Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] geen controle over windows Firewall meer

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb gister last gekregen van enkele trojans, deze zijn er nu af, maar deze hebben het control-panel van windows firewall uitgeschakeld.

Ik zie dat hij uitgeschakeld staat, (die trojan stuurde in de poortrange 10000 - 10050 allemaal zooi weg) maar ik kan hem nu niet meer inschakelen (alles is grijs).

Weet iemand hoe ik dit kan herstellen. Ik heb heel GOT en google afgezocht, maar ik lijk wel de enige met dit probleem :(

Dus ff wat toevoegingen :D

Ik heb het hele computerbeheer doorgestruind, alle mogelijke opties veranderd. Heb nogsteeds last van een paar virussen, deze willen maar niet weg, maar daar ben ik hard mee bezig.

I

[ Voor 21% gewijzigd door burlapp op 29-12-2005 15:21 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 13:23
Start run - gpedit.msc en dan even zoeken bij user settings naar firewall (heb hier geen xp sp2 op het werk dus kan de instelling niet vinden)

• burlapp
daar staat bij allen dat ze niet geconfigureerd zijn, dat is het dus niet.... :(

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 13:23
burlapp schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:55:
daar staat bij allen dat ze niet geconfigureerd zijn, dat is het dus niet.... :(
http://windowsxp.mvps.org/resetfwpol.htm

dit niks?

• burlapp
nope, werkte niet.

Ik heb dus last van een mailbot virus. (SpamTool.Win32.Mailbot.q , aldus Kasperski) Met AVG en Kasperski heb ik alles gescand, en alles is er af. Maar de bestanden i386p.sys en ,msctl32.dll blijven geinfecteerd. De laatste zit in de windows/system32 dir.

De eerste kan ik steeds wissen, maar de tweede niet. Ook na een "safe mode" run, blijft ie maar terug komen.

Deze hebben volgens mij die firewall uitgeschakeld, en vervolgens de interface geblokkeerd.
Hoe kan je dat bestand wissen, zonder dat het terug komt, en dat je wel schrijfrechten hebt???

Een removal tool die werkt heb ik tot nu toe ook niet kunnen vinden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze vraag lijkt me meer op z'n plek in Beveiliging & Virussen - ik ga je topic dan ook verplaatsen, verder - waar had je zoal al opgezocht en wat had je al geprobeerd? Neem dat even op in je topicstart :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

• burlapp
Is het mogelijk om de firewall van windows XP te re-installen? Of ff te uninstallen en dan weer te installen?

Of weet iemand de locatie in het register, waar je zelf weer de controle over de firewall krijgt, ipv. dat die door een groepsbeleid geregeld wordt???

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-10 13:22

Furinax

It'll only hurt until you die

Modbreak:Dat is zo'n dooddoener, daar heeft de TS niets aan :/

[ Voor 88% gewijzigd door pasta op 29-12-2005 15:39 ]

Verwijderd

Ik kan me iets herinneren dat dit ergens in het register staat... Ik kreeg nadat ik hitman pro had gerund een melding dat er iets was uitgezet door dat virus/die trojan. Heb je hitman pro er al overheen gehaald? Of nog beter, MS AntiSpyware?

• burlapp
Zo, alles lijkt nu eindelijk schoon te zijn.

De security Service Center was ook uitgeschakeld, dus daarom viel het niet op dat de firewall niet werkte

Nu doet die het weer, en begint hij idd. te blaten dat de firewall niet aan staat. Als ik vraag om hem aan te zetten, zegt hij dat dat niet kan, en dat het met de hand moet gebeuren.

Is er ook een firewall service ofzo die aangezet moet of kan worden???

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 15:39
Is er ook een firewall service ofzo die aangezet moet of kan worden???
Ja die is er: Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)
Had je zelf ook wel kunnen vinden

[ Voor 30% gewijzigd door Pwigle op 29-12-2005 15:54 ]

• burlapp
jep, dat klopt, had hem idd. al.

Verder ben ik bezig geweest met het volgende draadje, maar zonder succes:

http://www.antispywareoff...rum/showthread.php?t=9726

Ik heb voor de veiligheid zoneAlarm maar geinstalleerd, om te checken of er nog down/upload verkeer plaats vind. Maarja, daarmee is mijn probleem nog niet opgelost.

Voor de goede orde: Dit is dus mijn probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/jintje/error/firewall2.png

[ Voor 48% gewijzigd door burlapp op 29-12-2005 16:33 ]

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-11 19:59

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

daar staat bij allen dat ze niet geconfigureerd zijn, dat is het dus niet
Dat is vrij logisch. De policies zijn op een andere manier gezet dus niet via GPEdit en dus herkend hij ze niet. (de policy history slaat hij normaal op) Open GPEdit.msc nog eens en zet de firewall bijv weer op enabled. gewoon even aanvinken. Dan zal hij eventuele registry keys voor policies weer overschrijven. (voor de betreffende policies) Ik heb hier ooit eens alle firewall policy registry keys gepost, ik kon ze echter zo snel niet meer vinden. Als je ze wilt weten moet je het maar even aangeven, maar volgens mij kan je met GPedit al een heel eind komen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-11 19:59

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

O.k nog wat gevonden. Kijk hier eens.

Dit zijn allemaal mogelijke keys om de firewall uit te schakelen.
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\DomainProfile\
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\
HKLM\Software\Policies\Microsoft\WindowsFirewall\DomainProfile\
HKLM\Software\Policies\Microsoft\WindowsFirewall\StandardProfile\

Zoek naar de Value "EnableFirewall" uitgeschakeld is hier 0

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• burlapp
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA,

na 9 uurtjes ploeteren gelukt !!!!

Idd. De firewall moet niet geconfigureerd zijn. Als die dat wel is. (maakt niet uit of hij in of uitgeschakeld is) overruled deze de "manual controls"

Dus: Windows Firewall: Alle netwerkverbindingen beveilingen: Niet geconfigureerd.

Deze staat in Beheerssjablonen -> Netwerk -> Netwerkverbindingen -> Standaardprofiel
Pagina: 1