Thrustmaster USB-cable probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Mijn Thrustmaster Ferrari Force Feedback heeft denk ik een kapotte kabel. Mailtje naar Thrustmaster leverde niks op.......ga maar naar een computer-service.

Het gaat dus om de kabel vanuit het stuurtje dat een USB-stekker en game-port-stekker als uiteinde heeft.

Dat zou toch te vervangen moeten zijn zou je zeggen?

Ik denk dat die stuk is omdat mijn XP niet reageert als ik 'm aansluit.

Anoniem: 151099

ja het kan de kabel zijn, het kan ook zijn dat het stuur zelf dood is (kortsluiting oid) of de stroomoevoer niet goed, ik weet niet of dat ding op netstroom werkt of met batterij/accu.

het kan vele oorzaken hebben en je bekabeling is er 1 van ja.

• ExTaxi
Is gewoon met externe adapter en die werkt wel gewoon goed want lampje op het stuur gaat aan.

Vrij waarschijnlijk lijkt het me dat die kabel kapot is, maar dat zou toch te repareren moeten zijn? Weet iemand een zaak waar je dit zou kunnen laten doen? En dan niet Thrustmaster/Guillemot, want die zeggen niets te kunnen doen.

Anoniem: 26011

Heb je het al getest op een andere PC?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of op dezelfde PC in een ander usb poortje?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ExTaxi
Yeps, ook op een andere XP-pc wordt het stuurtje niet herkend..........er gebeurt gewoon niks.

Natuurlijk ook geprobeerd om drivers te installeren, de juiste van de TM-site, maar ook dat heeft geen effect. Volgens mij moet XP gewoon reageren op het inpluggen van de USB-stekker (stuur aan/uit maakt ook niet uit.

Anoniem: 26011

Mja, USB is maar 4 draadjes, dat kan op zich elke woudloper met laag vermogen soldeerbout wel. Check een technische school of electronicashop eens.

• ExTaxi
Ja zou ik inderdaad eens kunnen doen. Gewoon ff iemand opzoeken die ff kan checken of inderdaad het kabeltje kapot is.

Niemand die het probleem herkent?

Zou het zonde vinden om dat stuur nu weg te knikkeren en een nieuwe te kopen als wellicht alleen het kabeltje stuk is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Wat blijkt het nou te zijn? Ik heb de verkeerde adapter blijkbaar...........
ik heb een zware adapter die 15 volt levert, maar dat zou 20 volt moeten zijn volgens iemand die hetzelfde stuuurtje heeft. Ik weet niet beter dan dat dit de juiste is.

Iemand die ook een Thrustmaster Ferrari Force Feedback heeft? Wil je eens kijken hoeveel volt jouw adapter levert?

Met een 20 volt doet 'iue het dus prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Is die adapter van je niet gewoon dood dan? Kan me niet voorstellen dat je per ogneluk een verkeerde adapter hebt gekregen van TM.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Nou ik weet eindelijk wat het is.

Ik heb er op een of andere overklaarbare wijze een verkeerde adapter bij zitten.
Mijn adapter is 15 volt en het moet een 20 volt zijn............
Vriend van me heeft het stuurtje uitgeprobeerd en werkt prima!
nu dus op zoek naar een nieuwe adapter die 20 volt en 750 mA levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
universele adapater gekocht, 20 volt 1500 mAh........met 7 van dien stekkertjes
en nog niet werken he! 1 stekkertje past maar en die lijkt iets te ruim te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Heb je de polariteit goed gezet bij die adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
ja heb ik gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

ExTaxi schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:00:
universele adapater gekocht, 20 volt 1500 mAh........met 7 van dien stekkertjes
en nog niet werken he! 1 stekkertje past maar en die lijkt iets te ruim te zijn.
even voor de duidelijkheid, je virend heeft zijn voeding op jouw stuurtje gechecked, en dat werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Klopt, ik heb een 15 volt adapter er bij (vraag me niet hoe het kan) en die maat van me een 20 volt en het stuurtje werkt dan perfect! Dus het ligt 100% zeker aan de adapter.
Daar dus nu een universele voor gekocht maar dat gaat niet werken.

Thrustmaster ook al gemaild, maar die komen me ook niet echt tegemoet.
Pagina: 1