Toon posts:

P5GD1, P4 550 3,4 Ghz is niet vooruit te branden

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Specs: zie voet noot

Bij alles wat ik doe lijkt de machine niet vooruit te branden te zijn. Kan het zijn dat ie maar op halve kracht draait??
zeker bij games stel het systeem me erg teleur. (bv nfsu2)

Wat zou dit kunnen zijn

Ik draai onder win 2000 verse installatie.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Wat verwacht je van een 5 series kaart? Daar haal je geen goede prestaties uit. En als je denkt dat het systeem op halve kracht draait, wat zijn de waardes in je bios?

http://gathering.tweakers...message/10813658#10813658

Verder geef je vrij weinig info, wat heb je al gedaan?

[ Voor 30% gewijzigd door marcieking op 28-12-2005 19:52 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

marcieking schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:49:
Wat verwacht je van een 5 series kaart? Daar haal je geen goede prestaties uit. En als je denkt dat het systeem op halve kracht draait, wat zijn de waardes in je bios?

http://gathering.tweakers...message/10813658#10813658

Verder geef je vrij weinig info, wat heb je al gedaan?
Need for speed underground 2 vereist minimaal een Geforce 2 of een ATI Radeon 7500. Dus dat moet op zich net kunnen.

Verder kan je in de taskmanager kijken of er een programma is wat veel 'cpu-tijd' vreet. Je kan de laatste graphic drivers van Nvidia.com halen. Chipset-drivers installeren.
Sinds wanneer heb je dit trouwens?

[ Voor 13% gewijzigd door _the_crow_ op 28-12-2005 20:16 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

mja die grafische kaart is wel de bottleneck en maakt dus het hele systeem traag als er 3d toepassingen vertoont moeten worden om het zo maar te zeggen :P

Verwijderd

Inderdaad, die videokaart hoort ergens anders in thuis en beslist niet in je systeem.
Tenminste, niet als je er een beetje mee wil gamen. Ik begrijp deze videokaart ook niet helemaal in verhouding met de rest van je hardware :?

Voor zo'n 100 euro heb je een gebruikte 6600GT en voor zo'n 200 euro moet je al bijna een 6800GT kunnen scoren. Daarmee gaat het in ieder geval al een stap in de goede richting.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

_the_crow_ schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:59:
[...]
Need for speed underground 2 vereist minimaal een Geforce 2 of een ATI Radeon 7500. Dus dat moet op zich net kunnen.
Nee, dat gaat dan niet lukken met een nVidia GeForce PCX 5300 (FX5200 PCIe)

De nVidia GeForce PCX ondersteunt DirectX 9.0 maar is daar enorm traag in. Bij de nVidia GeForce 2 en de ATi Radeon 7500 worden de DirectX 9 effecten simpelweg weggelaten omdat de kaarten die effecten niet ondersteunen. M.a.w., de nVidia GeForce 2 en de ATi Radeon 7500 hoeven minder te renderen dan DirectX 9 videokaarten.

Hetgeen wat je hier aan kunt doen is : Upgraden naar een nieuwere, snellere kaart of met 3D-Analyze bepaalde DirectX 9 functies uitzetten. Dat laatste gaat waarschijnlijk alsnog niet veel effect hebben omdat, hoe dan ook, de kaart traag blijft.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33
Sorry, maar ik zie de topicstart en lees vrij vertaald: Help, m'n pc is traag, wat kan het zijn??? Verder zie ik _helemaal_ niks. Ga eerst zélf eens wat testen om b.v. bepaalde zaken uit te sluiten. Met deze véééél te algemene opmerking kunnen we niks behalve jou het hemd van het lijf vragen en dat is hier niet de bedoeling.

Dus ga eens wat testen met diverse software, verzamel info, ervaringen en uitslagen, controleer al jouw instellingen (BIOS, drivers) en probeer het dan maar weer eens, dan kunnen we je wat gerichter helpen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.