PowerFTD 'verify version' foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik gebruik al jaar en dag hét beste programma (volgens mij toch) om m'n binaries binnen te trekken.
PowerFTD (http://home.hetnet.nl/~stike/)
Desondanks het programma al langer dan een jaar niet meer verder ontwikkeld wordt, heeft het voor mij toch enkele pluspunten dat ik nog bij geen ander programma heb kunnen vinden:

* Gratis (maar de downloads op de site zelf lijken op dit moment niet (meer) te werken)
* NZB import support (NZB's maak ik wel met usenetsearch.eweka.nl)
* Force full decode (!!! belangrijk, als ik een file voor 99% binnen heb, 'forceert' ie het en maakt hij er toch een file van zodat ik het met behulp van parfiles kan repareren, en zo hoef ik enkel die 1% te repareren en niet de hele 100% van die file...)

Nu krijg ik sinds gisteren of vandaag een vreemde foutmelding bij het starten van het programma...
Hij zegt dat hij geen connectie kan maken met http://power.ftd.nu/
Voor zover ik weet hoeft het programma eigenlijk helemaal geen connectie te kunnen maken met ftd.nu om te kunnen werken, waarschijnlijk gewoon een build-in check voor te kijken of je PowerFTD up to date is / was. Maar aangezien de ontwikkeling hiervan is gestopt (van PowerFTD)...
Nuja, ze zijn nu ook net toevallig bezig met een herstructurering van FTD.nu, dus mss heeft iemand met de subdomain power.ftd.nu geklooid zodat al de PowerFTD clients nu niet meer werken?
Ik heb al verschillende versies op internet gezocht van PowerFTD, en deze gaven allen een vergelijkbare error:

PowerFTD 0.9c
PowerFTD 0.9c2
PowerFTD 0.9c3

Ik krijg dus deze melding meteen bij het starten van het programma, druk ik op 'OK' sluit het programma zich.

Nu, ik zou graag weer snel aan de slag gaan met het downloaden, dus ofwel moet m'n PowerFTD probleem van de baan geraken, ofwel moet ik opzoek gaan naar een andere client.
Ik gebruik nu een trial van NewsLeecher die wel goed lijkt te werken, maar ik vind geen "Forcefull decode" optie.
Is er nu slechts enkel één programma met die forcefull decode optie? En is het nét dat programma dat niet meer verder ontwikkeld wordt??

[ Voor 6% gewijzigd door frederikske op 28-12-2005 23:26 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik meen dat er een dezer dagen een nieuwe versie van FTD uitgekomen is (3.7). Misschien dat dit hier mee samen hangt?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• frederikske
  • Niet online
Ja, inderdaad, er is een FTD 3.7 uitgekomen, en er zijn ook wat (redelijk veel?) problemen met hun server, qua overbelasting en zo. Maar deze update zou toch niet mogen veroorzaken dat een download client (die NIETS rechtstreeks te maken heeft met FTDv3) die al meer dan een jaar niet meer wordt ontwikkeld nu plots niet meer functioneert?

[ Voor 8% gewijzigd door frederikske op 28-12-2005 23:39 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:34
Uhmm
Powerftd zal nog wel gebruik maken van de FTD 3.6 Database. Die database wordt niet meer geupdate en is zelfs niet meer te gebruiken vanaf januari.
Overstappen op ftd 3.7 icm met newsleecher lijkt me een aardig alternatief...

• frederikske
  • Niet online
Wat ik niet begrijp is wat dat PowerFTD te maken heeft met FTD v3(.6)
Ik gebruikte dat leuke programmatje (PowerFTD) gewoon om NZB's te importeren en eventueel een forcefull decode te doen...
Waar komt die database in het verhaal?

[ Voor 4% gewijzigd door frederikske op 28-12-2005 23:45 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:34
Ik denk dat er toch ergens een koppeling ligt naar FTD. "verify version" duidt hier ook op. Als ik op de help sectie van Pftd ga kijken zie ik ondere deze vraag en antwoord:

# Ik zie geen groepen meer in het beginscherm, alleen een foutmelding van Internet Explorer (IE).
Help?

1. De kans bestaat dat er onderhoud o.i.d. is, waardoor FTD de pagina even off-line heeft gezet.

't lijkt me dus dat Pftd weldegelijk een connectie met FTD nodig heeft.
Als 't forum *forum.ftd.nu* weer open is zal je daar vast wel een antwoord kunnen vinden...

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het zijn de capaciteits problemen en volgens mij ook een ophoping van klachten naar de crew van FTD (Waar powerFTD) zijn database uit trekt. Er zou een vijfde server zijn besteld.

Iemand enig idee wat de tijdsplanning (up en running) is van FTD?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:23

Bergie

Lekker belangrijk...

Hier staat wel het een en ander over hetgeen er gaande is bij FTD

FTD 3.7 - Wat vinden we ervan ??

Yamaha MT-09

• frederikske
  • Niet online
Heb even een disassembler losgelaten op de PowerFTD.exe en een HEX edit enzow, maar kan niet echt veel vinden dat ik kan aanpassen om die 'version check' te omzeilen...
(want voorwat is die version check goed? voor mij hoeft ie dit niet te doen!)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Dat ding kan niet meer connecten met het ip wat gehardcode zit in het proggie. Dan kan jij wel een version check slopen, en dan zegt het ding niks meer, maar connectie nog steeds niet ;)
Wachten dus op een nieuwe versie lijkt mij et handigste.
Verder lijkt het mij sowieso een goed idee om over te stappen op Grabit (lekker gratis, hoewel Newsleecher beter is ihmo) want de functie waar jij zo op roemt dattie et bij 99% alsnog opslaat, doen alle newsgroep leechers van dit moment hoor... Daarna kan je de zaak gewoon fixen met dlDone of QuickPar.

Dus ik beveel je aan:

- Grabit
- dlDone
- FTD 3.7

Succes!

There is no replacement for displacement!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:25

xon

Ik heb precies hetzelfde probleem eigenlijk, Ook ik vind het fijn om nzb'tjes te importeren en gebruik te maken van een zeer simpel maar goed werkend stukje software.

De search functie werkte al een tijdje niet meer maar dit is goed te overbruggen met online search engines. Ook ik heb grabit even geprobeerd maar het geen wat me meteen eigenlijk het meeste tegenviel was het feit dat ik niet tegelijkertijd meerdere servers kon leeghalen. Ik heb bij power ftd altijd 4 of 5 gratis(lees: van provider) en om aan te vullen een payserver. Dit werkt bij pftd ideaal maar grabit kan ik het nog niet ontdekken.

Ik heb er een hard hoofd in dat het nog gaat goedkomen met pftd dus meteen de vraag..welke programma kan net als pftd meerdere servers tegelijk leegtrekken?
Pagina: 1