Toon posts:

[XP] Plots 2x Windows XP ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zopas een nieuwe case aangeschaft. Heb alles overgestoken van de oude case naar de nieuwe, daarbij gekeken dat de IDE kabels weer op dezelfde componenten aangesloten werden.
In weze is er dus niets veranderd aan de opstelling in de HW. Het enige wat veranderd is, is dat er vooraan in deze case USB/Firewire/Sound aansluitingen zitten, en deze heb ik dus aangesloten op het moederbord.

Als ik nu de PC opstart krijg ik een OS keuze menu waar 2x Windows XP staat, terwijl ik maar 1x Windows geinstalleerd heb staan.

Verder werkt alles zoals het moet, moest enkel m'n wireless opnieuw instellen, maar verder geen enkel probleem gehad.

Is er een manier om dit keuze menu weer weg te krijgen ?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-03 11:38

TheBorg

Resistance is futile.

c:\boot.ini

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
my computer -> properties -> advanced -> Startup & recovery

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Control Panel / system / advanced / startup and recovery

Verwijderd

Topicstarter
Daarin heb ik nu het volgende staan:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Moet ik dan heel het blok [operating systems] verwijderen of enkel de 2de regel daarvan (die met rdisk(0)) ?

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
"multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect"

dat haal je weg (er van uit gaande dat de bovenste de gene is die wel opstart en de onderste niet).

[ Voor 8% gewijzigd door Countess op 28-12-2005 20:48 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden, het werkt weer als vanouds :D

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:15
Goed dat het weer werkt :)

Mij maak je echter niet wijs dat door het overzetten van de ene case naar de andere je boot.ini aangepast is of er een extra windows op je schijf bijkomt...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Pagina: 1