Toon posts:

[2003 en XP] Docs op de server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Het is beginnersvraag, ik weet het, maar toch:
Ik heb een servertje staan met Windows Server 2003 en een stuk of 6 client pc's met Windows XP (Pro).
Ik draai een domein.
Nu wil ik graag instellen dat iedere gebruiker op elke pc zijn 'mijn documenten' map ingesteld heeft op een pad op de server.
Je kunt het pc voor pc, gebruiker voor gebruiker in gaan stellen, maar dat is nou net niet het idee van een domein.

Ik had wel iets gevonden van 'Home Path' in de gebruikers instellingen op de server, had daar ook wat ingesteld, en nu krijgt elke gebruiker op elke pc een schijf Z die verwijst naar zijn documenten op de server. Maar hoe krijg ik het nu zo dat de pc's hun 'mijn documenten' naar die Z schijf laten wijzen zonder dat ik dat gebruiker voor gebruiker in hoef te stellen?

Alvast bedankt voor jullie respons!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Policy meegeven die het lokale pad naar Z: laat verwijzen. Lijkt me erg basis :)

-edit-

met mmc en dan de policy editor laden :)

[ Voor 26% gewijzigd door WhizzCat op 29-12-2005 11:14 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Folder Redirection via een GPO.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het al, ben erg basis idd, zou één van jullie even een wat uitgebreidere uitleg kunnen geven, ben echt een n00b op dit gebied :$..

Tnx

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In de GPMC, kun je ergens een policy vinden, dat de map "Man documenten" op een andere locatie zet dan C:\bla\bla\bla.
Of rechtermuisknop op een OU en dan kom je ook bij de policy

EDIT:
Nu hebben we genoeg kado gegeven ;)
De rest moet je nu echt zelf ff kunnen uitzoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door degroot op 29-12-2005 11:26 ]

www.degroot-it.nl

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25

Verwijderd

Topicstarter
Tnx mensen, ik kan weer vooruit!
Pagina: 1