Ik heb weinig kaas gegeten van routers en zo. Ik heb al wel wat wat speurwerk (oa hier op GoT en op bv. routershop.nl) gedaan maar ik kom er simpelweg niet aan uit. Mijn huidge situatie is erg simpel.
Ik heb 1 inkomende (telefoon)lijn. Deze wordt gesplitst naar telefoonsignaal en adsl signaal. Op dit adsl signaal zit een computer met een ethernetmodem aangesloten.
Nu staat er onder de kerstboom een Xbox360 te wachten. Deze wil ik strakjes aansluiten op Xbox Live. Tevens ben ik van plan in de nabije toekomst een een laptop aan te schaffen en deze via een draadloze connectie te voorzien van de internet.
Voor mij zelf heb ik al een aantal zaken op een rijtje:
- ik wil straks xbox live kunnen doen zonder dat mijn pc aan staat
- de router moet voor zowel adsl als kabel internet geschikt zijn
- voor de time being wil ik mijn xbox en pc via draad aansluiten op deze router. Echter tezijndertijd wil ik dus overstappen en in staat zijn mijn xbox, pc en nog aan te schaffen notebook draadloos met deze router te laten communiceren
- moet geschikt zijn voor adsl2 signaal
Dat was het volgens mij wel zo'n beetje. Waar ik nog vraagtekens bij heb is:
- is het mogelijk/verstandig een router aan te schaffen met een ingebouwde modem?
Wie heeft suggesties, tips, opmerkingen etc. voor me?
Ik heb 1 inkomende (telefoon)lijn. Deze wordt gesplitst naar telefoonsignaal en adsl signaal. Op dit adsl signaal zit een computer met een ethernetmodem aangesloten.
Nu staat er onder de kerstboom een Xbox360 te wachten. Deze wil ik strakjes aansluiten op Xbox Live. Tevens ben ik van plan in de nabije toekomst een een laptop aan te schaffen en deze via een draadloze connectie te voorzien van de internet.
Voor mij zelf heb ik al een aantal zaken op een rijtje:
- ik wil straks xbox live kunnen doen zonder dat mijn pc aan staat
- de router moet voor zowel adsl als kabel internet geschikt zijn
- voor de time being wil ik mijn xbox en pc via draad aansluiten op deze router. Echter tezijndertijd wil ik dus overstappen en in staat zijn mijn xbox, pc en nog aan te schaffen notebook draadloos met deze router te laten communiceren
- moet geschikt zijn voor adsl2 signaal
Dat was het volgens mij wel zo'n beetje. Waar ik nog vraagtekens bij heb is:
- is het mogelijk/verstandig een router aan te schaffen met een ingebouwde modem?
Wie heeft suggesties, tips, opmerkingen etc. voor me?