Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Zo ja, jezelf owner maken en de rechten opnieuw instellen
Ja, graag. Maar hoe maak ik mezelf owner? (ik BEN dus administrator natuurlijk, ik heb de windows net geinstalleerd)Genghis Khan schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:30:
Is het een lokale directory?
Zo ja, jezelf owner maken en de rechten opnieuw instellen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Ook op NTFS-niveau niet te vergetenGenghis Khan schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:30:
Is het een lokale directory?
Zo ja, jezelf owner maken en de rechten opnieuw instellen.
Het is gewoon een hartstikke lokale dir.jeronimo2003 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:31:
Is de dir die niet meer toegankelijk is, een dir op de server en moet jejezelf daarvoor aanmelden op het domein? Zoja, dan je pc even omzetten naar workgroep en daarna weer opnieuw aanmelden op het domein.
Administrator rechten heb je standaard als je tijdens de Windows Setup een user aanmaakt.spaceboy schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:31:
[...]
Ja, graag. Maar hoe maak ik mezelf owner? (ik BEN dus administrator natuurlijk, ik heb de windows net geinstalleerd)
Ownership taken doe je door naar de eigenschappen te gaan voor de directory, tabblad Security, Advanced, Tabblad Owner, je huidige username daar invullen, het hokje aanvinken en op OK klikken.
[ Voor 3% gewijzigd door Genghis Khan op 29-12-2005 01:34 ]
Genghis Khan schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:33:
[...]
Administrator rechten heb je standaard als je tijdens de Windows Setup een user aanmaakt.
Ownership taken doe je door naar de eigenschappen te gaan voor de directory, tabblad Security, Advanced, Tabblad Owner, je huidige username daar invullen, het hokje aanvinken en op OK klikken.

Dit scherm? Ik kan zoiets niet vinden (het is WinXP pro)
Nee, de hele Security tab ontbreekt bij jou.spaceboy schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:38:
[...]
[afbeelding]
Dit scherm? Ik kan zoiets niet vinden (het is WinXP pro)
Weet je zeker dat het om een NTFS-volume gaat en niet FAT32?
100% zeker!Genghis Khan schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:40:
[...]
Nee, de hele Security tab ontbreekt bij jou.
Weet je zeker dat het om een NTFS-volume gaat en niet FAT32?
[search=persoonlijke map]
In de FAQ staat het ook:
Windows Operated Systems - FAQ
[ Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 29-12-2005 02:26 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Ja, moet ik even nakijken, aangezien ik nu een redelijke Linux-NERD ben
Maar kun je hier op het forum echt makkelijk vinden, ik had eens zo'n probleem met een W2K3 server.
Zoek maar eens op GoT op simple file sharing
ga in je windows explorer naar tools--> folder options--> view--> use simple file sharing(recommended)>
haal daar het vinkje weg
nu klik rechts op de map waar het overgaat>
dan properties
dan securtiy
advanced
en dan tablad owner
daar kan je ownership halen en kan je er alles mee doen wat je wil.>
ook opnieuw rechten geven.
Lekker zijn is een gave :)
Dit topic is gesloten.
![]()