Laatste paar weken ben ik 's avonds en 's nachts er op uit getrokken om het een en ander uit te proberen. Dit is een verzameling van 3 keer schieten, zonder statief in het donker (1 en 2), met statief (3,4,5), en eentje aan het begin van de avond zonder statief. Uiteindelijk maar een testcase van gemaakt omdat ik er toch wat commentaar op wil hebben. Volgensmij zijn ze wel aardig gelukt, een groot aantal is mislukt doordat het scherpstellen moeilijk ging in het donker. Ik zie dat ik de horizon bij deze foto's vooral net boven het midden heb gekozen.
Bewerken voornamelijk in raweditor van PS
equipment:
350D + 18-55mm kitlens
De serie is wellicht qua bewerking/uitstraling/onderwerp niet geheel consistent, maar daar gaat 't nu niet om.
1. Erg lange sluitertijd nodig gehad. M'n camera op de grond neergelegd op een drijvend platform, maar dat deinsde toch een beetje

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10. Helaas iets overbelicht

11. Veel ruis door iso1600 + ev nog omhoog. 't was erg donker en flits bleek geen oplossing te zijn (Ik heb geprobeerd om m'n camera op z'n kop te houden, wat beter was dan zo'n lelijke flits, maar nog niet alles). Ik zie nou dat de horizon hierbij niet helemaal recht staat, maar goed

12. Verticale Panorama

Graag commentaar dus
Bewerken voornamelijk in raweditor van PS
equipment:
350D + 18-55mm kitlens
De serie is wellicht qua bewerking/uitstraling/onderwerp niet geheel consistent, maar daar gaat 't nu niet om.
1. Erg lange sluitertijd nodig gehad. M'n camera op de grond neergelegd op een drijvend platform, maar dat deinsde toch een beetje

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10. Helaas iets overbelicht

11. Veel ruis door iso1600 + ev nog omhoog. 't was erg donker en flits bleek geen oplossing te zijn (Ik heb geprobeerd om m'n camera op z'n kop te houden, wat beter was dan zo'n lelijke flits, maar nog niet alles). Ik zie nou dat de horizon hierbij niet helemaal recht staat, maar goed

12. Verticale Panorama

Graag commentaar dus
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58