of herkennen. De master drive, een simpele dvd rom speler, kon wel de dvd verkennen maar er niets mee doen.
Ik heb daarna via apparaatbeheer de 2 drives verwijderd en nieuwe hardware werd wel direct herkent. Echter daarna werkte ze nog steeds niet...

Via de FAQ hier gezien dat de ASPI drivers mogelijk niet goed geinstalleerd waren. Dit klopte, ik heb via internet aspi_471a2 gedownload en na installatie en reboot werkt nu mn dvdrom weer. Echter, de brander ( AOpen duw1608/ARR ) vertikt elke vorm van activiteit.

Kan geen soortgelijk probleem hier vinden, dus ik hoop dat er mensen zijn die hier nog een goeie oplossing voor weten.

EDIT: na 1 dvd die de normale dvd rom wel kon lezen werkt ie nu ook niet meer

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem zelf inmiddels opgelost. Topic kan op slot.