Toon posts:

[ERVARINGEN] Laptop: HP Pavilion ZD8303

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met de hp pavilion zd8303??
Ben van plan deze aan te schaffen, maar wil graag eerst wat achtergrondinfo weten.
Ik wil deze laptop gaan gebruiken voor alledaagse dingen (internet, msn, muziek e.d.) en voor gaming. Misschien is het dan ook wel handig, indien mogelijk, om je benchmarks mee te sturen.
bvd.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien handig als je de specs van het apparaat even post. ;)

Verwijderd

En zie hier:
HP-site

Verwijderd

Topicstarter
oke, hier de specs
- Intel P4 3.0Ghz 2mb cache
- 2*256 mb ddrII-533mhz
- 80Gb HDD 4200RPM
- Ati mobility Radeon X600 128 mb
- 17'' WXGA+ TFT 1440x900
- Win XP Home

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het ligt er maar aan welke games je gaat doen, maar voor gamen is een X600 niet echt geweldig, kan je beter voor een X700 zorgen. :)

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarom een notebook met een desktopprocessor (P4 630) en geen PM op bijv 2 ghz. Verder een 4200 rpm HDD (vergelijk deze met de processor qua functionaliteit), dat is dus echt bagger traag. Minimaal 5400 rpm. Ik snap de combinatie dus niet van een snelle desktopprocessor met een bagger traag hardeschijfje. Verder zal je met je accu door deze processor niet veel verder komen dan 45 - 60 minuten.

Indien je echt wil gaan gamen schiet deze GPU toch echt te kort. Kan je voor dat geld misschien beter naar een amilo m3438 kijken. Zit in dezelfde prijs klasse maar dan met PM/go6800/5400rpm hdd

[ Voor 17% gewijzigd door svdvlist2 op 29-12-2005 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
die amilo m3438 ziet er idd er goed uit voor in die prijsklasse! Siemens staat volgens mij ook wel goed bekend als het gaat om notebooks en ik denk daar dan ook even over na.
De games die ik wil kunnen spelen zijn trouwens iets in de richting van San Andreas en Most Wanted en dat moet met een 6800 Go wel kunnen..

Btw, is een pentium m te vergelijken met een pentium 4 (desktop)??

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 21:23 ]

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:19:Btw, is een pentium m te vergelijken met een pentium 4 (desktop)??
Nee totaal niet, hele andere architecture zit eronder. Een 2 ghz PM komt ongeveer overeen met een P4 3.4ghz qua rekenkracht. Verder kan een PM terug klokken zodat hij minder stroom verbruikt en dat heeft weer een positieve consequentie voor je accu en bovendien minder stroom verbruik leidt tot minder warmte en dus minder koeling. Een pm hoeft veel minder gekoeld te worden dan een P4.

Met een go6800 kan je alle huidige games met gemak spelen. Hij zal die x600 ver achter zoch laten (soort van f1 wagen tegenover een gewone personen wagen).

[ Voor 13% gewijzigd door svdvlist2 op 29-12-2005 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke! Bedankt mensen voor jullie hulp! ;)
Pagina: 1