Toon posts:

Subwoofer op Stereo-Versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kortweg: is het mogelijk om een subwoofer op een stereoversterker aan te sluiten?

Ik heb een Cambridge Audio Azur 540A ( http://www.cambridgeaudio...640A-owners-manual(e).pdf

Ik denk dat het wel mogelijk is om een actieve sub op de pre-outs aan te sluiten? Of de tape-outs?

En dan moet ik natuurlijk wel een sub hebben met RCA(tulp) aansluitingen.

Ik heb ook b speaker uitgangen, daar zou bijv een passive sub op kunnen toch? Ik heb het alleen niet zo op passive subs.

Daarnaast: welke subs zijn niet al te duur tweedehands (max 200) en toch redelijk muzikaal. Mijn front speakers zijn Mordaunt-Short 906 speakers. Die gaan officieel tot 45hz bij +/- 3db en ik zou toch wel wat lager willen maar het moet toch wel redelijk strak blijven.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Zou opzich kunnen mits je tape out te regelen is en je op de SW ene punt kan kiezen wanneer je speaker 'begint'. een passieve waarop je je speakers zet met ingebouwd filter is wat makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Tape-out is niet te regelen maar de filter+amp in de sub zou dat toch moeten doen?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik heb een versterkertje (stereo) waar de woofer 'bridged' moet worden aangesloten, dus de + op de + van links, en de - op de - van rechts. Maar of dat op alle versterkers kan weet ik niet - het gaat hier ook over een versterker in de auto ;).

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de B-speaker aansluitingen van mn versterker naar high imput van een actieve sub stuur dan moet het toch perfect werken?

B uitgang gebruiken levert toch niets in aan totaal vermogen? Dus niet ineesn van 2x50 naar 4x25?

EDIT:

Als ik de sub met RCA pluggen op mn pre-out aansluit moet het toch ook werken? Dan werkt mn amp toch als pre-amp? Maar schakelt dat niet de speakers uit die op de A-speaker uitgangen zijn aangesloten, nee toch?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 22:13 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:29
sommige subs hebben een high en low level input. heb hier een mj acoustics ref. 100, en deze heeft dus 2 inputs, high en low level. low level is idd via een coax kabel op de pre-out van de versteker (hierbij filtert de versterker de tonen). high level is via het gewone audio signaal. deze zit aangesloten op de + van de li en re speaker, en de - van 1 vd speakers.

prijs van deze sub is helaas wel iets hoger, maar je kan vast ook een goedkopere vinden (anders 2e hands, kijk eens naar een REL 2e hands)
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:11:
Als ik de B-speaker aansluitingen van mn versterker naar high imput van een actieve sub stuur dan moet het toch perfect werken?

B uitgang gebruiken levert toch niets in aan totaal vermogen? Dus niet ineesn van 2x50 naar 4x25?
zou ik dus niet doen. je versterker schakelt dan anders qua weerstand. kan me van een oudere yamaha versterker herinneren dat t 2 speakers @8ohm, of 4 speakers @16 ohm was. je kan die draadjes gewoon samen met de speakers verbinden. er gaat zo goed als geen signaal heen, de sub versterkt t zelf, en filtert de tonen eruit

[ Voor 40% gewijzigd door jpvk007 op 28-12-2005 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
De versterker filert toch niet mijn tonen op mn preout? Is geen sub pre-out zoals op receivers. Moet ik toch zelf doen met crossover ding op sub?

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
jpvk007 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:15:

zou ik dus niet doen. je versterker schakelt dan anders qua weerstand. kan me van een oudere yamaha versterker herinneren dat t 2 speakers @8ohm, of 4 speakers @16 ohm was. je kan die draadjes gewoon samen met de speakers verbinden.
Als je het over een paralel schakeling hebt, heb je gelijk.
Probeer het iig NOOIT in serie. Dan moet je de indempantie delen!
(Dus niet doorlussen van speaker naar speaker!)

Een goede active sub heeft in ingebouwd filter en kun je dus het beste op je pre-out aansluiten.

[ Voor 22% gewijzigd door Afterburner79 op 28-12-2005 22:35 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, ik was van plan voor een 2de hands Mordaunt-Short 907 te gaan. Iemand daar ervaringen mee? Heb hem zelf niet gehoord maar lijkt me wel matchen bij mn 906's ook kwa looks.
Pagina: 1