Welke router is voor mij de beste keus?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 16:28

Yuco

Womanizer!

Topicstarter
Ik heb weinig kaas gegeten van routers en zo. Ik heb al wel wat wat speurwerk (oa hier op GoT en op bv. routershop.nl) gedaan maar ik kom er simpelweg niet aan uit. Mijn huidge situatie is erg simpel.

Ik heb 1 inkomende (telefoon)lijn. Deze wordt gesplitst naar telefoonsignaal en adsl signaal. Op dit adsl signaal zit een computer met een ethernetmodem aangesloten.

Nu staat er onder de kerstboom een Xbox360 te wachten. Deze wil ik strakjes aansluiten op Xbox Live. Tevens ben ik van plan in de nabije toekomst een een laptop aan te schaffen en deze via een draadloze connectie te voorzien van de internet.

Voor mij zelf heb ik al een aantal zaken op een rijtje:
- ik wil straks xbox live kunnen doen zonder dat mijn pc aan staat
- de router moet voor zowel adsl als kabel internet geschikt zijn
- voor de time being wil ik mijn xbox en pc via draad aansluiten op deze router. Echter tezijndertijd wil ik dus overstappen en in staat zijn mijn xbox, pc en nog aan te schaffen notebook draadloos met deze router te laten communiceren
- moet geschikt zijn voor adsl2 signaal

Dat was het volgens mij wel zo'n beetje. Waar ik nog vraagtekens bij heb is:
- is het mogelijk/verstandig een router aan te schaffen met een ingebouwde modem?

Wie heeft suggesties, tips, opmerkingen etc. voor me?

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik kan het hierbij bevestigen, linksys is ook nog geburikersvriendelijk in te stellen, perfect signaal, kwaliteit en verder niets uit je lijstje dat niet kan :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, koop dus in ieder geval een losse router en geen router met ingebouwd modem. Dat is de enige manier om aan de eisen te voldoen die jij stelt. Want een adsl modem/router werkt niet op een kabelinternet verbinding. ADSL2 zal wellicht wat minder problemen veroorzaken, maar ik zou gewoon een losse router nemen, want meestal zorgt je provider wel voor een passend modem in geval van upgrade naar adsl2 ofzo, of switch naar kabelinternet.

Verder is Linksys inderdaad een goed merk, maar je zou ook eens naar de Asus wireless routers kunnen kijken.

[ Voor 51% gewijzigd door Orion84 op 28-12-2005 22:53 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 16:28

Yuco

Womanizer!

Topicstarter
Zijn Asus en Linksys 1 van de betere merken? Zijn er merken die ik echt moet mijden?

[ Voor 132% gewijzigd door Yuco op 28-12-2005 22:57 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Onderduikkip schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:52:
Waarom is het niet verstandig voor een router te gaan met ingebouwd modem?
Zie mijn inmiddels iets uitgebreide post :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:03
Ik geloof niet dat je nog een extra modem nodig hebt, want die heb je al.
Betere keus is een Asus WL-500g Deluxe. Vooral het Deluxe is belangrijk. Link
Deze router kan met zowel kabel als adsl(2+) modems overweg. Verder beschikt hij over twee USB 2.0 poorten, waardoor je er een externe harddisk, een printer of een webcam aan kunt hangen.
Hij is hier aangesloten op een Zyxel 2602H adsl2+ modem. Daarvoor heeft hij prima gefunktioneert aan een Motorola kabelmodem. Verder hangen er bedraad een printer, een externe hdd, mijn server en een xbox aan. Daarnaast maken nog drie andere PC's draadloos verbinding. Met custom firmware krijgt hij nog meer mogelijkheden dan de standaard versie. Voor meer info hierover: kijk hier

Hier voor de prijzen

Asus en Linksys hebben goede spullen en prima garantie regelingen.
Te mijden wat mij betreft Sitecom, Sweex en Trust. Deze zijn wel goedkoop maar missen ook goede ondersteuning en mogelijkheden.

[ Voor 42% gewijzigd door Masimo op 28-12-2005 23:14 ]

Verwijderd

Sorry, maar dit wordt echt een beetje uitgekauwd inmiddels. Als je een beetje topics gaat doorlezen kom je redelijk snel tot de conclusie dat een aantal merken (genoemd) toch redelijk populair zijn en sommige merken meer problemen veroorzaken.

Verder zijn je eisen niet bepaald specifiek; iedere ADSL-/kabelrouter voldoet hier feitelijk aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.