Opnieuw partitioneren Fujitsu siemens Amilo

Pagina: 1
Acties:

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Beste allen,

Ik ben nieuw op laptop gebied dus vandaar mijn vraag.
Ik ben op dit moment aan het twijfelen of ik een Fujitsu siemens Amilo ga kopen.
Na het bekijken zag ik dat de HDD al opgedeeld was in 2 onderdelen van 50%.
Ik zou dat graag willen omzetten naar 20-80% en daarna opnieuw willen installeren met de standaard CD`s.

Weten jullie of dit gaat werken?

Alvast bedankt voor de reacties :)

Mous XP

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:34
ik heb sinds afeglopen vrijdag een Fujitsu Siemens 1437g notebook maar daar was niets aan partities aangemaakt. Heb zelf met partition magic 8.0 een 20/80 partitie aangemaakt.

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Ligt eraan welke cd's je erbij hebt gekregen, als deze cd's gekoppeld zijn aan een image wat op een partitie staat, dan weet ik niet 123 zo zeker of je die nog kan gebruiken als je nieuwe partities maakt en de oude verwijderd.

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
@welte, Ik heb er nog geen gekocht wil het alleen zeker weten of dat het een probleem is.

Mous XP

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Lijkt me geen probleem. Gewoon met partition magic oid alles maken zoals je het hebben wil, dan image maken en bewaren.
Als je recovery cd's hebt, zal die wel partities maken (of niet, hangt af van hoe de fabrikant dat in elkaar heeft gestoken), dat werkt altijd wel, daar zijn het recovery cd's voor ;).
Of een backup partitie niet langer werkt na zo'n ingreep weet ik niet, je kan ook een image maken van het systeem voordat je gaat herpartitioneren.

Voor een tweaker hoort zoiets iig niet onmogelijk te zijn :).

[ Voor 16% gewijzigd door stefan001 op 28-12-2005 22:07 . Reden: nogal warrig verhaal ]

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
@stefan001, Kei bedankt jo.
Ik heb redelijk wat ervaring met desktops maar laptops`s is beetje nieuw voor me enomdat ze best duur zijn wil ik graag wat zekerheid.

Ga morgen nog ff met fujitsu bellen om te vragen hoe de PC`s opgebouwd zijn en dan ga ik er denk ik wel eentje kopen.
Als ik definitief wat gedaan heb zal ik mijn post netjes afsluiten.

Alvast bedankt :)

Mous XP

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Ja ja ik ben nu de trotse bezitter van een Amilo notebook.
De eerste indrukken zijn erg positief.
Wat extra grappig is dat iemand hier in de buurt nog niet zo handig is met het beveiligen van zijn draadloze verbinding.

Als iemand me wil helpen met het hosten van foto`s dan wil ik die hier best posten.

Mous XP

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Gefeliciteerd met je mooie aankoop en je hopen dat je er veel plezier van zal hebben. Om te foto ts hosten moet je de webspace van je provider gebruiken. Daar de foto naar ulpoaden. Dan typ je de zin in dit topic bv. [img]en dan het adres van je webspace en dan / naam van foto .jpeg erachter en afsluiten met[/img] Als je dit doet zou je de foto kunnen hosten. Veel suc6.

[ Voor 14% gewijzigd door weltie op 30-12-2005 09:10 ]

Pagina: 1