Laptop inzetten als USB stick

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hairy lee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-10 22:26
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen.. Ik ben op zoek naar software die van mijn laptop een USB stick maakt. Dus als ik mijn laptop aansluit op een andere PC (middels een USB kabel natuurlijk) dan wordt mijn laptop herkend als een USB device voor massaopslag.

Weten jullie of zoiets bestaat???

Alvast bedankt.

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12 23:27
je zou jezelf een hoop moeite kunnen besparen door een ftp server op de laptop en ftp client op de pc

want daar zijn gratis progjes voor... en ik heb geen idee hoe je je eigen plan uit kan voeren... zonder dat je daarvoor betaalde progrjes moet hebben... dat denk ik hoor... correct me if im wrong |:(

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-12 05:51

Gerco

Professional Newbie

doesburg schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:28:
je zou jezelf een hoop moeite kunnen besparen door een ftp server op de laptop en ftp client op de pc
Op voorwaarde dat die PC een netwerkkaart over heeft voor een crosscable en je dan internet connection sharing aan kan zetten etc. Een usb mass-storage driver zou net even wat handiger zijn dan een ftp server in de meeste gevallen (al was het maar omdat er meestal geen netwerk aanwezig is waar ik dit zou willen gebruiken).
want daar zijn gratis progjes voor... en ik heb geen idee hoe je je eigen plan uit kan voeren... zonder dat je daarvoor betaalde progrjes moet hebben... dat denk ik hoor... correct me if im wrong |:(
Als er betaalde proggies zijn, zeg dat dan gewoon, met een linkje erbij. Daar is de TS namelijk naar op zoek. Ik zou dit ook wel willen hebben en ik ben echt niet te beroerd om ervoor te betalen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

Jouw laptop kan alleen maar usb host spelen, dat is geen softwarematige beperking maar een hardwarematige. Kan dus niet.

Apple kan het wel (iig met firewire, usb weet ik eigenlijk niet), als je wilt kun je de ene mac opstarten van de harde schijf van de ander.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Er zijn wel data-transfer tools voor USB, dynalink en sitecom hebben van die setjes met een USB 'crosscable' en een programmaatje de 't voor je regelt..

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
dan wordt mijn laptop herkend als een USB device voor massaopslag
MissingDog schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:34:
Er zijn wel data-transfer tools voor USB, dynalink en sitecom hebben van die setjes met een USB 'crosscable' en een programmaatje de 't voor je regelt..
die heb ik ook maar dan word het een harde schijf+software erbij
en ik denk dat hij gewoon wil dat ie als een usb stick word gezien

[ Voor 12% gewijzigd door ascona op 29-12-2005 11:46 ]

Verwijderd

je kan ook een usb -> ethernet dingetje halen, dan kan je het wel gewoon met ftp doen

• hairy lee
MissingDog schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:34:
En is dat zonder dat je software hoeft te installeren op de andere PC? Dat zou handig zijn...

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12 17:40

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wat wil je bereiken? Je kan idd een USB2ETH-setje kopen, maar dan is een echte USB-stick weer goedkoper denk ik.

USB -> eth is niet moeilijk en je hoeft niets te installeren behalve het TCP/IP-protocol als je Win 95 gebruikt of zo. (W95 "b" doet gewoon USB trouwens.)

Dus het hangt dan een klein beetje van je OS af maar moeilijk is het niet en er is heel veel over te vinden. Basic networking.

[ Voor 27% gewijzigd door CmdrKeen op 29-12-2005 12:56 ]

Bloed, zweet & koffie

• hairy lee
Wat ik wil bereiken?

Ik wil met mijn laptop een grote hoeveelheid data van en naar bestaande systemen kunnen kopieren, zonder dat ik het bestaande netwerk hoef te wijzigen (zoals het toevoegen van een systeem of het installeren van extra software op de clients) en zonder de aanschaf van een USB harde schijf, die ik nadien waarschijnlijk niet meer gebruik.

Ik wil mjn laptop dus kunnen gebruiken als een soort super-USB stick.

Vandaar.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12 17:40

CmdrKeen

Krentenboltosti

Tsja... Je zou een FTP-server kunnen installeren op de laptop natuurlijk, zoals hier al een paar keer gezegd is. Al je Windows-systemen hebben al een FTP-client on-board (tik maar eens ftp://ftp.nl.uu.net in in Internet Explorer of doe eens ftp ftp.nl.uu.net op je command line).

Dan hoef je er alleen maar voor te zorgen dat het IP van de laptop in de juiste reeks zit. Netmask, gateway, werkgroep- of domeinnaam, dns-adres en alle andere settings zijn dan niet eens nodig - met alleen het ip werkt het al (netmask goed zetten is wel iets sneller maar in principe maakt het niet uit).

Dus: FTP-server op je laptop installeren, IP goedzetten op de laptop en klaar.

Verder: misschien kan je wat met FreeBSD? Daar kan je leuke softwarekunstjes mee uithalen, misschien kan je ook wel een USB-disk faken.. Maar ja, daar moet je dan ook maar net zin in hebben ;)

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1