Ik ben op zoek naar de geschikte MP3 speler voor mij. Daarom enkele vragen. Ik heb al uitgebreid gezocht en ben begonnen met een 12 tal speler waarvan er al enkele zijn afgevallen. Omdat ze bijvoorbeeld niet met AA of AAA baterijen werkte (ja sommige mensen vinden dit nog heel belangrijk
). Of omdat ik het design niet mooi vond. Hieronder een lijstje met de 4 genomineerden, ik vind het moeilijk om van dit lijstje nog 1 te verwijderen, daarom had ik wat bijkomende vragen.
Creative Zen Nano Plus 1 GB black: €145
------------------------------------------------------------
Stroomvoorziening AAA batterij 18 uur
Bestandsformaten MP3, WMA, WAV, Audible
Signaal-ruis verhouding 90 dB, Uitgangssterkte per kanaal 7 mW
Samsung YP-C1Z 1 GB: €135
--------------------------------------------
Stroomvoorziening AA batterij 42 uur
Bestandsformaten MP3, WMA, OGG Vorbis, ASF, WMA DRM, WAV
Signaal-ruis verhouding 90 dB, Uitgangssterkte per kanaal 10 mW
Cowon iAudio G3 1 GB: €159
------------------------------------------
Stroomvoorziening AA batterij 50 uur
Bestandsformaten MP3, WMA, OGG Vorbis, WAV
Signaal-ruis verhouding 95 dB, Uitgangssterkte per kanaal 13 mW
Cowon iAudio 5 1 GB black: €166
-------------------------------------------------
Stroomvoorziening AAA batterij 20 uur
Bestandsformaten MP3, WMA, OGG Vorbis, ASF, WAV
Wat is uitgangssterkte per kanaal?
Heeft iemand ervaringen met deze spelers en wat vinden jullie van de geluidskwaliteit? Al mijn MP3 is namelijk minstens 192 kbit of hoge kwaliteit MP3 VBR omdat ik toch wel een klein beetje audiofiel ben goede kwaliteit van de speler is dus wel belangrijk, alhoewel sublieme kwaliteit ook weer geen must is.
En dan nu de meest belangrijke vraag. Ik zou graag een speler hebben die stevig is en liefst niet van goedkoop plastic, mijn voorkeur gaat naar materialen zoals alumium etc. Met andere woorden hij zou er dus vrij strak moeten uit zien. Die Creative Zen dacht ik al eens te hebben gezien in de winkel (ben niet zeker kon ook ander type zen zijn, was in ieder geval een flashspeler) en die zag er dus erg goedkoop plastiek uit, probleem is wel, ik ben niet zeker meer of het dat type Zen was.
Ik hoop dat enkele medetweakers hier antwoord kunnen geven op mijn vragen.
Creative Zen Nano Plus 1 GB black: €145
------------------------------------------------------------
Stroomvoorziening AAA batterij 18 uur
Bestandsformaten MP3, WMA, WAV, Audible
Signaal-ruis verhouding 90 dB, Uitgangssterkte per kanaal 7 mW
Samsung YP-C1Z 1 GB: €135
--------------------------------------------
Stroomvoorziening AA batterij 42 uur
Bestandsformaten MP3, WMA, OGG Vorbis, ASF, WMA DRM, WAV
Signaal-ruis verhouding 90 dB, Uitgangssterkte per kanaal 10 mW
Cowon iAudio G3 1 GB: €159
------------------------------------------
Stroomvoorziening AA batterij 50 uur
Bestandsformaten MP3, WMA, OGG Vorbis, WAV
Cowon iAudio 5 1 GB black: €166
-------------------------------------------------
Stroomvoorziening AAA batterij 20 uur
Bestandsformaten MP3, WMA, OGG Vorbis, ASF, WAV
Wat is uitgangssterkte per kanaal?
Heeft iemand ervaringen met deze spelers en wat vinden jullie van de geluidskwaliteit? Al mijn MP3 is namelijk minstens 192 kbit of hoge kwaliteit MP3 VBR omdat ik toch wel een klein beetje audiofiel ben goede kwaliteit van de speler is dus wel belangrijk, alhoewel sublieme kwaliteit ook weer geen must is.
En dan nu de meest belangrijke vraag. Ik zou graag een speler hebben die stevig is en liefst niet van goedkoop plastic, mijn voorkeur gaat naar materialen zoals alumium etc. Met andere woorden hij zou er dus vrij strak moeten uit zien. Die Creative Zen dacht ik al eens te hebben gezien in de winkel (ben niet zeker kon ook ander type zen zijn, was in ieder geval een flashspeler) en die zag er dus erg goedkoop plastiek uit, probleem is wel, ik ben niet zeker meer of het dat type Zen was.
Ik hoop dat enkele medetweakers hier antwoord kunnen geven op mijn vragen.