[Excel2000] Tabblad verbergen opheffen met knop+wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 1.084 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik heb een Excel bestand met meerdere tabbladen. Een paar bladen zijn verborgen, nu heb ik een knop gemaakt die deze bladen weer vrij geeft, alleen zijn er maar een paar personen die deze knop daadwerkelijk moeten kunnen gebruiken. Nu vroeg ik mij af of je hier misschien wachtwoord kunt inbakken. Wanneer je op de knop klikt er dus om een wachtwoord gevraagd word.

Als dit inderdaad zo kan werken, dan komt gelijk de tweede vraag: wat gebeurd er wanneer je via Opmaak >> Blad >> Zichtbaar maken, het blad weer zichtbaar probeert te maken. Wordt dan een eventuele knop met wachtwoord omzeild?

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 29-12-2005 15:08 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34
1: Dat kan, met een VB macro
2: Ja, maar dat is te belemmeren door het werkboek te beveiligen met een wachtwoord. (Extra-beveiliging-beveilig werkboek, alleen structuur geloof ik)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Zomaar wat voorbeeldcode:
Sub achterjeknop
Dim ww as string
ww = inputbox("voer wachtwoord in")
if ww = "Pietje Puk" then
ActiveWorkbook.Unprotect ("een ander wachtwoord")'dit is het wachtwoord waarmee 
'het werkboek is beveiligd. Liefst ongelijk voor de betere paranoia.
Sheets("Sheet1").Visible = True
ActiveWorkbook.Protect ("een ander wachtwoord",True, False)
Else
msgbox "ga buiten spelen"
End if
End sub

En dan moet je nog een knopje maken waarmee het blad weer verborgen kan worden.

Als het veiliger moet (iedereen die Alt-F11 kent kan je wachtwoorden open en bloot lezen, beveilig dan je VBA project tegen lezen: In editor->Extra->Projecteigenschappen, tab beveiliging oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 09:28
code:
1
    Worksheets("Mijn Werkblad").Visible = xlVeryHidden

Verberg een blad met deze code in een macro zodat het niet zichtbaar gemaakt kan worden vanuit het opmaak menu.