Toon posts:

GEIL UltraX in mijn (medion) pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb vandaag een GEIL UltraX setje (1gb) voor mijn pc gekocht. Dit heb ik erin gedaan en opgestart. Toen kreeg ik een venster van NVIDIA dat mijn grafische kaart niet genoeg stroom krijgt en daarom minder stroomtoevoer krijgt. Ik drukte ok OK en deed een benchmark met Everest om mijn geheugen te testen. Everest laat zien dat mijn geheugen op 398 ddr draait ipv 400... Is dit slecht
En ik kan nergens zien of het wel Dual Channel draait, kan ik dit ergens checken
En is het normaal dat ik met mn vorige geheugen genoeg stroom kreeg, en nu opeens te weinig

Bij voorbaat dank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je geheugen op 1Mhz minder loopt (199 ipv 200) is echt geen ramp. |Ik ben tot nu toe vrijwel geen pcs tegengekomen waarbij ieder onderdeel tot op de Mhz nauwkeurig liep volgens de specs (P3s doen bijna allemaal 1 Mhz meer volgens dan wat het is volgens de meeste benchprogs) en Athlons wijken nog wel meer af. Niets om je druk over te maken.

En als dit geheugen op een hoger voltage draait en hierdoor meer Watt slurpt kan het kloppen dat je nu te weinig stroom krijgt, maar als je die melding krijgt zou ik als eerste eens kijken of alle kabels wel goed zitten (niet toevallig de kabel naar de PCI-E kaart vergeten?) of anders overwegen toch een iets zwaardere voeding erin te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stroomkabel naar de GPU (AGP :) ) gewoon aangesloten. Dan denk ik idd dat ik maar een nieuwe voeding moet vinden. Mijn vorige geheugen had wel gewoon 400mhz dus vandaar dat ik een beetje schrok :) .

Bedankt voor je reactie, weet jij misschien of/waar ik kan checken of de geheugen wel dual channel draait?

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Met CPU-Z kan je zien of je geheugen dual channel draait.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik vreesde was waar. Het geheugen werkt niet Dual Channel. Ik heb in de bios gekeken maar ik kan er niets over vinden. Wat kan ik hieraan doen? Ondersteunt mijn moederbord het gewoon niet?

• Bigbadkip
  • Niet online
Controleer even of ze in de juiste banken van je mobo zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft er maar 2 :D

Verwijderd

misschien kan ie niet eens dual channel.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 11:21
Welk moederbord heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Het is volgens mij een speciaal voor medion gemaakte moederbord met een VIA VT8377 Apollo KT 600 chipset.

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 06:42
ik heb zelf ook een medion pc en volgens mij geen Dual Channel ondersteuning.

zoek op http://www.gsc.be/ je pc op en kijk of je de manual van je moederboard kan vinden.
misschien staat daar meer informatie.

edit : er is ook http://www.gsc.nl/

[ Voor 9% gewijzigd door subrosa op 29-12-2005 17:40 ]

Verwijderd

Welke medion PC heb je? normaal is dat altijd een MD nr, wanneer de specs precies bekend zijn is het duidelijk of je wel duel chanel kan draaien.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een VIA KT600 chipset is een socket A chipset die geen dual channel ondersteuning heeft. Die kwam pas bij de KT880. Maak je dus geen zorgen over je geheugen iig.

[ Voor 7% gewijzigd door strandbal op 29-12-2005 18:29 ]

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Ah OK, bedankt allemaal :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 19:59 ]

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
euh , medion en amd heb ik nog nooit gezien , dus een kt600 chipset kan niet , toch niet bij mijn weten bij een medion computer , daarnaast kan het heel goed zijn dat jouw computer inderdaad geen dual channel ondersteunt

Out of the box? What box? There is no box.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53
successor schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:49:
euh , medion en amd heb ik nog nooit gezien , dus een kt600 chipset kan niet , toch niet bij mijn weten bij een medion computer , daarnaast kan het heel goed zijn dat jouw computer inderdaad geen dual channel ondersteunt
medion en AMD gaan prima samen hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
successor schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:49:
Ehm, je hebt het denk ik mis.
Ik heb wel een Medion PC met AMD Athlon XP 2800+ en kt600 chipset.
Het lijkt er idd op dat mijn pc geen dual channel ondersteunt.

• Bigbadkip
  • Niet online
Dat is in jouw geval dan niet zo heel erg en het potenciële preformance verlies zou minimaal zijn, AMD hebben liever lage latencies dan meer bandbreete.
Pagina: 1