check of ik het goed heb gedaan?

Pagina: 1
Acties:

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Topicstarter
beste tweakers,
ik ben op zoek een nieuwe pc en heb het volgende samengesteld:

mobo: Epox EP-9NPA+ Ultra sckt939
proc: Amd 3700+ sckt 939 met Zalman CNPS 7700-Cu
vga: XFX 7800GT Extreme
Hrdsk: maxtor diamond 10 250 gb 16mb cache
Geheugen: OCZ DIMM 2GB
guildskrt: Soundblaster xfi extreme music
voeding: Enermax Liberty 500watt
dvd : gewoon brander en lezer van nec

Ik wil graag met mijn systeem kunnen gamen en downloaden(rars uitpakken,pars herstellen etc) en overklokken.

Mijn vraag heb ik een goede samenstelling gemaakt of zit er iets verkeert dat niet bij elkaar past.
alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Pepperana op 28-12-2005 20:29 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 19:02
Alles ziet er goed uit.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 11:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je hebt een dure smaak voor spelletjes en downloaden is dit ruim afdoende... Zie niks raars verder.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Geheugen is wel 2*1GB voor dualchannel?

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Topicstarter
:http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=IBIDN1&#tecData

ja 2 reepjes van 1 gig maar ik weet niet of ze indentiek zijn.
zou ik dan voor een 10tje duurder de indentieke pakken?
ik vind het best wel duur voor 2 1 gig reepjes , maar als ik de revieuws lees en op het oog van overklokken lijkt mij het wel de kosten waard of raden jullie mij iets anders aan

[ Voor 62% gewijzigd door Pepperana op 28-12-2005 21:04 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Als het goede reepjes zijn voor OC (geen verstand van) en jij hebt het geld er voor...waarom niet?
Maar misschien kun je iets vinden in 1 van de OC topics erover, als je dat al niet gedaan hebt.

Edit: ik geloof dat de kans dat een _niet_ matched pair niet werkt in DC beneden 1% ligt...maar ja 10E is niet veel voor de extra zekerheid op dat bedrag.

[ Voor 29% gewijzigd door SayWhatAgain! op 28-12-2005 21:07 ]

• D-Three
Pepperana schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:59:
:http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=IBIDN1&#tecData

ja 2 reepjes van 1 gig maar ik weet niet of ze indentiek zijn.
zou ik dan voor een 10tje duurder de indentieke pakken?
ik vind het best wel duur voor 2 1 gig reepjes , maar als ik de revieuws lees en op het oog van overklokken lijkt mij het wel de kosten waard of raden jullie mij iets anders aan
Die link die je geeft is toch een kit?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
ziet er goed uit , maar volgens mij is die geluidskaart overbodig...
over het algemeen zijn de onboard soundchips ook wel redelijk. tenzij je zeer serieus geinteresseerd bent in de kwaliteit van je geluid tijdens het spelen kan je die ook gewoon weglaten.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:32
Als je online besteld heb je 7 dagen bedenktermijn, dus je kan risicoloos 2 losse reepjes kopen, als ze niet werken zend je ze terug en koop je wat duurdere.
Een matched paar geeft trouwens enkel garantie dat beide reepjes ongeveer even snel kunnen, bijvoorbeeld alle2 1% kunnen overgeclocked worden. 2 niet-gematchte reepjes kunnen bijvoorbeeld 19% en 20% overgeclocked draaien, door niet gematchte te nemen geraak je niet verder dan 19%, terwijl gematchte allebei op hun max van 1% OC draaien.....(dit zijn willekeurige waarden, die ongetwijfeld niet kloppen. Het verschil zal zoveel niet zijn, i know)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Wel graag wat meer info :). Wat is je budget? Wil je doom4 op high quality kunnen spelen (bijvoorbeeld)?

• D-Three
naftebakje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:24:
Als je online besteld heb je 7 dagen bedenktermijn, dus je kan risicoloos 2 losse reepjes kopen, als ze niet werken zend je ze terug en koop je wat duurdere.
Een matched paar geeft trouwens enkel garantie dat beide reepjes ongeveer even snel kunnen, bijvoorbeeld alle2 1% kunnen overgeclocked worden. 2 niet-gematchte reepjes kunnen bijvoorbeeld 19% en 20% overgeclocked draaien, door niet gematchte te nemen geraak je niet verder dan 19%, terwijl gematchte allebei op hun max van 1% OC draaien.....(dit zijn willekeurige waarden, die ongetwijfeld niet kloppen. Het verschil zal zoveel niet zijn, i know)
Samengevat: "matched pair" is marketinggeblaat :)

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Topicstarter
harstikke bedankt voor de reacties daar kan ik wat meej. ;)
@ stefan: Mijn budget is 1200 euros dus er zit net geen gtx in jammer

De geluidkaart heb ik al dus die doe ik er maar gelijk bij :)

[ Voor 20% gewijzigd door Pepperana op 28-12-2005 23:38 ]

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

Laagvliegerke schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:11:
Samengevat: "matched pair" is marketinggeblaat :)
Niet helemaal, uit de laatste C'T:
?Bij een online shop heb ik twee 256 MB geheugenmodules van Infeon met hetzelfde artikelnummer gekocht. Al bij het plaatsen in mijn Socket-939-moderbord zag ik dat de twee DIMM's er niet helemaal hetzelfde uitzagen en de dual-channel gebruiksmodus werkte dan ook niet. Wat kan ik doen?
!(samengevat)Het zijn twee verschillende 256 MB modules (PC3200-3033), maar ze hebben een verschillende opbouw. De een heeft 8*256Mbit, en de ander 4*512. Daarom werkt het niet.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Topicstarter
Licht eraan hoe lang geleden je ze hebt besteld en hoe ze in de advertentie stonden.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ziet er allemaal mooi uit en ik denk dat het wel goed gaat komen..
Ik zou zelf een Asus moederbordje nemen maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. En als je een beetje sneller wilt parren is een extra Maxtor Diamond Max Plus 10 voor RAID0 een slim idee.

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02 10:19

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Hoe zit het eigenlijk met de compatibiliteitsproblemen tussen die harde schijf en de Nvidia Nforce4 Ultra chipset?

Join het DPC Whatpulse team

• D-Three
Dj-sannieboy schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:04:
Ziet er allemaal mooi uit en ik denk dat het wel goed gaat komen..
Ik zou zelf een Asus moederbordje nemen maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. En als je een beetje sneller wilt parren is een extra Maxtor Diamond Max Plus 10 voor RAID0 een slim idee.
Nou, ik dan weer niet ;) Die Epox bordjes zijn echt heel goed hoor.
mark de man schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:08:
Hoe zit het eigenlijk met de compatibiliteitsproblemen tussen die harde schijf en de Nvidia Nforce4 Ultra chipset?
Dat wou ik eerst ook vermelden maar het schijnt dat die opgelost zijn: DataGhost in "nieuwe PC: onderdelen werken samen?" Dus heb ik maar mijn mond gehouden ;) Maar anders kan ik wel een HD heel erg aanraden namelijk de Hitachi T7K250 ;)

[ Voor 15% gewijzigd door D-Three op 29-12-2005 15:16 ]

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02 10:19

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Oke, dan weet ik nu wel zeker dat die problemen er niet meer zijn. :)

Join het DPC Whatpulse team

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Topicstarter
zou die hitachi niet wat langzamer zijn omdat hij maar 8mb cache heeft??

[ Voor 6% gewijzigd door Pepperana op 29-12-2005 17:01 ]

• D-Three
Beiden zijn erg aan elkaar gewaagd. In de ene test is de DM10 sneller, in de andere test de T7K250. Het algemene beeld is dat de T7K250 iets lagere toegangstijden heeft en iets sneller is in het lezen terwijl de DM10 een snellere schrijver is.

[ Voor 106% gewijzigd door D-Three op 29-12-2005 17:37 ]

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Topicstarter
Thank You

• D-Three
Om de volle kracht van de T7K250 benutten moet je wel met een utility de snelheid op 300MB/s zetten. Dit mag je enkel maar doen indien de SATA-poort dit ondersteunt. Vooral de doorvoersnelheid krijgt dan een hogere boost.

Zie ook deze review: http://techreport.com/rev.../hgst-t7k250/index.x?pg=1
Pagina: 1