3 framesets, link naar andere frameset

Pagina: 1
Acties:

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08-2025
Ik heb een code :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<frameset name="index" rows="*" noresize border="0" frameborder="0" framespacing="0" topmargin="0" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">
    <frameset name="main" cols="145,*" noresize border="0" frameborder="0" framespacing="0" topmargin="0" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">
        <frameset name="lefty" rows="*,57" noresize border="0" frameborder="0" framespacing="0" topmargin="0" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">
            <frame name="left" src="links.html" noresize topmargin="0" scrolling="no" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0" frameborder="0" border="0"></frame>
            <frame name="footer" src="footer.html" noresize topmargin="0" scrolling="no" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0" frameborder="0" border="0"></frame>
        </frameset>
        <frameset name="index2" rows="300,*,0" noresize border="0" frameborder="0" framespacing="0" topmargin="0" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">
            <frame name="head" src="header.html" noresize frameborder="no" scrolling ="no" border="0" bordercolor="#FF9933"></frame>
            <frame name="body2" src="mainbody.htm" noresize frameborder="no" scrolling ="auto" border="0" bordercolor="#FF9933"></frame>
            <frame name="sitemap" src="sitemap.html" noresize frameborder="no" scrolling ="no" border="0" bordercolor="#FF9933"></frame>
        </frameset>
    </frameset>
</frameset>

en in de links.htm staat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  <script>
    function goUrl(theUrl){ 
    parent.body2.location.href = theUrl;
    }
  </script>
</HEAD>

<BODY>
LINKS

<br>

<a onClick="goUrl('mainbody.htm')" href="#">Home</a>
<a onClick="goUrl('next.html')" href="#">Next</a>

Het is de bedoeling dat de target "body2" is, maar deze staat in een andere frameset.
Hoe zet ik de "parent.body2.location.href " goed zodat ie naar de juiste frameset gaat?

let wel: in ie/ff gaat 't allemaal goed. Alleen Safari is daar wat strenger in en werkt 't niet. Safari denkt, voor zover ik weet, dat de 'body2' in dezelfde frameset zou moeten staan. Maar ik moet dus ook aangeven dat ie eerst naar een andere frameset moet gaan.

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

waarom niet gewoon target="body2" met een gewone link?

En anders zou dit gewoon moeten werken:
JavaScript:
1
parent.frames['body2'].location.href = theUrl;

[ Voor 51% gewijzigd door crisp op 29-12-2005 13:09 ]

Intentionally left blank

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08-2025
Dank je, ik zie nu dat safari een probleem heeft met weergeven, de 'body2' is wel leeg maar als ik de broncode bekijk is die wel helemaal goed... alleen staat er dus niets in het scherm. erg raar

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Dit is het enige relevante topic wat ik heb kunnen vinden in de search..daarom geef ik dit topic nog ff een schopje.. zit namelijk het hetzelfde probleem als de TS. Alleen snap ik niet wat ze met

parent.frames['body2'].location.href = theUrl;

bedoelen. Ik heb ook een pagina met 2 framesets en wil dus targeten naar een frame in de andere frameset.

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Gewoon een target aan de anchor toevoegen is voldoende. De regel javascript vraagt binnen een frame pagina de parent op (het document waarin de frames zijn gedefineerd), waaraan de frame met naam body2 wordt gevraagd. Daarvan wordt dan de href property van location gewijzigd, wat ervoor zorgt dat in die frame de pagina aangewezen door theUrl wordt getoond. Het beste is om gewoon een target te gebruiken, maar mocht je het met JS willen oplossen, dan kan dat ook zo.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• The Flow

The Flow

I am the greatest

ik ben mss niet helemaal duidelijk geweest. Het gaat dus om 2 indexen.. index1.html en index2.html. Beide bevatten frames, en nu wil ik van index1.html een link die als target heeft een frame in index2.html...

Met een anker wil dit niet

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bedoel je dat je naast het frame, ook de complete frameset wilt vernieuwen? In dat geval wordt het behoorlijk wat ingewikkelder.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23

André

Analytics dude

Tja, handig he die frames :/

En volgens mij wil datgene wat jij wil prima met een anker, gewoon alle frames een unieke naam geven en in de target van je a die naam gebruiken.

• The Flow

The Flow

I am the greatest

nee, ik hoef niet de hele frameset te vernieuwen, slechts 1 frame in de andere index. Heb geprobeerd met dat anker, maar dat werkt niet. Omdat je eerst de verwijzing moet maken dat je naar een andere index wil en vervolgens een frame in die index...

Verwijderd

The FLow schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:05:
nee, ik hoef niet de hele frameset te vernieuwen, slechts 1 frame in de andere index. Heb geprobeerd met dat anker, maar dat werkt niet. Omdat je eerst de verwijzing moet maken dat je naar een andere index wil en vervolgens een frame in die index...
Zolang ze allemaal in hetzelde browserschermpje staan zou je er gewoon bij moeten kunnen met een target=framename (die dan natuurlijk wel uniek moeten zijn).
Pagina: 1