Toon posts:

System 70 graden !!

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit net te kijken naar mijn temperaturen met Smartguardian maar nu zie ik dus ineens 70 graden bij system :| .

Ik heb gevoeld maar hij is idd erg heet wat kan ik hieraan doen / wat heb ik fout gedaan ?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/runningsp1/untitled.JPG

edit:

Ik heb verder nog geen problemen gehad, heb ook al BF2 gespeeld en COD2

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 21:27 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat is system? De temperatuur in je kast? Lijkt me niet te kloppen. Kijk eens in je bios of je daar dezelfde waarden ziet.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 22:28

_Ernst_

Mark It Zero!

70 graden system temperatuur klopt niet gok ik (verkeerde uitlezing bijvoorbeeld). Je proc word maar 25 graden wat ook vrij onmogelijk is, dus ik denk dat ze alle 2 gewoon verkeert uit worden gelezen.. check het eens in je bios..

En wat word er dan zo heet? De kast, de psu, cpu,.. ?

Last.fm

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Je screenshot is niet erg duidelijk, dus ik zie niet precies wat er allemaal staat, maar het lijkt erop dat je CPU op 25 staat en je systeem op 70, dat op zich kan al niet, dus zou het ook niet kunnen dat de uitlezing niet klopt?

Wat vool koeling heb je trouwens?

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

Wat is system en wat geeft speedfan/everest/bios aan?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Staat het fannetje op je northbridge toevallig stil?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 21:00

OcGuru

Giulietta Qv

Ik lees in je sig dat je een gigabyte mobo hebt. Smartguardian is alleen bedoelt voor DFI mobo's ;)

Bl44t

Verwijderd

Topicstarter
In de bios zie ik 29 graden CPU staan.

Verder zie ik nergens meer een temperatuurmeting.

Als ik op de passieve koeler van de chipset op het moederbord voel dan is het wel erg warm/heet na een paar seconden. Ik zal eens speedfan downloaden.

De processor is wel gewoon koel.

Ik had bij MBM ook al problemen met de temperatuurmeting , toen gaf ie ergens -22 aan.

Verwijderd

waarschijnlijk worden system en cpu omgewisseld maar dan nog , 70 graden voor de CPU is ook redelijk warm.
edit: of ze worden allemaal verkeerd afgelezen , dat zal speedfan uitwijzen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 21:43 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:15

Theo

moederbord

de waardes bij de Vagp , Vdrram en 5V kloppen voor geen meter. Dit is gewoon een uitleesfout. Wat zegt een programma als MBM5 of speedfan??
Als al deze programma's ook verkeerde waardes geven pak je een multimeter en meet je de 5volt spanning gewoon (als de pc AAN staat). Je zult dan zien dat de 5 volt spanning gewoon vijf volt is.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
speedfan zegt nu ook 25/25/70 graden.

Vind het maar heel vaag hoor, maar hij voelt toch echt heel heet aan :?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
_Ernst_ schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:29:
Je proc word maar 25 graden wat ook vrij onmogelijk is
Mijn a64 3000+ wordt idle (beetje internetten=idle bij mij :P) echt niet warmer dan 25 graden hoor :).

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Wat ik zou doen is kijken hoe heet hij is als hij een nacht heeft uitgestaan, en daarna opstart en direct meet hoe heet hij is. Al hij dan een graad of 30 is en dan snel oploopt is de koeling gewoon te weinig. Maar als hij al in het begin 60 graden ofzo is dan meet het prgramma hem gewoon fout uit.

Maar ik zou me niet zoveel af laten hangen van dat progie, want al die voltages kloppen niet. Of je voeding moet zwaar naar de knoppe zijn :9~ .

[ Voor 21% gewijzigd door gyjo op 28-12-2005 22:01 ]

• Renegade!
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:47:
speedfan zegt nu ook 25/25/70 graden.

Vind het maar heel vaag hoor, maar hij voelt toch echt heel heet aan :?
Als je je vinger er langer dan 30 sec kan tegen aan houden, is hij niet warmer dan 40° :P

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 22:28

_Ernst_

Mark It Zero!

stefan001 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:55:
[...]

Mijn a64 3000+ wordt idle (beetje internetten=idle bij mij :P) echt niet warmer dan 25 graden hoor :).
Ik bedoelde dat het icm een system temp van 70 graden onmogelijk was ;)

En daarbij, 25 graden lijkt me toch weinig, er van uitgaande dat je niet in de kou zit te computeren.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog ff gevoeld maar nu met de binnekant van me hand, dat is minder gevoeliger nu voelt ie dus niet zo heel heet meer aan.

Ik heb al een bios update gedaan, iemand die iets anders weet om de juiste meting te kunnen krijgen ?

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

_Ernst_ schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:02:
[...]

Ik bedoelde dat het icm een system temp van 70 graden onmogelijk was ;)

En daarbij, 25 graden lijkt me toch weinig, er van uitgaande dat je niet in de kou zit te computeren.
Nou, op als het op je kamer 22 graden is, dan je processor nooit maar 25 graden zijn, zelfs niet onder idlen, dan maakt het niet uit of je waterkoeling hebt of luchtkoeling, 3 graden verschil kan gewoonweg fysisch niet... Als je fasekoeling hebt, dan kan je natuurlijk wel onder de omgevingstemperatuur, en dat doe je dan normaal ook (ja, 25 zou niet onder omgevingstemperatuur zijn, maar je hebt gewoon een te hoog verbruik om maar 3 graden verschil te hebben, zelfs met cool&quiet) . Als je op een kamer van 17 graden zit, dan kan het natuurlijk wel dat je processor maar 25 graden is, dat is dan een verschil van 8 graden, als je cool&quiet aan hebt staan, is dit heel goed mogelijk.

maw. hij zit in de kou te computeren of zijn uitlezing klopt ook niet... :+

[ Voor 8% gewijzigd door TetsuoShima op 28-12-2005 22:14 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:08:
Ik heb nog ff gevoeld maar nu met de binnekant van me hand, dat is minder gevoeliger nu voelt ie dus niet zo heel heet meer aan.

Ik heb al een bios update gedaan, iemand die iets anders weet om de juiste meting te kunnen krijgen ?
Hebben ze bij gigabyte geen programmaatje om dat uit te lezen dat specifiek voor hun mobo's bedoeld is?

Verwijderd

dat hebben ze wel maar dat wil je niet.
Gebruik speedfan of motherboard monitor.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden?

Neem dit eens door :) In ieder geval gaat dit topic dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.