Toon posts:

asus a8r mvp voltagemaximum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik afgelopen tijd bezig geweest met het overklokken van mijn systeem:
- venice 3200+
- asus a8r mvp (ati xpress 200 chipset icm uli m1575 southbridge)
- sapphire x800gto2 @ 16 pipes core/mem= 600/600
- twinmos 2x 512mb pc3200
- aopen 300watt voeding
(cpu en northbridge zijn watergekoeld)

nu heb ik eerst de max HTT getest bij lage multiplier en dit kwam op 274. vanaf multiplier 9,5 loopt hij vast zodra je de het welkomgeluid van windows hoort (je kan dus nog wel gebruiker kiezen om in te loggen) bij deze HTT
bij een multiplier van 10 haalde hij soms wel en soms niet de HTT van 240 (maar wanneer hij hier eenmaal op staat ingesteld blijft hij het doen).
dit alles is met HT divider op auto zodat deze nooit boven de 1000 uitkomt en mem divider aangepast zodat het geheugen niet de bottleneck is, verder is de vcore op maximaal (=1,45v) gezet en de optie "vcore overvoltage" op enabled gezet (dit zou volgens anandtech 0,2v extra moeten leveren)
nou merk ik dat cpuz de vcore uitleest op 1,45 en niet 1,65 zoals het volgens anandtech zou moeten zijn, op lagere voltages klopt de cpuz -waarde gewoon met de bios instelling. maar ik kan echter niks zien van de "vcore overvoltage" option in de bios. wel kom ik met deze optie op disabled niet tot dezelfde overklok en haal ik maar 270x9 ipv 274x9

dat me cpu de bottleneck is lijkt me wel duidelijk maar met een hogere vcore moet ik toch nog een stuk je hoger kunnen denk ik zo...
ik vraag me dus af hoe anandtech aan het gegeven van extra 0,2volt komt (http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2617&p=3)
en of iemand iets weet van een voltmod voor dit bord (kon niks vinden met google) of een andere bios waarmee hij hoger kan worden ingesteld.

ik heb in windows nog niet kunnen proberen verder te overklokken met clockgen, omdat ik dit nog niet werkend heb gekregen (de versie van het msi mobo welke ook de xpress 200 chipset gebruikt) dus als iemand anders dit al wel is gelukt met dit mobo dan zou ik dat graag horen.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik denk eerder dat je voeding de bottleneck is.. omdat 300 watt wel erg magertjes is.. zeker als je gaat overclocken..