[CSS] Enorm hoog ping

Pagina: 1
Acties:

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11 09:30
Ik ben sinds kort overgestapt op tiscali adsl, en sindsdien heb ik bij Counterstrike Source (niet bij UT2004) een super hoog ping, zodra ik een server probeer te joinen. Bij de serverlijst staat wel het goede ping, maar zodra ik probeer te joinen verschijnt het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/9017/css9rd.th.jpg

Speedtest wijst uit dat er met mijn adsl connectie:

Down: 4096 Kbit
Up: 640 Kbit

toch niets mee aan de hand is:

Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/7275/speedtest8oz.th.jpg

Weet iemand wat ik hier aan kan doen, want met @home had ik nergens last van, en de instellingen zijn verder hetzelfde gebleven, en als het aan de verbinding lag, had ik bij UT2004 en speedtest ook wel problemen.

Iemand tips/suggesties?

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wellicht gewoon een zoveelste bug van Steam? Ping eens naar een aantal webpagina's of desnoods naar IP adressen uit je CS:S lijst. Als je daar respectabele waarden behaalt ligt het gewoon aan Steam.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Er zijn heel wat problemen momenteel met CSS, als je een beetje rondkijkt in het grote CSS topic zal je zien dat er heel wat lotgenoten zijn.

Zelf heb ik er (gelukkig) geen last van, niet dat je daar iets mee opschiet.

Ik denk dat je beter gewoon kan wachten tot de volgende update van Source, want Valve zal dit wel zien!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Misschien is je bandbreedte-instelling in Steam door je nieuwe netwerkaansluiting gereset. Controleer even onder Settings|Internet of dit nog steeds klopt. Daarnaast wil het door jou getoonde wel eens voorkomen, ligt misschien aan de server... Heb je ook al geprobeerd om bij Nederlandse servers te controleren of je ping in de browser, in de server window en in-game zoveel verschillen?

• kemphaas
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:09:
Misschien is je bandbreedte-instelling in Steam door je nieuwe netwerkaansluiting gereset. Controleer even onder Settings|Internet of dit nog steeds klopt. Daarnaast wil het door jou getoonde wel eens voorkomen, ligt misschien aan de server... Heb je ook al geprobeerd om bij Nederlandse servers te controleren of je ping in de browser, in de server window en in-game zoveel verschillen?
Ik kom de servers niet in, alleen sommige doen het, maar er is geen verband te zien tussen land of dergelijke. Ping is bij die servers wel rond de 20. Settings kloppen wel.

Verwijderd

kemphaas schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:22:
[...]

Ik kom de servers niet in, alleen sommige doen het, maar er is geen verband te zien tussen land of dergelijke. Ping is bij die servers wel rond de 20. Settings kloppen wel.
Heb je een nieuwe router voor je nieuwe aansluiting? Misschien is het iets met port-forwarding of moet je p(o)orten open zetten.

Verwijderd

Geen andere firewalls geinstalleerd? Ik had kaspersky Anti-Hacker geinstalleerd en ook een zeer hoge ping met mp. Andere games totaal geen last van.

Firewall heb ik eerst disabled en later helemaal gedeinstalleerd. Toen was het opgelost.

• kemphaas
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:41:
Geen andere firewalls geinstalleerd? Ik had kaspersky Anti-Hacker geinstalleerd en ook een zeer hoge ping met mp. Andere games totaal geen last van.

Firewall heb ik eerst disabled en later helemaal gedeinstalleerd. Toen was het opgelost.
Nee, heb gewoon de windows firewall, en ook als ik die helemaal uitschakel, blijft het probleem bestaan.

Pagina: 1