Toon posts:

Maxtor Diamondmax 8 (N40P)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn simpele webserver had ik deze HDD zitten, welke 24/7 draaide.
Nu plaatste ik er een PCI SATA kaart bij waardoor de server opnieuw gestart moest worden.

Sindsdien wordt de schijf herkend als een N40P. Wat ik ook probeer, ik krijg hem niet aan de praat. Dat is kut want er staan veel foto's op die wij graag willen houden.

Met Google en GoT lijkt het erop dat het zaakje niet te redden is, maar zijn er nog dingen die ik kan proberen?

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 11:33
wat is precies het probleem? je schijf wordt herkend zeg je. kun je er niet meer opkomen? hoezo krijg je hem niet meer aan de praat? draait de schijf niet meer?

[ Voor 30% gewijzigd door The_Priest op 29-12-2005 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, mijn fout.
Het probleem is dat als ik boot hij de melding geeft dat de Primary Master 'gefaild' is.
Boot ik door krijg ik een Select Proper Boot Device melding.

Met Powermax krijg ik bij de Basic Installation test al een FAILED bij de SMART uitlezing...

Als Slave naast een goede schijf werkt ook niet, dan hangt hij tijdens het laden. Boot hij dan wel es door dan is de schijf nergens te herkennen...

Is dit dan echt het einde of kan er iemand nog iets mee?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik vrees dat de schijf is overleden als ik bovenstaande zo lees. De Diamond max 8 schijven zijn in principe niet bedoeld voor 24/7 gebruik, maar dat ter zijde, de levens duur is dan gewoon wat korter dan bij normaal/desktop gebruik.

Om verder in te gaan op je probleem, er zijn bedrijven die van een dergelijke schijf nog data kunnen halen. Ik geloof dat in het FAQ van dit subforum wel het een en ander is te vinden hierover. In iedergeval als je, je data door zo'n bedrijf wilt laten terug halen schrik dan niet van de prijzen die hier voor staan. Het schijnt nogal een dure aangelegenheid te zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik idd gezien ja...

Gelukkig staan de foto's van mn ouders nog in een online album bij de online Fuji ontwikkelcentrale.
Maargoed, geen redden aan dus. Dan weet ik dat...