adsense hoe wordt (i)frame geplaatst door google?

Pagina: 1
Acties:

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-04 14:29
Ik ben bezig met een soort banner-exchange te maken. Het moet natuurlijk wel op elk domein (lees: niet dynamische hosting providers) kunnen werken. Je kunt natuurlijk in een $_GET (PHP) de campagne-id ed. meesturen. Ik zit nu even naar google-adsense te kijken hoe die dat doen. Tot mijn verbazing kan ik nergens terugvinden hoe zij een iframe oid aanmaken waarbinnen de advertentie staat.

Ik had een vermoeden dat met een document.write een iframe geplaatst zou worden.

Zij zetten een aantal vars en roepen een JS functie op van hun server. Alles komt in een apart iframe maar ik zie de tag (i)frame nergens fysiek terugkomen. De advertentie staat wel degelijk in een apart frame.

Ik heb na heel wat googlen en nog steeds geen idee hoe zij dat doen. Ik hoop dat iemand een tipje van de sluier op kan lichten.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ads worden opgehaald via http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js. Als je dat javascript inkijkt, zie je dat er iframes geplaatst worden. Google heeft zijn code alleen wel zo gemaakt dat je er weinig van snapt, dus het is even puzzelen wat er nou precies gebeurt.

Maar je zegt zelf al dat het met document.write zou moeten kunnen. Waarom probeer je niet zoiets?

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21

tombo_inc

uhuh

http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js kijk hier maar eens naar. ze schrijven weldegelijk met js iets in je pagina.

edit:
net te laat :P

[ Voor 9% gewijzigd door tombo_inc op 29-12-2005 13:28 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-04 14:29
ja, wat ik dan niet helemaal begrijp is dat ik in het mainframe nergens <iframe> zie staan.

Wanneer ik iets met een document.write doe zie ik wel degelijk in het mainframe de tag <iframe> staan.

Met een document.write lukt het wel hoor. Ik vroeg me alleen af hoe hun dat deden. Ik kon er niet erg wijs uit worden.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 15:11

Bosmonster

*zucht*

MrQcue schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:33:
ja, wat ik dan niet helemaal begrijp is dat ik in het mainframe nergens <iframe> zie staan.

Wanneer ik iets met een document.write doe zie ik wel degelijk in het mainframe de tag <iframe> staan.

Met een document.write lukt het wel hoor. Ik vroeg me alleen af hoe hun dat deden. Ik kon er niet erg wijs uit worden.
Met document.write zie je niets anders dan de document.write, en nooit wat er daadwerkelijk geschreven wordt.

Verwijderd

FF -> View rendered source extentie ?
Pagina: 1