Toon posts:

@home + sitecom router = geen internet :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok het verhaal gaat zo:

Ik heb een standaard @home verbinding met een motorola modempje en een Sitecom router van het type DC-202v5.

2 weken geleden kon ik nog gewoon internetten via deze router, mijn verbinding was toen geshared over een laptop en een gewone pc.

Nou heb ik vorige week de pc moeten verhuizen naar een andere kamer en heb ik dus alles even moeten ontkopppelen en daarna alles weer netjes aangesloten in de volgorde van de handleiding. Instellingen op de computer en laptop zijn voor de rest niet verandert. Beide computers gaven aan dat er gewoon connectie was, de router reageerde normaal (lampjes en dergelijke) ...maarrrr....toch geen internet :S.

Zonder router werkt het internet wel gewono op mijn vaste PC, zodra ik de router weer aansluit is er wel verbinding maar kan ik niet internetten,

ik heb van alles geprobeerd, @home gebeld, router gereset, geprobeerd via de browser de router in te stellen (al zou ik daar nog wel wat hulp bij kunnen gebruiken), kabels vernieuwd....maar niks helpt :S ik heb ook de nieuwste firmware nog geinstalleerd maar dat mocht eveneens niet baten... bah daar wordt ik sjagerijnig van >:|

Alvast bedankt

Stijn

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat zijn de netwerk instellingen op de pc's?

- IP adres
- subnetmask
- gateway

Of gebruik je automatisch toegeven, en heb je de DHCP op je sitecom router aanstaan..

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:04
"geprobeerd via de browser in te stellen". Weet je zeker dat je het goede CP of CA nummer hebt ingevuld in de router?Zit de netwerkkabel die uit je @home modem komt wel in de WAN port van je router?
Is een tracert naar bijv www.google.com succesvol?
Welk ipadres, default gataway en dns krijgen de client?

[ Voor 13% gewijzigd door holoX op 28-12-2005 23:45 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
toch geen internet, wat zegt ie?
kan je ip's pingen?
kan je dns names resolven?

probeer de @home dns (212.120.66.204 of 213.51.129.97 of 213.51.129.131 of 213.51.129.132 of 213.51.129.133) eens te pingen, als dat niet wil heb je ECHT geen internet
(@home heeft hier in zwolle wel vaker probs met dns)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
als ik internet explorer open dan geeft hij een dns error , de exacte error kan ik nu niet geven aangezien ik nu zonder router er tussen internet.

als ik via de browser (zoals in de router manuel staat aangegeven) het standaard ip adres invoer om de router in te stellen geeftie ook aan dat de dns server niet gevonden kan worden...

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:55:
als ik internet explorer open dan geeft hij een dns error , de exacte error kan ik nu niet geven aangezien ik nu zonder router er tussen internet.

als ik via de browser (zoals in de router manuel staat aangegeven) het standaard ip adres invoer om de router in te stellen geeftie ook aan dat de dns server niet gevonden kan worden...
Op welk adres probeer je de sitecom router aan te roepen?
http://192.168.0.1 ?
http://192.168.1.1 ?

Probeer ze bijde even uit.
Zodra je hem niet kan bereiken, dan gebruik je de verkeerde UTP kabels of heb je handmatig de verkeerde instellingen ingeklopt voor de tcp/ip protocol op de client PC.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:55:

en pingen? want op een dns server (zo'n ip wat ik gaf) draait doorgaans geen http service :/

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
http://192.168.123.254 en die werkt gewoon wanner mijn router is aangesloten, dan moet ik inloggen met admin//admin en kan ik mijn router instellen. Als ik dan de wizard doe, en de @home verbinding selecteer, krijg ik de vraag of ik de DNS server automatisch in wil laten stellen of er handmatig 1tje op wil geven...wat ik moet ik daar doen?

Verwijderd

Topicstarter
probleem zelf gefixed :P tnx anyway. Bij Host Name in de wizard moest ik mijn computer naam in vullen...doh, weet ik veel, staat optional bij dus ik denk, laat maar zittne :D kut routers

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:04
Het is geen kutrouter, je moet alleen wat beter je best doen...

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:15
De hostname (dat cp-nummertje) is volgens mij verplicht bij @home. Als je met maar 1 pc op internet zit zonder router moet het ook ingevuld worden als computername zelfs : :X

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:14:
probleem zelf gefixed :P tnx anyway. Bij Host Name in de wizard moest ik mijn computer naam in vullen...doh, weet ik veel, staat optional bij dus ik denk, laat maar zittne :D kut routers
en jij beweerde "niets" veranderd te hebben :|
Pagina: 1