Toon posts:

6600 GT en Zalman koelers performance drop

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik de stock koelers van mijn VGA kaarten vervang met Zalman koelers droppen de prestaties van mij VGA kaarten dramatisch.

Met stock koelers heb ik een 3dmark05 score van 7300 en met de Zalmans 3000.
Ook in game is het te merken, van 250 FPS naar 100 FPS in COD2.

De snelheden heb ik gecheckt met rivatuner en de Core en Mem speed zijn goed, de Core schiet goed omhoog van 300 naar 500 en de Mem blijft constant op 1000.

De temperatuur is met de zalman ook goed, 35C idle en 45C stressed. (stock koelers: 45/65)

Diverse keren van koelers gewisseld en iedere keer met de Zalmans erop is de performance waardeloos en met de stock koelers is de performance weer goed.

Snapt iemand dit? en wat doe ik er aan?

Mijn systeem:

*AMD 3500+
*Asus A8N
*Asus 6600GT 2x
*Corsair 2 gb RAM
*Coolermaster 550 Watt

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
die stock koeler koelt die het geheugen ook ?
mischien zit daar het probleem

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

nvm ik zie dat je er 2 in sli heb :)
maar 250fps in CoD2... ik haal met me x800gto² @ x850xt denk net 40 fps met alles op hoog :?

maar heb je de cooler goed gemonteerd? dus niet te strak/los en goede koelpasta gebruikt?
heb je ook het sli bruggetje weer gemonteerd?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Standaard zitten er heatsinks op en die blijven erop zitten met de Zalman

Koelpasta vernieuwd en goed uitgesmeerd

Koeler niet te strak (heb hem ook losser geprobeerd)

SLI bruggetje zit er op :9

-------------------------------------
@Noobzor 250 FPS, maar dan wel op directx7 met directx9 heb ik ook (maar) 90 FPS

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds het zelfde. Maar ik ben even een weekje we.

Post aub al uw suggesties.Ik kan alleen even niet reageren.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-08 11:08

Griffin

Is mythical

Hij heeft mij ook persoonlijk aangesproken.

Ik heb al gekeken, De stock cooler koelt het geheugen ook niet, en de zalman ook niet. Dus daar kan het probleem niet zitten.
Ik heb hem toen naar GoT verwezen voor een nieuw topic als er niets op GoT over dit probleem staatn.
Cooler zit goed gemonteerd, want temps zijn goed. Mem wordt sowieso met stock cooler ook niet gekoelt.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Waar haal je de prik voor de Zalman vandaan (VGA kaart of extern)? Die vragen waarschijnlijk meer dan je stockkoelers.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Het fannetje van de stockkoeler trekt stroom van de kaart. Misschien throttled (of hoe noemt dat ook al weer) de kaart omdat hij geen "load" meer kan waarnemen op die stroomvoorziening en daardoor denkt dat het fannetje kapot is? Probeer dus eens met gewoon het fannetje erop aan te sluiten terwijl wel de zalman koelers gemonteerd zijn op de kaarten. (dus de zalmans zoals ze nu zijn, en de stockkoeler er langs leggen en het fannetje op de kaart aansluiten zodat dit voor een load zorgt.)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 13:05 ]

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Het kijkt me dat je kaart niet in SLI meer werkt. Reinstall je drivers eens. En controleer je SLI brug

[ Voor 15% gewijzigd door MoNo79 op 29-12-2005 13:11 ]

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:03:
Het fannetje van de stockkoeler trekt stroom van de kaart. Misschien throttled (of hoe noemt dat ook al weer) de kaart omdat hij geen "load" meer kan waarnemen op die stroomvoorziening en daardoor denkt dat het fannetje kapot is? Probeer dus eens met gewoon het fannetje erop aan te sluiten terwijl wel de zalman koelers gemonteerd zijn op de kaarten. (dus de zalmans zoals ze nu zijn, en de stockkoeler er langs leggen en het fannetje op de kaart aansluiten zodat dit voor een load zorgt.)
Ja deze conclusie lijkt mij ook erg Plausible

[ Voor 3% gewijzigd door MoNo79 op 29-12-2005 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:03:
Dit had ik al geprobeert maar werkt niet :/

Zalman heeft nu zelf ook gereageerd, maar kwam niet echt met nuttige informatie. Die denken dat ik te veel druk heb uitgeoefend bij het installeren van de koelers. Maar das kwats, de kaarten zijn niet beschadigd aangezien ze het met de stock wel doen.......

Dit begint irritant te worden....argg......

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Staat SLI nog wel aan? Het lijkt er namelijk erg veel op dat dit niet zo is. En wat als je de stroom van een andere bron trekt, d.w.z. van bijv. een fancontroller?

[ Voor 37% gewijzigd door The__Virus op 08-01-2006 12:16 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:09
Maar blijkbaar doen de kaarten het wel weer goed als je de oude koeler er weer opzet ?

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Alles doet het weer met de oude koelers.

SLI staat aan dat is het niet.

En stroom haal van de PSU af en niet de kaart. 550 Watt dus dat is het ook niet
Pagina: 1