[XP] -> Drivers de-installeren vanuit Veilige Modus CMD-line

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:13

sus

is druk :+

Topicstarter
Zoow, die titel moet ik ff uitleggen.

Ik zit hier bij een PC met WinXP die niks meer wil doen. Wanneer de PC wordt aangezet komt er keurig het windows bootmenu, met o.a. de mogelijkheid om hem te booten in veilige modus of normaal. Welke optie er ook wordt gekozen, na een aantal tellen reboot hij.

De problemen zijn ontstaan na het installeren van drivers voor een webcam. De webcam zelf is nog niet aangesloten geweest, eerst moest de PC opnieuw gestart worden. Maar, dat doet hij dus niet meer.

Mede hierdoor denk ik dat hij reboot op het punt waar normaal de melding IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL zou verschijnen, maar dat kan ik niet bevestigen. Ik kom nl. niet meer op het bureaublad, dus kan ik ook het beroemde vinkje niet meer uitzetten waardoor ik een normaal STOP-scherm zou krijgen.

Is er een mogelijkheid om de drivers van die webcam nog te verwijderen via de "Veilige modus met opdrachtprompt", of rest mij niks anders dan een verse install te doen. Liever niet, omdat er nogal wat belangrijke data op de PC staat. Als er dus een oplossing is, graag....

* sus googled verder...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In "Veilige modus met opdrachtpromp" kan je devmgmt.msc opstarten en de driver verwijderen gok ik - anders kan je proberen appwiz.cpl op te starten :)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:13

sus

is druk :+

Topicstarter
Gaan we dat vanavond eens proberen. Anders installeer ik de boel wel, en trek ik eerst alle data naar mijn HD. PC staat inmiddels hier, vandaar dat dat nu wel kan. Maar, als het niet nodig is.. :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je zou DevCon kunnen proberen, dit is de commandline versie van apparaatbeheer. Echter als het betreffende apparaat nog niet aangesloten is geweest weet ik niet of dat werkt, misschien moet je dan met Regedit aan de slag om de dingen te verwijderen die het setup programma heeft toegevoegd.