Toon posts:

Opblaasgevaren bij aansluiten stereo aan tv en pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Het volgende situatie is het geval:
Er is een PC, stereoset (namelijk Sony CMT-CP100) en een vrij eenvoudige TV.
Het is de bedoeling dat op de stereoset het geluid van de PC te horen is. En op de stereoset ook het geluid van de TV te horen is. Op dit forum heb ik vele topics hierover kunnen vinden. En daar dan ook de informatie uit weten te halen. Ik ga het namelijk als volgt aansluiten:
PC -------------------> stereoset <------------------------------------------ TV
jack 2x tulip (c.a. 15m) via scart of koptelefoon

Ben er nog niet geheel uit welke kabel er tussen TV en stereo komt. TV heeft namelijk alleen een scart-in. Op dit forum vind ik namelijk 2 tegenstrijdige berichten. Mensen die beweren dat je van je scart-in scart out kan maken. En mensen die zeggen dat het niet kan. Ik wil dadelijk niet tegen het probleem aanlopen dat ik de scart-in opblaas. Is dit mogelijk bij verkeerde aansluiting? En zijn er nog andere manieren van aansluiten waarmee ik moet oppassen bij zulke handelingen? Kan de koptelefoonaansluiting van de TV opgeblazen worden als die op je stereo aangesloten wordt? Of kan dat niet omdat koptelefoonaansluiting out is? Het liefst ga ik overigens voor scart (omdat het stereo is). Koptelefoon is mono. Stereo geluid op de stereo zou mooi zijn :).

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:02:
Op dit forum vind ik namelijk 2 tegenstrijdige berichten. Mensen die beweren dat je van je scart-in scart out kan maken. En mensen die zeggen dat het niet kan.
Afbeeldingslocatie: http://www.cosh.ag/pics/thumbs/mgaud303.jpg

check dat schakelaartje eens. ;)

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
iH8 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:08:
[...]

[afbeelding]

check dat schakelaartje eens. ;)
Maar als de poort gewoon puur Scart-in is, kan dit ook gebruiken zonder iets op te blazen? Of zijn ook bepaalde TV-modellen waarbij ik uit moet kijken om hardware te vernielen?

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

of je koopt een converter voor puur in dan kun je de fout niet maken dat je het schakelaartje verkeerd zet. zo'n converter met schakelaar, daarbij heb je het voordeel dat je hem altijd nog als out kunt gebruiken zou je ooit willen. wat je opblaast als je het verkeerd om aansluit durf ik niet te zeggen. dat schakelaartje zit er niet voor niets ;) werken doet 't andersom iig niet.

edit; je in-poort op je tv blijft altijd in. alhoewel ik wel eens een jvc-tv gezien heb (een dure) waarbij de poort op de tv zelf in te stellen was als in of out via de osd.

[ Voor 24% gewijzigd door iH8 op 29-12-2005 00:18 ]

Aunt bunny is coming to get me!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 16:37

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Scart is altijd bidirectioneel. Een aantal pinnen wordt gebruikt voor de ingang, en een aantal voor de uitgang. Die scartplug met schakelaar die in dit topic ergens staat is prima.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl