[Testcase] Wandeling op het platteland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL2000
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:15
1e Kerstdag een leuke wandeling gemaakt hier in de achterhoek. Heb een paar foto's genomen, en een paar daarvan vind ik goed geslaagd, en deze wil ik dus graag hier laten zien en jullie mening erover horen. Durf het geen showcase te noemen maar vind het zelf wel erg goed gelukt.

Gebruikt toestel is een Canon PowerShot S2 IS. Het mag wel duidelijk zijn dat ze enigzins bewerkt zijn met PS.

1 Mijn favoriet! Weet dan ook niet wat ik er nog aan moet verbeteren.
Afbeeldingslocatie: http://www.rick.lubberdink.net/coppermine/albums/userpics/10001/normal_2005-12-25%20Kerstwandeling%20004-border.jpg

2 Veel diepte door de rechte lijnen naar achter. Is die witte wolk niet te?
Afbeeldingslocatie: http://www.rick.lubberdink.net/coppermine/albums/userpics/10001/normal_2005-12-25%20Kerstwandeling%20005-border.jpg

3 Dieptewerking door de afrasteringspaaltjes. Misschien teveel schaduw en uitgebeten lucht?
Afbeeldingslocatie: http://www.rick.lubberdink.net/coppermine/albums/userpics/10001/normal_2005-12-25%20Kerstwandeling%20006.jpg

4 Vind ik ook goed geslaagd.
Afbeeldingslocatie: http://www.rick.lubberdink.net/coppermine/albums/userpics/10001/normal_2005-12-25%20Kerstwandeling%20009-border.jpg

5 Leuk dorpsgezicht waar naar mijn mening niets meer aan gedaan hoeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.rick.lubberdink.net/coppermine/albums/userpics/10001/normal_2005-12-25%20Kerstwandeling%20015-border.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.rick.lubberdink.net/coppermine/albums/userpics/10001/normal_2005-12-25%20Kerstwandeling%20016-border.jpg

7 's Avonds nog even de mooie zonsondergang vastgelegd. De kleuren waren in het origineel ook al vrij hard!
Afbeeldingslocatie: http://www.rick.lubberdink.net/coppermine/albums/userpics/10001/normal_2005-12-25%20Zonsondergang%20001-2-border.jpg

Photo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn doen de foto's me weinig. Mooie bijzondere landschap foto's maken in nederland is ook gruwelijk moeilijk ;)

Maar wat je misschien kunt doen om je platen interesanter te maken is een ander standpunt te gebruiken.

#4 vind ik je beste plaat, die sporen zijn geweldig alleen daar zou je bijvoorbeeld meer kunnen accentueren door een lager perspectief te gebruiken. Nu komen ze niet echt zo lekker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
waar in de achterhoek heb je die pics gemaakt?
Geesteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebruik je voor je borders? Ik vind de scherpte namelijk storend tegenvallen in veel plaatjes, dit kán door Bordermaker worden veroorzaakt :) Wat me in de hele serie opvalt is dat je behoorlijk creatief bent geweest met de curvesoptie in PS, althans dat vermoed ik. De luchten doen met name bij 1 en 2 gewoon onnatuurlijk aan, zonder dat het een "wow" bij me teweeg brengt :)

Qua compositie, veel horizons in het midden, vaak niet recht (en dan loop ik niet te mierenneuken op 0.01 graad ofzo ;) ) en onderwerpen missen. Maar mijn favorriet is toch wel nummer vier, leuke lijnen die de ogen leiden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik vind de foto`s niet echt speciaal, ik mis een onderwerp of een speciaal iets.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hmmm, okay, vraagje:

Heb je je monitor goed afgesteld?

Uiteindelijk komt het neer op persoonlijke smaak, dus moet je het zelf weten, maar de kleuren in de foto's zou ik willen vergelijken met Skittles™: (te) fel en overduidelijk kunstmatig.

Het lijstje is allemaal "vind ik" en niet "IS", want uiteindelijk gaat het om mijn smaak en beoordeling als gevolg daarvan...

#1 is nog wel in orde
#2 heeft een tè blauwe lucht
#3 heeft te groen gras
#4 heeft een groenig/turquoise lucht, in plaats van blauw
#5 geen kwaad woord hierover, deze is de meest natuurlijke uit het hele setje, qua kleuren.
#6 heeft teveel rood boost, het bruin van de aarde en de bebossing in de verte is te rood
#7 is een kauwgomballenzonsondergang

Er is op zich niets mis met spelen met filters en curves, maar, net zoals met alcohol: met mate!

Je foto's hebben potentie, maar voor mij is het te agressieve nabewerken destructief gebleken, ik kan ze zo niet waarderen. #1, 2, 5, 6 en 7 hebben wel potentie. Als je tenminste, waar nodig, net die ene graad bijdraait voor een volledig rechte horizon, wellicht iets spannender cropt in plaats van de horizon saai in het midden te zetten, en dus niet zo over-the-top nabewerkt.

Trek het je verder niet teveel aan, bovenstaande is mijn mening maar, geen keihard feit.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
1 en 4 zijn mooi.
Bij 6 zou ik de lucht wat donkerder/drijgender maken.
Bij 5 had de horizon wat hoger gemogen, nu is er teveel lucht.
3 is gewoon niet mooi.
Ook bij 7 mag de horizon wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL2000
  • Laatst online: 21:15
@ E-rat!c : Ik snap wat je bedoelt. Dat is precies wat ik gedaan heb bij foto #4 alleen komt dat niet erg duidelijk naar voren. Maar ik heb toch echt op een heel laag standpunt die foto gemaakt. (lag niet op m'n buik maar zat wel op m'n knieen!

@XippiX: Ja klopt!

Photo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Laatst online: 18-09 16:03
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:21:
Qua compositie, veel horizons in het midden, vaak niet recht (en dan loop ik niet te mierenneuken op 0.01 graad ofzo ;) )
Nou dat vraag ik mij dus af.... Misschien lijkt de horizon niet recht maar ik ben de foto's eens even met photoshop gaan bekijken en kwam tot de conclusie dat de horizon van de foto's allemaal exact recht is.

Verwijderd

Bever schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:56:
[...]

Nou dat vraag ik mij dus af.... Misschien lijkt de horizon niet recht maar ik ben de foto's eens even met photoshop gaan bekijken en kwam tot de conclusie dat de horizon van de foto's allemaal exact recht is.
Dan klopt het optisch niet en moet je het alsnog goed draaien :+

Ik heb het ook al eens gehad hoor, dingen die volgens PS inderdaad prachtig recht leken te zijn, maar visueel toch echt scheef leken te staan. Dan maar liever daarop corrigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat zit je te pixel kwijlen neo, alleen #4 loopt ie niet geheel recht... Kan ook komen vanwege het perspectief... Als je een bomenrij staat te fotograferen die niet haaks op je kijkrichting staat, dan loopt ie idd scheef, ongeacht of je je horizon horizontaal is of niet..

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind ze allemaal een beetje gewoontjes. Ze spreken me niet echt aan.
Pagina: 1