Wireless routers met gbit netwerkaansluitingen

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 10:52
Ik zit nu al een dik half jaar pricewatch in het oog te houden om te zien of er een draadloze router met 4 of 8 gbit netwerkaansluitingen uit komt

Kijk ik er nu constant over? of heb ik een gat in de markt gevonden ofzo?

Ik heb nl een laptopje met wlan, en een paar desktops met gbit nics
Ik ben ondertussen al zo gewoon aan het geraken aan 20-25MB/sec netwerksnelheden, dat ik al lang niet meer zonder zou willen...

Ik zou het ook enorm vreemd vinden moest ik de enige zijn die dit soort product wenst...
en dat de technologie nog niet ver genoeg gevordert zou zijn voor dit soort producten lijkt me al helemaal bullshit... gbit en wlan bestaan beiden al jaren...

Mijn vraag is dan ook:
bestaat er een wlan router met enkele gbit poorten?
zoniet: waarom niet en wanneer wel?

intussen sukkel ik nog even verder met 7 netwerkkaarten en crosscables, en softwarematige networkbridges ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mastakilla op 29-12-2005 14:43 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-04 20:26
Je kunt een normale wireless router kopen en daar een gigabit switch aan hangen. Dan heb je voor de desktops een gigabit aansluiting en wireless.

• Mastakilla
m3gA schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:43:
Je kunt een normale wireless router kopen en daar een gigabit switch aan hangen. Dan heb je voor de desktops een gigabit aansluiting en wireless.
dat weet ik,
maar ik had het graag in 1 bakje gehad... heb zo al genoeg bakjes in mijn kamer liggen

Verwijderd

Omdat de markt er niet voor is om dit soort dingen gecombineerd aan te bieden. Veel mensen hebben bijvoorbeeld al een wireless accesspoint of router en verbinden daar, wanneer zij de overstap willen maken naar Gigabit, simpelweg een 8- of meer poorts Gigabit-switch aan. De hoeveelheid mensen die op één moment zowel wireless als Gigabit aan wil schaffen zal op één hand te tellen zijn. Het is daarom productietechnisch interessanter gewoon een wireless router of accesspoint en daarbij een Gigabit-switch te verkopen.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

m3gA schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:43:
Zo heb ik het thuis ook.

Kijk maar!

Dit netwerkje wordt gebruikt voor LAN games, er kunnen 7 apparaten aan waarvan 3x 100Mbit en 4x Gbit.

[ Voor 16% gewijzigd door frankknopers op 29-12-2005 14:50 ]

Goud is geen geld

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb hier laatst ook naar gezocht en ook niks gevonden. Zit met de situatie een wireless acces point aan te schaffen én te upgraden naar 10/100/1000 netwerk. Schaf liever één apparaat aan ipv twee.
Aan de andere kant ben je eigenlijk beter af met gescheiden apparaten, veel makkelijker te vervangen etc.

• m3gA
Je kunt ook 2 producten van linksys kopen. Die kun je mooi op elkaar zetten :)

• Mastakilla
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:46:
Omdat de markt er niet voor is om dit soort dingen gecombineerd aan te bieden. Veel mensen hebben bijvoorbeeld al een wireless accesspoint of router en verbinden daar, wanneer zij de overstap willen maken naar Gigabit, simpelweg een 8- of meer poorts Gigabit-switch aan. De hoeveelheid mensen die op één moment zowel wireless als Gigabit aan wil schaffen zal op één hand te tellen zijn. Het is daarom productietechnisch interessanter gewoon een wireless router of accesspoint en daarbij een Gigabit-switch te verkopen.
ze verkopen toch al jaren draadloze routertjes met 4x 100mbit? ieder merk verkoopt wel zo'n ding, en waarschijnlijk nog veel ook...
lijkt me enorm vreemd dat geen producent zich probeert te onderscheiden van de massa, door een kleine product update te doen van 100mbit naar gbit... voor een kleine meerkost kunnen ze dan een uniek product op de markt zetten dat met een klein beetje goede marketing meteen alle oude draadloze routertjes met 100mbit veroudert...
mocht je dit argument een jaar geleden gebracht hebben zou ik akkoord gegaan zijn, maar nu...? wat is gbit tegenwoordig nog? ze steken het bijna in je kornflakes...

• m3gA
Mastakilla schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:55:
[...]

ze verkopen toch al jaren draadloze routertjes met 4x 100mbit? ieder merk verkoopt wel zo'n ding, en waarschijnlijk nog veel ook...
lijkt me enorm vreemd dat geen producent zich probeert te onderscheiden van de massa, door een kleine product update te doen van 100mbit naar gbit... voor een kleine meerkost kunnen ze dan een uniek product op de markt zetten dat met een klein beetje goede marketing meteen alle oude draadloze routertjes met 100mbit veroudert...
mocht je dit argument een jaar geleden gebracht hebben zou ik akkoord gegaan zijn, maar nu...? wat is gbit tegenwoordig nog? ze steken het bijna in je kornflakes...
3/4 van de gebruikers weet niet eens het verschil tussen 10 en 100 mbit. Er is gewoon nauwelijks markt voor

• Mastakilla
m3gA schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:58:
[...]

3/4 van de gebruikers weet niet eens het verschil tussen 10 en 100 mbit. Er is gewoon nauwelijks markt voor
het gaat er niet om dat ze het verschil weten, het gaat er zelfs niet om dat ze het gebruiken...

het gaat er om dat ze ipv 100mbit, dan 1000mbit op hun doos kunnen zetten, en dat 1000 10x zoveel is dan 100...

dat is het enige wat telt, kijk maar naar de mhz race bij cpu's of ms race bij tft's

• m3gA
Mastakilla schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:01:
[...]

het gaat er niet om dat ze het verschil weten, het gaat er zelfs niet om dat ze het gebruiken...

het gaat er om dat ze ipv 100mbit, dan 1000mbit op hun doos kunnen zetten, en dat 1000 10x zoveel is dan 100...

dat is het enige wat telt, kijk maar naar de mhz race bij cpu's of ms race bij tft's
Aangezien ze het niet weten, kopen ze snel de goedkoopste. Alleen tweakers kopen nu nog gigabit routers. De doelgroep van de meeste routers wil wat internetten met hun laptop op de bank.

Verwijderd

Ik heb zelf wel de DGL-4300 van D-Link.. een Gigabit Router, met een zeer snelle CPU en nagenoeg een onbeperkt aantal connecties, voor eventuele torrents, p2p connecties en dergelijke. Tevens een goede gebruikers interface en verder super stabiel, nog nooit uitgevallen of vastgelopen bij mij dan. Hij heeft een 1x 100mbit WAN poort en 4x 1gigabit LAN poorten. Binnen mijn gigabit netwerk heb ik met speedtests ongeveer een throughput van 55 tot 60MB per seconde (wel met op de pci-express bus aangesloten netwerk kaarten). Tevens heeft hij ook 108Mbps Wlan connecties en mogelijkheid tot WDS.

Link: http://www.dlink.nl/?go=j...To48EBtnlzKLjLEsSuO7caoU=

• Mastakilla
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:11:
Ik heb zelf wel de DGL-4300 van D-Link.. een Gigabit Router, met een zeer snelle CPU en nagenoeg een onbeperkt aantal connecties, voor eventuele torrents, p2p connecties en dergelijke. Tevens een goede gebruikers interface en verder super stabiel, nog nooit uitgevallen of vastgelopen bij mij dan. Hij heeft een 1x 100mbit WAN poort en 4x 1gigabit LAN poorten. Binnen mijn gigabit netwerk heb ik met speedtests ongeveer een throughput van 55 tot 60MB per seconde (wel met op de pci-express bus aangesloten netwerk kaarten). Tevens heeft hij ook 108Mbps Wlan connecties en mogelijkheid tot WDS.

Link: http://www.dlink.nl/?go=j...To48EBtnlzKLjLEsSuO7caoU=
kewl

dan had ik er toch over gekeken :)

thx

ik zal maar alvast gaan sparen, want 163 euro voor 4 poortjes :D

en als er dan toch al 1 is, mag de concurrentie wel volgen vind ik, dan kan de prijs misschien ook nog wat naar beneden

[ Voor 6% gewijzigd door Mastakilla op 29-12-2005 15:29 ]

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 22:22
Ik heb deze ook al sinds mei en ben er echt SUPER tevreden mee. Al ruim 7 maanden 24/7 online, inclusief eigen website, e-mail en p2p.

Het enige dat ze hier nog aan kunnen verbeteren is MIMO en het inbouwen van een ADSL(2)-modem :9

Verwijderd

Ik heb ook lang zitten twijfelen erover, maar ben toch blij dat ik het heb doorgezet. Hij past prima binnen mijn netwerk en heeft ook niet de bottlenecks zoals vele andere routers dat hebben met P2P, Torrents, enz. enz. En daarbij ook voorbereid op de toekomst met verscheidene draadloze beveiligingstechnologien. Alleen die prijs hè... ;) Er is ook een asus die gigabit heeft..het is de RX3141. Ik heb alleen een link kunnen vinden zo snel naar een nederlandse winkel die hem heeft, pricewatch heeft er vast meer (zie link onderin). Alleen heeft dit model geen Wlan voor zover ik heb kunnen achterhalen, maar dat zie je dan ook weer in de prijs terug (mocht hij het inderdaad niet hebben).

http://www.mnm-computers....info.php?products_id=1623

Ik heb in iedergeval de DGL-4300 gekozen en genomen vanwege z'n stabiliteit en z'n features die mij zeer bevielen.

• Mastakilla
moet je persee al die balancing shit gebruiken enzo?

want zelf game ik nu ni echt zo vaak multiplayer
en als ik er dan toch zoveel geld in zou steken, heb ik er wel graag 1 waar ik niet al teveel aan moet prullen

verder heb ik hier momenteel nog een apparte kabelmodem, en dus eigelijk ni zoveel behoefte aan het ingebouwde adsl, router gedeelte... het gaat me vooral om het gbit netwerk en draadloos netwerk

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Die D-link klinkt iig erg goed, beetje duur alleen en aan 4 poorten heb ik helaas niet genoeg, tenzij ik daar weer een 10/100 switch op gooi maar dan zit ik weer met 2 apparaten. "gigabit wireless router" geeft op google ook alleen maar resultaat naar dat ding ;)

Voor 80€ heb ik een 8 poorts 10/100/1000 switch van netgear en voor 60€ een goed WAP. Ben ik goedkoper, flexibeler en "meerpoorts" uit.

Verwijderd

Zoals je net gezien hebt met die link die gegeven werd; het is prijstechnisch niet interessant omdat Gigabit-materialen nog relatief duur zijn. Als een klant de keuze heeft tussen twee routers waarvan er één 100Mbit doet en één Gigabit, maar die laatste goed tweeëneenhalf maal zo duur is, zal hij niet lang aarzelen ;)

Verwijderd

als je een super gig. netwerk wil is er enkel glasvezel,is echter weinig in gebruik bij de gewone gebruiker,ik heb er een paar 8+2 poorten al 4 jaar in gebruik maar zijn vrij zeldzaam hier,heb ze dan ook in de us gekocht.
op termijn +/- 5 jaar zal het waarschijnlijk hier ook meer gebruikt worden,is uiteindelijk de toekomst
Pagina: 1