Toon posts:

Nieuwe Maxtor10 SATA schijf @ MSI moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,

Ik zit met een klein probleempje. Vanmiddag deed ik mezelf goed aan een nieuwe Maxtor schijf van de 10 serie (SERIAL ATA) 250GB.

Natuurlijk beschikt mijn moederboardjes over sata aansluitingen alleen daar heb ik helaas niks van kunnen merken. Ik ben in bezit van een kt4 Ultra van MSI (k7 Mainboard)

http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=356&MODEL=MS-6590

Hij ziet mijn sata schijf dus helemaal NIET! Zelfs in mijn bios is niks te vernemen van mijn lieve schijfje. Mijn vraag is dus, is mijn moederboard te oud? of moet ik speciale nieuwe sata drivers hebben?

Het is mij nog een raadsel, hopelijk kan iemand mij helpen dit op te lossen!

Groetjes Jeroen

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-02 11:46
heeft de schijf een doorvoer snelheid van 3 gb dan zul je de jumper op 1,5 gb moeten zetten.

Verwijderd

Topicstarter
naast s-ata aansluiting zitten alleen een vierkantje met 2 pinnetjes, en een rondje (geen jumpertje bijgeleverd) kheb nog wel een jumpertje maar hoe plaats ik die want ik heb geen sticker op de schijf staan welke combi 1,5GB is en welke 3GB.

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-02 11:46
staat op de schijf of dat hij een doorvoer van 1,5 of 3 gb
geef anders het type even door.

Verwijderd

gewoon ff naar de site van Maxtor gaan. en daar Maxtor maxblast4 downloaden.
op cdtje branden.installeren en je zult dan zien dat je schijf herkend wordt.
succes
:+

Verwijderd

Topicstarter
Maxtor DiamondMax 10 (Bulk , 6L250S0, S-ATA)

dit is het type, Ik ga maxblast ook ff proberen zometeen

Verwijderd

Je hebt een promise pdc 20376 raidchip op je mobo zitten. Dit is alleen een raid s-ata chip.
Deze werkt dus met minimaal 2 hardeschijven. Single gaat niet werken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:46:
Je hebt een promise pdc 20376 raidchip op je mobo zitten. Dit is alleen een raid s-ata chip.
Ik durf het niet geheel met zekerheid te zeggen, maar het lijkt mij vrij onzin dat een RAID controller niet één afzonderlijke schijf aan kan sturen. Ik ben een dergelijke chips in iedergeval nog nooit tegen gekomen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:17
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:46:
Die chip kan prima met een enkele schijf overweg.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

_Dune_ schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:56:
[...]

Ik durf het niet geheel met zekerheid te zeggen, maar het lijkt mij vrij onzin dat een RAID controller niet één afzonderlijke schijf aan kan sturen. Ik ben een dergelijke chips in iedergeval nog nooit tegen gekomen.
Ik heb zelf een tijd geleden een asus a7v8x del moederbord gehad.
Deze moederbord was ook voorzien van de pdc20376 raidchip.
In Single modus kon je geen hardeschijf aan de praat krijgen. Niet in raid0 of Raid 1 met 1 schijf.
Tegenwoordig maakt het allemaal vrij weinig uit. Maar het moederbord van de TS was een van de eerste moederborden die ermee uitgerust werden. Hij is ook gescheiden over 3 kanalen. 1 pata en 2 sata. Ik heb het toen geprobeerd met een wd800jb en een maxtor diamondmaxplus 9 120GB. De wd via een convertertje. Sata disks waren toen nog niet verkrijgbaar.

Verwijderd

Breepee schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:59:
[...]

Die chip kan prima met een enkele schijf overweg.
Waar baseer je die mening op.
Heb/had je ook een moederbord voorzien van die chip?
kt400 chipset met geintregeerde promise pdc 20376 chip?
Pagina: 1