Toon posts:

[flash8] Actionscript vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.kremo.demon.nl/btnHersens.swf

Bovenstaande animatie bestaat ui 5 losse delen die een geheel vormen, elk deel is een knop (nog niet met een werkende link).

Ik zit met het volgende probleem, op het moment dat ik van deel 1 naar deel 2 scroll binnen het plaatje, dan werkt de animatie niet goed, op het moment dat ik via de witte omhulsen naar een ander deel scroll werkt alles goed.

Waarschijnlijk doe ik iets in AS fout, werk er pas een dag mee dus beheers het nog niet echt, hier de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
on (release){
    gotoAndPlay ("Opdracht1");
}

on (rollOver) {
    gotoAndPlay ("Knop1");
}

on (rollOut) {
    gotoAndPlay ("Start");
}

ps, let niet op 3, 4 en 5. Dat zijn nog oude links en als je erop klikt loopt hij door de applicatie heen omdat ik er geen stop in heb gezet.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 17:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Misschien moet je je FLA even online zetten of vertellen waar je script aanhangt en wat de namen etc zijn van alle objecten...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een releaseOutside gebruik werkt het wel, maar dan blijft de tekst in beeld als ik naar het witte omhulsel scroll.

.fla

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Sja je hebt eerst al je code verwijderd uit je fla.. zo zie ik toch niet wat je fout doet.

MAAR ! je wilt gewoon knoppen die reageren als je er met muis over heen gaat. Dan zetje een movieclip (die iets afspeelt) in de 'over' staat van je button en klaar!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, heb de verkeerde geupload :o

Nu staat de juiste online, ik werk altijd met tig bestanden om zo terug te kunnen vallen :)

.fla

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Labels zijn niets meer dan een verzameling frames, doordat je verwijst bij knop 1 naar de labels "Opdracht1" en "Knop 1" verwijst vraag je flash dus in feite naar frame 1 & 5 te springen. Dat kan natuurlijk niet B)

De oplossing voor jou probleem is je menu in een movieclip te stoppen, en de buttons in die movieclip te laten verwijzen naar de maintimeline (_root) en op die root de labels neer te zetten als volgt:

Opdracht 1 (frame 1 t/m 5)
Opdracht 2 (frame 5 tm 10)
etc..

Zorg ervoor dat de labels elkaar dus niet overlappen

De buttons in de mc kan je naar de maintimeline laten verwijzen als volgt:

on(Release){
_root.gotoAndPlay ("Opdracht1");
}

_root. zorgt er dus voor dat je verwijst naar de maintimeline

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

kaassouffle schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:57:
MAAR ! je wilt gewoon knoppen die reageren als je er met muis over heen gaat. Dan zetje een movieclip (die iets afspeelt) in de 'over' staat van je button en klaar!
Zei ik dus al..
Check dit (knop 1 heb ik aangepast): .fla

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Bedankt voor de antwoorden :)

Het werkt nu, via movieclip in de button zelf. Zat weer veel te ingewikkeld te doen :X
Pagina: 1