[AMD] Mobile VS normal CPU of toch P-III

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben een beetje op zoek naar een goedkoop (qua stroom) alternative. Ik heb op mijn zaak een video-bewaking staan waarop 4 camera's aangesloten zijn. Deze machine heeft een Amd 64 bit 3000+ cpu op 2000 mhz met 2x160 gig harddisk (Mirror). Deze bak vreet c.a. 145 watt aan stroom. Ik zat op amd.com te kijken wat zo'n cpu vreet. Dat zijn volgens hun 89 watt. Heeft het nu zin om er een mobile cpu in te zetten, wetende dat de cpu altijd 100% belast is?

Ik zag ook dat als ik hem op 1000 mhz clok (volgens AMD dan) hij maar 22 watt zou moeten vreten. Is dat zo? Weet niet of het over de juiste CPU gaat. Dan de vraag of een Sempron 2600 niet ook minder stroom vreet dan een X64-3000+. Kan op de AMD site niet echt iets hier over vinden.

Of kan ik beter een oude P-3 pakken. (net een p-4 2667 vervangen door een PIII-733, van 140 naar 60 watt). Ik denk dat het wel goed zal draaien op 1000 mhz of minder.

Nou ik ga iig morgen eens testen of ik hem op 1000 mhz krijg bij 1.1 volt (zoveer het moederbord dit toelaat). Verdere sugessties zijn altijd welkom. Verder nog: de machine gebruikt 145 watt en staan 24/7 aan. dus kom ik op 24,3 kwh/week (als ik goed gerekend heb). :)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Zet een laptop in voor dit werk, die gebruikt ook niet veel power!

Dan heb je ook nog backup als je stroom uitvalt!

BF1 Stats, GoT - System Specs

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:11
Als hij steeds 100% belast is, dan moet het zijn dat je de processorkracht nodig hebt. Een tragere proc zorgt dan dat het werk niet meer kan gedaan worden. Anders kan je net zo goed je huidige proc trager laten draaien, op lager voltage, dan verbruikt hij ook weinig.

Let er ook op dat AMD het absolute maximum wattage geeft van een reeks processoren, en intel per proc 75% belasting ofzo rekent. Net als die versterkers met een RMS vermogen (dit is een echte waarde) en de PMPO waarde (ook gekend als fanta-watt's). De ene waarde is bedriegerlijk (75% belasting, die Intel opgeeft), de andere is de te verwachten maximumwaarde (nooit hoger dan het thermal design point, zoals AMD de waarden opgeeft.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

De Athlon64 heeft standaard trouwens Cool&Quiet als je mobo/bios dit ondersteunt, waardoor hij zichzelf bij lage belasting automatisch terugklokt... Een P4 qua energieverbruik vergelijken met een Athlon64 kan je beter niet doen, P4's (en dan vooral de Prescott versie) staat bekend om zijn immens hoge energieverbruik, dat is meteen ook de reden waarom Intel gestopt is met de ontwikkeling hiervan, over een jaar hoor je niks meer van P4...

Als je onder hoge belasting ook een laag verbruik wil en toch nog goede prestaties, zal je moeten overstappen op een Turion of Pentium-M, als je niet onder hoge balasting draait, kan je evengoed die 3000+ laten zitten...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Laptop lukt helaas niet... die PCI kaart voor de kamera's past zo moeilijk in een laptop.

Dat de CPU 100% belast is ligt aan de software. Heb je met spellen ook. B.v. Sof2 draait goed op een 1000Mhz cpu (100%) net zo goed als op een 2400mhz (100%), dus dat wil nog niet zeggen dat een 1000mhz het niet red.

Cool'n'quiet is wel leuk, maar bij 100% belasting niet echt handig. Vooral staan er 2 12cm fans op volle toeren te draaien dus quiet zal het nooit worden. (beter kouder dan langzamer zeg ik altijd)

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Je kunt eens kijken naar een VIA epia bordje. De M12000 bijvoorbeeld, verbruikt maar 17 Watt maximaal geloof ik.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb nog een Via C800 liggen (heet dan leuk 2000+ whahaha) Maar deze is te langzaam. Zit met een benchmark (sandra en Hardware info) zo tussen een celeron 266 en PII 333. En gebruikt met harddisk nog geen 40 watt. Maarja....

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Als de proc. altijd 100% en het met een tragere processor ook geen probleem zou ik je huidige athlon 3000+ omlaag klokken, cool en quiet uitschakelen, en het voltage verlagen hiermee kan je zonder te investeren een lager stroomgebruik creeren.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Pagina: 1