Toon posts:

[LC] XEON Passiefe Koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kort vraagje. Ik heb een passive socket 604 koeling gezien namelijk deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.4launch.nl/shop/images/producten/008374b.jpg

Ik vraag me alleen af of deze genoeg koelt voor een 3.2Ghz Nocona of of deze bedoelt is om er een fan op te zetten. Server is niet zwaar belast, maar vind het er niet uit zien of het koelt..

Op de site staat :

Passive solution. For Intel Xeon (Nocona Code,Irwindale Code) processor in 1U rack-mounted server.

Server zit dan niet in een rack, maar in een tower.. Word gek van het geluid van de stock koeler. Gezien ik weinig ruimte heb leek mijn dit een perfecte oplossing. Alleen ziet het er niet uit of het genoeg warmte kan afvoeren ? Iemand ervaring ?

Edit : Kan iemand topic title aanpassen. Leuke typo 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 20:45 ]

Verwijderd

Helaas is deze bedoeld voor een 1u rack waar 25 kubieke meter lucht per minuut doorheen wordt gepompt, helemaal passief is ie dus niet.

Miss een koeler met heatpipes, of wat is het probleem dat je een andere koeler niet kwijtkan?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00
Deze is bedoeld om een forse bries te dwarsbomen: er moet dus een koeler op.

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 28-12-2005 20:56 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:50:
Helaas is deze bedoeld voor een 1u rack waar 25 kubieke meter lucht per minuut doorheen wordt gepompt, helemaal passief is ie dus niet.

Miss een koeler met heatpipes, of wat is het probleem dat je een andere koeler niet kwijtkan?
Er zit een NCCH-DR bord in een Chieftec Dragon. Past goed.. Alleen zitten de CPU's op het bord helemaal aan de kant van de HDD's. In een dragon kast zitten drive bay's waar de HDD's in zitten. De koeler zit net achter de bay's. Als de koeler dus 1cm hoger is komt deze tegen de bay's aan.

Ik heb ong. 4CM ruimte daar. Maar die stock XEON koeler is echt niet leuk meer wat voor een herrie die maakt. Heb er nu een potmeter tussen gezet waarbij deze op de helft draaid.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:07
Als je zelf een beetje logisch redeneert dan kom je er toch wel achter dat het niet kan? Dat er al nadrukkelijk bijstaat dat hij voor 1u rackmount servers is bedoeld zegt als je het mij vraagt al genoeg, anders loopt er te veel airflow langs het koelblok en kan het zijn werk dus niet goed doen.

Ook zijn hier al een aantal topics over te vinden hier op GoT, kwestie van zoeken en je moet er wel uitkomen.

Als je passief wilt gaan koelen dan hoef je niet aan een Xeon te denken en dan hoef je niet aan dergelijke kleine blokjes te denken. Ik heb hier zelf een Duron 1600 passief gekoeld met de heatsink van de Thermaltake silent tower en hier zit dan geen computerbehuizing om heen maar het spul ligt gewoon los op een tafeltje. Dit wordt bij een uur of 2 volledig stress draaien zo'n 60 graden.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
gebruik deze en bind met 2 tyrip's een 80mm fan erbovenop die lucht erin blaast ;)

tyrips kunnen onder het blok door, tussen de CPU en de bevestigingspoten :)

Verwijderd

Topicstarter
Speedfan geeft nu aan dat deze -48 graden is terwijl de stock fan op nog geen 1800rpm loopt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/temp.JPG

Zie ook mijn 12volt lijn.. Deze gaf Asus probe ook aan als 6 volt. Zit een 550WATT MasterCooller op.

Verwijderd

Ten eerste kloppen die temparaturen niet, die worden gewoon niet goed uitgelezen, oftewel speedfan
ondersteund jou moederbord niet
Ten tweede, dat is ook het geval bij jou 12volt lijn, want als de 12volt zo laag zou zijn zou hij
denk ik niet eens opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:26:
Ten eerste kloppen die temparaturen niet, die worden gewoon niet goed uitgelezen, oftewel speedfan
ondersteund jou moederbord niet
Ten tweede, dat is ook het geval bij jou 12volt lijn, want als de 12volt zo laag zou zijn zou hij
denk ik niet eens opstarten.
Terwijl Probe bij het moederbord geleverd is...

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-01 15:33
Jij hebt een NCCH-DR bord zoals ik kan lezen, en speedfan noch Asus Probe kunnen de temps/voltages van dat bord uitlezen. Ik heb een tijdje geleden een NCCH-DL bord gehad, en die had hetzelfde probleem.
Je moet een speciaal programmatje installeren van de cd die er is bijgeleverd, genaamd ASWM. Dit is eigenlijk bedoeld om temps/voltages op afstand op je server te controleren. Maar dit kun je ook op je eigen pc installen, daarna kun je via Internet explorer inloggen zodat je de temps wel goed kunt zien. (je moet overigens wel bepaalde services installen voordat dit gaat werken..)
Pagina: 1