IIS rechten voor bezoekers

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo mensen,

Ik heb op mijn server een webserver draaien via IIS. Omdat ik niet wil dat iedere flapdrol op mijn server kan, gebruik ik de basic authentication van IIS. Hier zitten alleen een aantal dingen op en aan, die ik anders wil, en misschien kan dit ook wel:

- Kan ik een aparte userlist maken voor IIS, in plaats van voor iedere gebruikers een windows account te geven? Dit lijkt me een stuk veiliger, want nu kan iedereen als guest inloggen op de server.
- Kan ik het zo doen dat ik per map of bestand op de server aan kan geven of je het bestand mag openen of niet?

Ik wacht op jullie antwoord,

Groeten Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over IIS zijn beter op z'n plaats in Software Algemeen - ik ga je topic dan ook eventjes verplaatsen :)

Wat ik me wel afvraag - waarom zouden mensen op je PC kunnen aanloggen als je ze een account geeft?

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Garmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:12
Dark Wanderer schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:04:
- Kan ik een aparte userlist maken voor IIS, in plaats van voor iedere gebruikers een windows account te geven? Dit lijkt me een stuk veiliger, want nu kan iedereen als guest inloggen op de server.
- Kan ik het zo doen dat ik per map of bestand op de server aan kan geven of je het bestand mag openen of niet?
Dit is mogelijk met ASP.NET. Je zet IIS dan op anonymous en regelt de rechten per site en/of per map.

• Dark Wanderer
Ja ok op die manier kan ik het dan ook wel oplossen met php, gewoon een mysql database met accounts en zo.. Maar ik kan dan bijv. downloads zoals .exe en .zip bestanden niet beveiligen, en daar gaat het me juist om...

Groeten Marco

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Op een Apache server zou je hiervoor gebruik kunnen maken van .htaccess bestanden om de accesrules per directory in te stellen. Ik neem aan dat IIS ook een dergelijke functionaliteit heeft?

Die downloads kun je overigens ook buiten je webroot plaatsen, en ze includen door een server-side script waarin je eerst de authenticatie doet.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
http://www.troxo.com/products/iispassword/

Dit biedt beveiliging vergelijkbaar met Apache htaccess.

• Dark Wanderer
Dit is wel een leuk programaatje !!! Enig idee hoe ik het kan laten werken voor virtual directory's ?

• Dark Wanderer
Ik heb geprobeerd om de ht access bestanden te kopieren naar een virtual iis directory, maar dit werkt dus niet! Ik wil gewoon users kunnen aangeven per virtual directory (submappen niet nodig). Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Pagina: 1