Ik heb een code :
en in de links.htm staat:
Het is de bedoeling dat de target "body2" is, maar deze staat in een andere frameset.
Hoe zet ik de "parent.body2.location.href " goed zodat ie naar de juiste frameset gaat?
let wel: in ie/ff gaat 't allemaal goed. Alleen Safari is daar wat strenger in en werkt 't niet. Safari denkt, voor zover ik weet, dat de 'body2' in dezelfde frameset zou moeten staan. Maar ik moet dus ook aangeven dat ie eerst naar een andere frameset moet gaan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <frameset name="index" rows="*" noresize border="0" frameborder="0" framespacing="0" topmargin="0" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">
<frameset name="main" cols="145,*" noresize border="0" frameborder="0" framespacing="0" topmargin="0" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">
<frameset name="lefty" rows="*,57" noresize border="0" frameborder="0" framespacing="0" topmargin="0" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">
<frame name="left" src="links.html" noresize topmargin="0" scrolling="no" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0" frameborder="0" border="0"></frame>
<frame name="footer" src="footer.html" noresize topmargin="0" scrolling="no" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0" frameborder="0" border="0"></frame>
</frameset>
<frameset name="index2" rows="300,*,0" noresize border="0" frameborder="0" framespacing="0" topmargin="0" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0">
<frame name="head" src="header.html" noresize frameborder="no" scrolling ="no" border="0" bordercolor="#FF9933"></frame>
<frame name="body2" src="mainbody.htm" noresize frameborder="no" scrolling ="auto" border="0" bordercolor="#FF9933"></frame>
<frame name="sitemap" src="sitemap.html" noresize frameborder="no" scrolling ="no" border="0" bordercolor="#FF9933"></frame>
</frameset>
</frameset>
</frameset> |
en in de links.htm staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <script>
function goUrl(theUrl){
parent.body2.location.href = theUrl;
}
</script>
</HEAD>
<BODY>
LINKS
<br>
<a onClick="goUrl('mainbody.htm')" href="#">Home</a>
<a onClick="goUrl('next.html')" href="#">Next</a> |
Het is de bedoeling dat de target "body2" is, maar deze staat in een andere frameset.
Hoe zet ik de "parent.body2.location.href " goed zodat ie naar de juiste frameset gaat?
let wel: in ie/ff gaat 't allemaal goed. Alleen Safari is daar wat strenger in en werkt 't niet. Safari denkt, voor zover ik weet, dat de 'body2' in dezelfde frameset zou moeten staan. Maar ik moet dus ook aangeven dat ie eerst naar een andere frameset moet gaan.
Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.