Toon posts:

Probleem met gebrande DVD's Extreem Vreemde Zaak!

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem met mijn gebrande DVD's.

Het verhaal is als volgt:

Ik heb een Toshiba ODD-DVD SD-R6372 in mijn laptop zitten. Hier heb ik in het verleden al veel dvd's met succes mee gebrand onder andere van het merk platinum. Het probleem op dit moment is al volgt. Als ik het branden van een Film op een Platinum DVD met succes (volgens nero) heb afgerond en ik vervolgens deze DVD door de computer laat lezen staat er zogenaamd niks op. Hij herkent de schijf opslag als ''niets'', alsof er geen disc aanwezig is. Als ik deze DVD in een andere computer probeer is er hetzelfde probleem, bij mijn philips DVD speler dvp 630 speelt hij hem ook niet af. Gek genoeg pakt een ''low budget'' aristona hem wel! Ik weet me geen raad meer. Heeft iemand suggesties?

Ik hoor het Graag!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Je dvd brander is op zijn laatste benen?
probeer eens een externe brander er aan te hangen ,
wat heb je allemaal zelf geprobeerd?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
probeer eens met andere dvd`s

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het handig erbij te vertellen dat de dvd brander andere gebrande dvd's wel nog prima leest, ik probeer nu een rewriteble van Memorex te branden, het resultaat zal ik vermelden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rewritable geprobeerd maar die geeft een write error op 28%, tot twee keer toe. Tevens heb ik een platinum disc uit een andere spindel proberen te branden met verify data written aangevinkt hierbij blijft die bij het verifieren steken op 1 %. :S

Verwijderd

Platinum is niet meer wat het geweest is :X

[search=platinum DVD brand errors]

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Hope

Is een meisje!

*kick*

Ik heb precies hetzelfde probleem! Met dezelfde merk brander, ik word er knettergek van. :(
De 1 na de andere disk faalt. Hij komt tot de 100% en dan mislukt hij. Probeer ik het schijfje te lezen dan staat er niets op.

Platinum 4x was gelukt. Maar met andere schijfjes mislukt hij en heel soms werkt hij ook.
Schijfjes van Mmore (4x), Memorex (8x), Traxdata (8x) en Sony (8x) mislukken. Enige die werkt is Sony DVD-rw (4x).
Ik snap er echt niks van.

Af en toe lukt wel eens een schijfje van Mmore of Traxdata, maar 4 op 5 mislukt. Echt weggegooid geld gewoon. :( :'(
Kan ik met een 4-speed brander alleen 4-speed dvd's branden ofzo?
Dat is wel gek, want Mmore is 4x en die mislukken ook bijna allemaal.
Traxdata is 8x waarvan er van de 5, 1 gelukt is.

Waar zou het mislukken aan kunnen liggen? dvd-speler? Ik heb gezocht naar een update, maar kan er geen 1 vinden. Wat zijn firmware updates? Las ergens dat je firmware kan downloaden zodat hij meer merken herkent, maar ik snap dus niet wat dit betekent.
Merk dvd-r? Zoek 1 goede en stick with it? Welke merken kunnen jullie me aanraden?
Of ligt het dus aan de speed, 4 speed brander dus alleen 4 speed dvd's.
Of dus gewoon 1 goed merk en dus 4x dvd's

Alvast bedankt. :D

Seen it all done it all can't remember most of it

Pagina: 1