Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de geschikte MP3 speler voor mij. Daarom enkele vragen. Ik heb al uitgebreid gezocht en ben begonnen met een 12 tal speler waarvan er al enkele zijn afgevallen. Omdat ze bijvoorbeeld niet met AA of AAA baterijen werkte (ja sommige mensen vinden dit nog heel belangrijk :o). Of omdat ik het design niet mooi vond. Hieronder een lijstje met de 4 genomineerden, ik vind het moeilijk om van dit lijstje nog 1 te verwijderen, daarom had ik wat bijkomende vragen.

Creative Zen Nano Plus 1 GB black: €145
------------------------------------------------------------
Stroomvoorziening AAA batterij 18 uur
Bestandsformaten MP3, WMA, WAV, Audible
Signaal-ruis verhouding 90 dB, Uitgangssterkte per kanaal 7 mW

Samsung YP-C1Z 1 GB: €135
--------------------------------------------
Stroomvoorziening AA batterij 42 uur
Bestandsformaten MP3, WMA, OGG Vorbis, ASF, WMA DRM, WAV
Signaal-ruis verhouding 90 dB, Uitgangssterkte per kanaal 10 mW

Cowon iAudio G3 1 GB: €159
------------------------------------------
Stroomvoorziening AA batterij 50 uur
Bestandsformaten MP3, WMA, OGG Vorbis, WAV
Signaal-ruis verhouding 95 dB, Uitgangssterkte per kanaal 13 mW

Cowon iAudio 5 1 GB black: €166
-------------------------------------------------
Stroomvoorziening AAA batterij 20 uur
Bestandsformaten MP3, WMA, OGG Vorbis, ASF, WAV
Signaal-ruis verhouding 95 dB, Uitgangssterkte per kanaal 13 mW

Wat is uitgangssterkte per kanaal?

Heeft iemand ervaringen met deze spelers en wat vinden jullie van de geluidskwaliteit? Al mijn MP3 is namelijk minstens 192 kbit of hoge kwaliteit MP3 VBR omdat ik toch wel een klein beetje audiofiel ben goede kwaliteit van de speler is dus wel belangrijk, alhoewel sublieme kwaliteit ook weer geen must is.

En dan nu de meest belangrijke vraag. Ik zou graag een speler hebben die stevig is en liefst niet van goedkoop plastic, mijn voorkeur gaat naar materialen zoals alumium etc. Met andere woorden hij zou er dus vrij strak moeten uit zien. Die Creative Zen dacht ik al eens te hebben gezien in de winkel (ben niet zeker kon ook ander type zen zijn, was in ieder geval een flashspeler) en die zag er dus erg goedkoop plastiek uit, probleem is wel, ik ben niet zeker meer of het dat type Zen was.

Ik hoop dat enkele medetweakers hier antwoord kunnen geven op mijn vragen.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 16:26
De zen nano is inderdaad geheel gemaakt van glanzend plastic. Dus ik denk dat die al afvalt voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan valt hij zeker af, tenzij die andere 3 ook volledig van plastiek zijn, wat helemaal niet zo tof zou zijn :r

• MisterE
  • Laatst online: 28-11 19:14
voor dezelfde keuze gestaan, en zelf de iAudio 5 genomen. Vind je echter weer de standby tijd belangrijker dan is de G3 de betere.
Geluid hiervan is prima maar er zijn (nog) een paar kleine punten. Deze kan je hier vinden:
[rml]MisterE in "[ MP3/OGG] Cowon iAudio Flash MP3 spelers"[/rml]

Iig, de iAudio's hebben nog aardig wat opties om het geluid af te regelen, en de oordopjes zijn ook op zich goed. Ook voelt ie vrij stevig aan. Hoewel usb dopjes via flexibel plastic vastzit. Het is iig nog niet afgebroken en heb nergens mensen die ook daadwerkelijk daarover klaagden.

Al je spelers hebben denk ik goed geluid, je mist alleen nog de iRivers 7xx en 8xx in je rijtje.

Verder denk ik dat deze thread vrij snel gesloten zal worden...

[ Voor 55% gewijzigd door MisterE op 29-12-2005 11:24 ]

Verwijderd

Uitgangsterkte per kanaal is het maximum uitgangsvermogen per kanaal (2 kanalen bij stereoweergave) gemeten in (milli)Watt, dat de eindversterker kan leveren bij een bepaalde impedantie (meestal 16 Ohm bij portable/MP3-spelers).
Theoretisch is: hoe hoger het maximum uitgangsvermogen, hoe beter een MP3-speler in staat is om de aangesloten oordopjes/headphones aan te sturen, althans in theorie.
Kijk verder in het Cowon iAudio flashspelers topic ;) .

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-11 17:04

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Neem in je vergelijking ook mee of de spelers als UMS (Universal Mass Storage) Device gezien worden. Dat wil zeggen dat je ze aan iedere computer (Voor x86: WinXP en hoger) kan hangen en dat hij dan herkend wordt als extra harde schijf.

Sommige spelers hebben dat niet, en in dat geval heb je extra software nodig (bij iRiver zelfs verplicht WMP10) om er bestanden op te zetten/af te halen. (zie ook dit iriver topic)

Was voor mij uiteindelijk een reden om voor iaudio te gaan en niet voor de iRiver.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Iriver gezien:

iRiver iFP 899 1 GB: € 174.95: Valt af wegens verschrikkelijk lelijk
iRiver iFP 799 1 GB: € 174.95: Valt af wegens lelijk

Trouwens vind ik iRiver helemaal maar niks, qua design/prijs, en windows media player komt in geen geval op mijn computer op.

Maar ja das een kwestie van smaak. De Creative Zen Nano Plus valt al af, de enige reviews die ik er van kan vinden hebben niets dan lof over deze speler en geven geen enkel slecht punt (cough cough spondering van hun website door creative). Aan dat soort praktijken heb ik dus een hekel. Trouwens is hij volledig uit plastiek en dat bevalt me niet zo enorm.

Heeft iemand de Samsung en hoe bevalt deze?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 12:38 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
ik heb zelf de iAudio G3
Ben erg tevreden, mits je er fatsoenlijke oordopjes bijkoopt (Ik heb Sony EX-71) , de originele zijn waardeloos.
Ik ben ook tamelijk audiofiel, ook high quality VBR mp3 en ogg vorbis.
Is wel van plastic, maar toch stevig genoeg.
Iriver zou ik vermijden omdat de laatste modellen niet universal mass storage ondersteunen.

[ Voor 22% gewijzigd door Henk007 op 29-12-2005 12:42 ]

• MisterE
  • Laatst online: 28-11 19:14
Henk007 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:40:
Iriver zou ik vermijden omdat de laatste modellen niet universal mass storage ondersteunen.
Vaak is hier echter wel een aparte firmware voor te verkrijgen, zoals de 7xx/8xx reeks. Geloof dat ze expres niet UMS vanwege alle DRM enzo?!? IIg, hij zou daardoor trager worden met bestanden erop plaatsen. Dit feit heeft mij idd overgehaald om geen iRiver te halen, plus de iAudio 5 is eigenlijk op alle fronten wel mooier imho.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor de nieuwste generatie iRivers is geen UMS firmware meer te krijgen :/
Pagina: 1