Toon posts:

Systeem wil niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag is het systeem uit gezet en nu wil hij niet meer booten.. geen piepjes niks

het is een asus P4S8X-X

alles er uit gehad en weer in elkaar gezet. helaas. voeding vervagen helaas

Iemand een idee ?????

Speedi

Het groene ledje brand. ook heb ik de powercontacten al een keertje door verbonden.
Verder zit er een p4 2.66Mhz 533 proc. op en het systeem heeft 1.5 jaar zonder problemen gedraaid

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 20:29 ]

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 11:30
Misschien slechtte contactjes op je mobo of op de aan\uit sckakelaar die geen boot signaal geef? brand er een ledje op je mobo of op een van de nic's

verdwaalde ict'er op elektro!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zou je even de rest van de specificaties kunnen posten?
Er zal wel een Pentium 4 inzitten, uit de serie met een fsb van 533 Mhz. (ik heb zelf ook dit moederbord met een P4 3,06 Ghz HT)

Het zou het moederbord kunnen zijn of de processor.

Er zit een groen ledje op het moederbord. Als je de voeding inschakelt, moet dat ledje gaan branden.

Oh ja, de schakelaar kan ook nog. Sluit de 2 contactjes op het moederbord waar de schakelaar naar toe gaat eens even kort, en kijk of ie dan opstart.

Ander ideetje: staat de schakelaar op de voeding zelf wel aan? (niet dat er iemand grappig denkt te zijn, en jij je kapot zoekt)

[ Voor 30% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-12-2005 20:26 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:24:
Zou je even de rest van de specificaties kunnen posten?
Er zal wel een Pentium 4 inzitten, uit de serie met een fsb van 533 Mhz. (ik heb zelf ook dit moederbord met een P4 3,06 Ghz HT)

Het zou het moederbord kunnen zijn of de processor.

Er zit een groen ledje op het moederbord. Als je de voeding inschakelt, moet dat ledje gaan branden.

Oh ja, de schakelaar kan ook nog. Sluit de 2 contactjes op het moederbord waar de schakelaar naar toe gaat eens even kort, en kijk of ie dan opstart.

Ander ideetje: staat de schakelaar op de voeding zelf wel aan? (niet dat er iemand grappig denkt te zijn, en jij je kapot zoekt)
Het groene ledje brand. ook heb ik de powercontacten al een keertje door verbonden.
Verder zit er een p4 2.66Mhz 533 proc. op en het systeem heeft 1.5 jaar zonder problemen gedraaid

• 5mebibyte
Als het ledje brand dan betekend dat er spanning op je mobo staat, als er iets niet gtoed werkt zoals geheugen en processor; dan zou ie moeten piepen. Het lijkt me dat hij geen signaal krijgt om op te starten, heb je die tip al geprobeerd van je mobo te starten door het kortsluiten (de schakelaar doet niks anders dan het kortsluiten) je moet alleen wel ff zoeken welke contacten het zijn

Verwijderd

Topicstarter
5mebibyte schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:35:
Als het ledje brand dan betekend dat er spanning op je mobo staat, als er iets niet gtoed werkt zoals geheugen en processor; dan zou ie moeten piepen. Het lijkt me dat hij geen signaal krijgt om op te starten, heb je die tip al geprobeerd van je mobo te starten door het kortsluiten (de schakelaar doet niks anders dan het kortsluiten) je moet alleen wel ff zoeken welke contacten het zijn
Klopt..ook dit geprobeerd... zelfs met een nieuwe voeding... geen piepjes helemaal niets.

Hij is vanmiddag gewoon uitgezet.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zit de P4 stekker ook aangesloten? (4 pins is die dacht ik)

Anders zou je het bios nog kunnen resetten, maar het wordt zo moeilijk om te testen of de cpu of het moederbord het probleem is, zonder het in een andere pc te proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-12-2005 20:39 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:39:
Zit de P4 stekker ook aangesloten? (4 pins is die dacht ik)

Anders zou je het bios nog kunnen resetten, maar het wordt zo moeilijk om te testen of de cpu of het moederbord het probleem is, zonder het in een andere pc te proberen.
Ook deze is aangesloten.. ik denk zelf dat het moederbord het probleem is .. anders zou hij toch moeten piepen.. dacht ik zo...Ook heb ik de bios battery er al uit gehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 20:41 ]

• 5mebibyte
Als je eens de proccesor ect... eruit haalt, is er dan verschil. Misschien dat een van de componenten tegen werkt en als je alles eruit hebt en hij gaat nog niks doen dan lijkt het waarschijnlijk op je mobo, als hij dan wel iets doen zal het een piep festijn worden :9

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

/\/\/\ klinkt als een goed idee. :)

Gaan er niet eens ventilators draaien?

[ Voor 35% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-12-2005 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:43:
/\/\/\ klinkt als een goed idee. :)

Gaan er niet eens ventilators draaien?
Helaas zelfs als de componenten er allemaal af zijn gaat de voeding niet draaien

• 5mebibyte
Is ie misschien in winterslaap ;)
Als alles eruit is en het lampje op je moederbord brandt en het "vervangen" van de aan\uit schakelaar ook geen zin heeft dan lijkt het erop dat je moederbord niet meer naar behoren werkt. Is er misschien iets gebeurt in de tussentijd met de computer beschadiging (evt. vreemde spanningspiek) anders ben ik er bang voor dat ie de geest heeft gegeven :'(

Verwijderd

eens gaat alles stuk. probeer een de cpu erop nieuw in te zetten.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb één link gevonden met hetzelfde probleem. Hij kreeg niet eens een reactie. (hij had het dan wel na een format van de harde schijf, maar ok). Verder vind ik vrij veel problemen met dit moederbord, of iig heel veel mensen die roepen dat dit een slecht moederbord zou zijn. Daar heb ik zelf nooit iets van gemerkt.

Ander (gek) ideetje weer:
Asus gebruikt in de nieuwere moederborden de onboard audio om foutmeldingen te geven. Misschien zit er een beta van dat systeem in dit moederbord. (de volgende serie, waaronder de p4s800 heeft het iig wel) Als je dus een geluidskaart gebruikt, zou je eens kunnen kijken of er niet iets wordt afgespeeld via de onboard uitgang. (onwaarschijnlijk, maar het lijkt me het proberen waard) Het staat iig niet in de handleiding vermeld.

Waarschijnlijk een beter idee:
Kijk of je ergens je cpu kunt testen. Als die het doet, lijkt het me dat je het moederbord maar het beste kunt vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:58:
eens gaat alles stuk. probeer een de cpu erop nieuw in te zetten.
Ook al geprobeerd.. heb zelf de ingebouwde speaker getest of hij het wel doet.. en die doet het... dus totaal dood

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ga er maar van uit dat je moederbord defect is.

Gewoon ff testen met een andere of een nieuwe kopen. Een budget plankje iets van €40,- kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Woohooo schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:28:
Ga er maar van uit dat je moederbord defect is.

Gewoon ff testen met een andere of een nieuwe kopen. Een budget plankje iets van €40,- kosten.
Vandaag nieuwe boedje geplaatst. zelfde type en werkt weer..

wel een advies nog..
Je heb op de Asus moederborden 3 jaar garantie, dus laat je niet wegsturen door een leverancier dat je maar 1 jaar garantie heb.

iedereen die heeft meegedacht aan dit probleem bedankt.

Post mag een slot op
Pagina: 1