Digitale TV module voor Loewe TV's

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik lees net dat Rekam, het kabelbedrijf voor Gouda en omstreken vanaf 1 januari 2006 begint met Digitale TV via de kabel. Voor hetzelfde bedrag dat ik nu al betaal alle zenders plus nog een paar extra in het digitale pakket.

Leuk en aardig, maar dan heb ik uiteraard een digitale kabel ontvanger (decoder) nodig.

Ik heb een Loewe Nemos 32 breedbeeld TV en ik weet dat je extra modules kan aanschaffen zodat digitale TV mogelijk is zonder extra kastje en afstandsbediening.

Op de loewe site staat wel een erg kort stukje over die module, hier

Zijn er mensen hioer die ervaring hebben met zo'n module ?

Kan je bijvoorbeeld nog steeds de PIP functie gebruiken ?

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen en wellicht wat advies !

[ Voor 3% gewijzigd door Xymox op 29-12-2005 14:40 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• job
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Aantal zaken waar je op moet letten.
1. Zorg ervoor dat je de juiste module hebt. Voor kabel zal je een dvb-c module moeten hebben.
2. In deze module zal een cam moeten, zorg ervoor dat je de juiste cam koopt.
3. Pip met twee digitale zenders zal niet werken aangezien die modules maar 1 tuner hebben.
Misschien dat 1 digitale en 1 analoge zender wel mogelijk is.

Wat puntje 2 betreft. Ik zou op dit moment nog helemaal niets aanschaffen.
Het is een beetje afhankelijk van het coderingssysteem wat je aan moet schaffen.
Als ze gebruik gaan maken van irdeto is het wel aan de praat te krijgen.
Gaan ze net als upc nagravision gebruiken, dan zal je waarschijnlijk gewoon een losse decoder moeten kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 29-12-2005 14:46 ]

Verwijderd

Eh, dat is een DVB-S module, voor TV's die al DVB-T hebben (dus al digitale terrestial [digitenne] kunnen ontvangen). Tenminste zo lees ik die zin:
Alles wat u nodig heeft, is een Loewe televisietoestel met Digital+ chassis die al uitgerust is met DVB-T.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 14:46 ]

• job
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Loewe is flink aan het testen om hun tv's ook geschikt te maken voor dvb-C. Kwestie van tijd voordat ze ook hun dvb-c modules op de markt gooien :).

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
LOEWE heeft op dit moment al toestellen waar het standaard in zit. Neem de Individual 32" bijvoorbeeld. Het gaat dan wel om de "duurdere" lijn van LOEWE.

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07-2025
Ik werd zojuist gebeld door de winkel waar ik afgelopen zomer mijn Loewe LCD tv heb gekocht. Ze kunnen nu voor 165 euro een kaart inbouwen in mijn TV waardoor ik digitale TV van TV Home kan ontvangen. Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het achteraf inbouwen van een dergelijke kaartje?

Losse decoders voor digitale TV kosten rond de 100 euro, je betaalt dus iets meer voor het ingebouwde kaartje maar hebt dan wel als voordeel de mogelijkheid om de afstandbediening van de TV te kunnen blijven gebruiken.
Pagina: 1