Schijfopstelling en Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• sTeVuu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik zit met de volgende situatie:

1x 200GB, dynamisch, systeemschijf (ntldr, ntdetect, etc)
1x 200GB, dynamisch, opslag
1x 160GB, basic, Windows XP

Nu is het probleem dat op de eerste 200GB-schijf NTLDR en NTDetect staan, terwijl ik deze op de 160GB wil hebben, zodat ik de twee 200GB-schijven kan spannen. (De eerste 200GB staat nu als 'systeem'-partitie, die ik niet kan spannen/stripen volgens Windows)

Ik heb het volgende geprobeerd:

- 160GB op eerste boot device, daarna "fixboot C:" in RecCons, werkt niet (NTLDR missing)
- NTLDR en NTDetect van de 200GB/XPCD overgezet op de 160GB, werkt niet (hal.dll missing?)
- "bootcfg /rebuild" en daarna nogmaals "fixboot C:" in RecCons, werkt niet (hal.dll missing?)

Het valt wel op, dat als ik "bootcfg /rebuild" doe, zet hij het boot.ini-bestand op de 200GB-schijf, terwijl hij op 160GB moet.

Heeft iemand nog tips, of beter nog, weet iemand de oplossing? :>

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:45

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Norton Ghost gebruiken? Opstartdiskje maken (flop of cd) en copy disk to disk. Vervolgens bootvolgorde aanpassen en werken.

Zo werkt het voor mij altijd prima!

Edit:
Mmmm volgens mij lees ik niet goed, XP staat al op de juiste schijf. Ik dacht dat je hem over moest zetten. Tijd voor Hans (Anders).

Kan je niet met behulp van partition magic de instellingen veranderen? En wat gebeurt er als je je twee 200 gieg schijven los koppelt en dan opstart, gaat windows het dan niet zelf herstellen?

[ Voor 52% gewijzigd door vanenkelen op 28-12-2005 20:25 ]

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Makkelijkste minst technische oplossing is: reinstall met XP/systeem op 160Gig schijf... :)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• sTeVuu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08-2023
Bedankt voor de reacties!

TetsuoShima: Dat had ik al gedaan, alleen de setup had NTLDR en NTDetect.com op een aparte partitie (helemaal leeg) gezet, een van de 200GB schijven.

Ik heb het echter nu opgelost, ik heb de 200GB schijven eruit gehaald en met copy-commands "ntldr" en "ntdetect.com" van de CD naar de 160GB-schijf gezet.
Daarna "bootcfg /rebuild" zodat er een boot.ini gemaakt werd, toen nog "fixboot C:".
Hierna de andere hardeschijven teruggeplaatst, en het werkte!

Toch iedereen bedankt voor de snelle hulp! O+